اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۸ خرداد)

باشگاه آمریکایی به جمع پذیرندگان رمز ارز پیوست

باشگاه هاکی کوسه‌های سن خوزه (San Jose Sharks) اعلام کرد از این پس از بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، داج‌کوین (DOGE) و برخی دیگر از رمز ارزها در پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. این باشگاه کالیفرنیایی که عضو مسابقات لیگ ملی هاکی (NHL) آمریکا‌ است به تازگی با پردازشگر پرداخت بیت‌پی (BitPay) به توافق رسیده است. جاناتان بکر (Jonathan Becher)، مدیر این باشگاه، اعلام کرد مشتریان و هواداران باشگاه می‌توانند با پرداخت رمز ارز نسبت به خرید بلیط مسابقات فصل اقدام کنند. همچنین، به گفته وی اسپانسر‌های باشگاه نیز می‌توانند تعرفه قراردادها را از این طریق پرداخت کنند. علاوه بر این، گزینه پرداخت رمز ارز نیز به اپلیکیشن رسمی این باشگاه اضافه خواهد شد.   

منبع: u.today  

چهار میلیون استرالیایی مایل به خرید ارزهای دیجیتال هستند

یافته‌های یک پژوهش تازه نشان می‌دهد حدود ۴ میلیون استرالیایی مایل به خرید ارزهای دیجیتال در ۱۲ ماه آینده هستند. بیش از یک سوم از متولدین سال ۲۰۰۰ به بعد در جمع افرادی هستند که دارایی‌های کریپتو را جایگزینی برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌دانند. این نظر‌سنجی در میان ۱۰۲۷ استرالیایی انجام شده است.    

منبع: afr.com

جو بایدن قصد دارد موضوع رمز ارزها را در اجلاس جی-هفت مطرح کند

جیک سالیوان (Jake Sullivan)، مشاور امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد موضوع استفاده از رمز ارزها در باج‌افزارها (ransomware) را در اجلاس سران هفت کشور صنعتی یا همان جی-هفت مطرح کند. او بر لزوم وجود یک برنامه برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به چالش‌های حوزه رمز ارز بین کشورهای دموکراتیک جهان تاکید کرد.

منبع: financemagnates

پکن مصمم به توسعه بلاک‌چین در چین است

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) شیوه‌نامه‌ای را برای سطوح بالای مدیریت در این کشور منتشر کرده تا زمینه را برای سرعت‌بخشی به توسعه فناوری بلاک‌چین در این کشور مهیا‌تر کند. قرار است این سند که روز دوشنبه منتشر شده به تسریع کاربرد و توسعه صنعتی این فناوری در چین منجر شود.  

منبع: theblockcrypto

رقابت بوترین و هاسکینسون ادامه دارد

به نظر می‌رسد توکن بومی شبکه کاردانو (Cardano) با نماد آدا (ADA) یکی از رمز ارزهای با پتانسیل بالای بازار است و طرح‌های توسعه‌دهندگان آن می‌تواند آینده بزرگی را برای آن به ارمغان آورد. یکی از نشانه‌های قدرت این رمز ارز رشد خوب آن در مقابل ریزش کلی بازار در ماه گذشته بوده است. علاوه بر آن، راه‌اندازی شبکه آزمایشی آلنزو (Alonzo testnet)، انتشار نقشه‌راه ارتقای مستمر، و قابلیت آتی آن در پشتیبانی از قراردادهای هوشمند از ویژگی‌های مهم در شکل‌دهی آینده آن باشند.       

منبع: zycrypto

پاراگوئه بعد از السالوادور به استقبال از بیت کوین رفت

کارلوس آنتونیو رخالا هلمن (Carlos Antonio Rejala Helman)، نماینده مجلس پاراگوئه، گفت کشورش این هفته کار بر روی پروژه بزرگی را آغاز خواهد کرد که به بیت کوین (Bitcoin) و پی‌پال (PayPal) مرتبط است. او افزود این پروژه موجب تازه شدن تصویر کشورش در جهان خواهد شد. این تصمیم دو روز پس از آن اعلام شد که نجیب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، از طرح خود برای استفاده از بیت کوین در کشورش رونمایی کرد.  

منبع: cryptobriefing

عرضه میم معروف داج‌کوین به عنوان یک توکن غیر مثلی در حراجی

آتسوکو ساتو (Atsuko Sato)، معلم ژاپنی که اولین بار عکس سگ معروف نماد داج‌کوین (Dogecoin) را منتشر کرد، اعلام کرد قصد دارد توکن غیر مثلی (NFT) این عکس معروف را در حراجی بازار زورا (Zora marketplace) عرضه کند. تصویر معروف سگی که به عنوان نماد داج‌کوین استفاده می‌شود متعلق به کابوسو، سگ آتسوکو ساتو می‌باشد که از نژاد شیبا اینو است و ابتدا در ۲۳ فوریه ۲۰۱۰ منتشر شد.

منبع: u.today

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست مهلت کرد

پس از آن که شرکت ریپل (Ripple) لایحه درخواست انتشار مدارک مرتبط با سه رمز ارز بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) و ریپل (XRP) را به دادگاه تقدیم کرد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (Securities and Exchange Commission) از دادگاه مهلت خواست تا پاسخ خود را تا تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) ارائه دهد. هدف شرکت ریپل از این لایحه این است که به واسطه مدارک و اسناد خود کمیسیون SEC ثابت کند تفاوتی بین بیت کوین یا اتریوم با توکن بومی این شرکت از لحاظ قرارگیری در دسته‌بندی رمز ارز وجود ندارد.    

منبع: u.today

گری‌اسکیل به هولد بیت کوین ادامه می‌دهد

بنابر داده‌های پلتفرم تحلیلی بایبت (Bybt)، تراز دارایی‌های بیت کوین متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) تغییر بسیار کمی از ماه فوریه داشته است. طبق داده‌های این پلتفرم تحلیلی، از ۱۸ فوریه تا امروز، مقدار بیت کوین تحت مالکیت گری‌اسکیل از تعداد ۶۵۵ هزار و ۴۴۰ به ۶۵۲ هزار و ۲۷۰ کاهش داشته که نشان می‌دهد، به رغم سقوط تقریبا ۵۰ درصدی ارزش بیت کوین از ماه آوریل تا امروز، این صندوق پوشش ریسک سرمایه‌گذاری همچنان در حال هولد بیت کوین است.     

منبع: u.today

صرافی بی‌ترو توکن آیوتا را فهرست کرد

صرافی بی‌ترو (Bitrue)، محبوب‌ترین صرافی رمز ارز مبتنی بر توکن ریپل (XRP)، امکان معاملات جفت ارز آیوتا (IOTA) و تتر (USDT) را به خدمات خود اضافه کرد. این امکان از روز دوشنبه اضافه شده است. از لحاظ حجم سرمایه، آیوتا با ۳.۶ میلیارد دلار سی‌و‌یکمین توکن بازار است.

منبع: u.today

هو‌آوی اپلیکیشن مایر را به اپ‌گالری خود افزود

با اضافه شدن به اپ‌گالری (AppGallery)، اپلیکیشن چند‌منظوره مایر (Maiar) در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند هوآوی قرار گرفته است. این اپلیکیشن توسط شبکه الراند (Elrond Network) توسعه پیدا کرده است.

منبع: u.today

تاکید رئیس جمهور بر لزوم قانون‌گذاری سریع در حوزه کریپتو

 رئیس جمهور حسن روحانی امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: باید برای قانونمند شدن فعالیت رمز ارزها و صیانت از سرمایه مردم در این حوزه هرچه زودتر چاره اندیشید و قوانین و دستورالعمل های لازم را وضع و ابلاغ نمود. وی افزود: امروزه برنامه هوشمند‌سازی اقتصاد یک الزام محیطی است و بایستی نسبت به الزامات حقوقی و فنی این موضوع با دقت و حساسیت عمل کرد و برای تدوین راهبرد پویا در این حوزه و نقش آن در اقتصاد کلان کشور اقدامات لازم انجام شود. وی از دستگاه های مسئول در حوزه بازار سرمایه خواست با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی  در زمینه  اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاهی‌بخشی مردم نسبت به این پدیده و دستورالعمل ها و قوانین آن فعالیت موثر داشته باشند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

آمریکا، چین و ژاپن در صدر سودبرندگان از کریپتو در سال ۲۰۲۰

آخرین گزارش چین‌انالیسس (Chainalysis)، شرکت تحلیل بلاک‌چین، نشان می‌دهد آمریکا با ۴.۱ میلیارد دلار سود محقق شده در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که در سال ۲۰۲۰ از نوسانات بازار رمز ارز منتفع شدند. چین با ۱.۱ میلیارد دلار و ژاپن با ۹۰۰ میلیون دلار در رده‌های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.  

منبع: coinmarketcap

برادران وینکلووس بیت کوین‌هایشان را تا رسیدن به ارزش ۵۰۰ هزار دلار هولد می‌کنند

برادران دوقلوی وینکلووس (Winklevoss) می‌گویند تا رسیدن حجم بازار بیت‌کوین (​BTC) به ۱۰ تریلیون دلار به هولد آن ادامه می‌دهند. این حجم بازار زمانی حاصل خواهد شد که ارزش هر بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار برسد. آن‌ها معتقدند این بازار همچنان در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد و هنوز پتانسیل بزرگی از آن بالفعل نشده است. این دو برادر از سال ۲۰۱۳ وارد این حوزه شده‌اند.  

منبع: trustnodes  

افزایش خرید نهنگ‌ها همزمان با ریزش بازار

داده‌های شرکت سانتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند، نهنگ‌های بازار رمز ارز در حال خرید بیت کوین (BTC) بیشتری در کف قیمتی بازار هستنند و عجله‌ایی برای فروش اتر (ETH) هم ندارند. بنابر همین گزارش، تعداد کیف‌های حاوی ۱۰۰ تا بیش از ۱۰ هزار بیت کوین به شکل مستمر در ۳ هفته گذشته در حال رشد بوده است.

منبع: u.today

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.