چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱ اردیبهشت)

مقام دولتی در دوره ترامپ مدیرعامل بایننس آمریکا خواهد شد

برایان بروکس (Brian Brooks)، سرپرست دفتر نظارت بر ارز در دوره ترامپ، مدیرعامل بایننس آمریکا (Binance.US) خواهد شد. انتصاب یک مقام سابق ارشد رگلاتور بانکداری در راس بایننس امریکا، که یکی از بزرگترین صرافی‌های بیت کوین در جهان است، نشان از تلاش فعالان صنعت رمز ارز برای تعمیق روابط با واشنگتن است.

منبع: Wall Street Journal

اپلیکیشن وابسته به پی‌پال خدمات پرداخت رمز ارزی ارائه می‌دهد

اپلیکیشن Venmo که متعلق به پی‌پال (Paypal) است ارائه خدمات پرداخت رمز ارزی را آغاز کرد. از این پس ۷۰ میلیون کاربر این اپ قادر خواهند بود تا ۴ رمز ارز را خرید، فروش و یا احتکار کنند. طبق اعلام این شرکت، ۴ رمز ارز بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC) و اتریوم (ETH) از روز سه‌شنبه در این اپلیکیشن قابل دادوستد هستند.

 

منبع: bitcoin.com  

ارزش بازار رمز ارز داج‌کوین (DOGE) از شرکت فورد پیشی گرفت

رمز ارزی که به شوخی خلق شده بود در روز دوشنبه به رکورد آورده ۸۱۰۰ درصد در سال ۲۰۲۱ رسید. حالا با مجموع ارزش در بازار ۵۰ میلیارد دلار، این رمز ارز از شرکت فورد هم پیشی گرفته است. تحلیلگر مالی رابرت دراچ (Robert Drach) معتقد است بخشی از این رشد به این علت است که بسیاری از تازه وارد‌ها در این بازار هنوز سقوط بازار رمز ارز را تجربه نکرده‌اند.  

 

منبع: marketwatch

افزوده شدن توکن‌های UNI و LINK به پلتفرم ای‌تورو

دارن روزن‌بلوم (Doron Rosenblum)، معاون ای‌تورو (eToro)، اعلام کرد توکن‌های یونی‌سوآپ (UNI) و چین‌لینک (LINK) به پلتفرم معاملات این شرکت اضافه شده‌اند. در نتیجه این پلتفرم در حال حاضر ۱۸ توکن دیجیتال را ارائه می‌دهد. چین‌لینک با مجموع ارزش ۱۵ میلیارد دلار و یونی‌سوآپ با مجموع ۱۵.۸ میلیارد دلار به ترتیب دوازدهمین و یازدهمین دارایی‌های باارزش در بازار دارایی‌های دیجیتال هستند. اخیراً تعداد کاربران ای‌تورو از ۲۰ میلیون نفر عبور کرد. این پلتفرم رمز ارزهایی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ریپل، دش و کاردانو را ارائه می‌دهد.

 

منبع: coinquora

ثبت رکورد بالاترین حجم معاملات هفتگی در یونی‌سوآپ

یونی‌سوآپ (Uniswap) در صدر صرافی‌های غیرمتمرکز موجود در شبکه اتریوم (Ethereum) است. باوجود نرخ کارمز بالای شبکه اتریوم، یونی‌سوآپ موفق شده همچنان محبوبیت خود را حفظ کند. برای اولین بار حجم معاملات هفتگی این صرافی در چند روز گذشته به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسید که یک رشد ۲۶ درصدی در مقایسه با هفته قبل دارد. صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) این اجازه را به کاربران می‌دهند تا بدون سپردن دارایی خود به یک شخص ثالث به معامله توکن‌ها بپردازند.

 

منبع: decrypt

عرضه اولیه دامنه های جدید تزوس

عرضه اولیه دامنه های جدید تزوس با استفاده از بیش از پنج کاراکتر (بدون شمارش پسوند .tez) از امروز از طریق حراج آغاز می‌شود.

#فاندا

 

منبع: coinmarketcal

دولت بایدن در مراحل اولیه تدوین مقررات رمز ارزها

در میان شرایط نامعلوم بازار، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن در حال طی مراحل اولیه برای تدوین یک مقررات مختصر برای بیت کوین است. با افزایش اقبال جهانی به بیت کوین، دولت آمریکا قصد دارد تا هم برای اولین توکن بازار (BTC) و هم برای سایر رمز ارزها مقررات مختصری را تدوین کند. منابع مطلع به چرالی گاسپارینو (Charlie Gasparino) مجری شبکه فاکس نیوز گفته‌اند که این مقررات ابتدایی متمرکز بر زیرساخت‌ها و مالیات این عرصه خواهد بود و پیگیری آن بر عهده وزیر خزانه داری (Janet Yellen) و معاونش (Wally Adeyemo) است.

 

منبع: cryptopotato

ارائه توکن NFT بدون کارمزد اتریوم توجه بایننس و مایکروسافت را جلب کرده است

شرکت سنگاپوری انجین (Enjin) یک نسخه اولیه از شبکه جامپ‌نت (JumpNet) را منتشر کرده است. جامپ‌نت، یک شبکه با کارمزد صفر اتریوم، از سازوکار اثبات اعتبار (proof-of-authority) استفاده می‌کند و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این شبکه به کاربران اجازه می‌د‌هد تا رمز ارز انجین (ENJ) را از اتریوم (ETH) به جامپ نت انتقال دهند. امکان انتقال، معامله و توزیع توکن های ERC-1155 در بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به پرداخت کارمزد اتریوم از دیگر ویژگی‌های این شبکه است. این ویژگی‌های مثبت موجب شده تا نام‌های بزرگ این صنعت مانند مایکروسافت (Microsoft)، بایننس (Binance) و اوکی‌ای‌ایکس (OKEx) به آن علاقه نشان دهند.

 

منبع: beincrypto

بیل میلر: قیمت بیت کوین حبابی نیست

 بیل میلر (Bill Miller)، اسطوره صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Fund)، معتقد است قیمت فعلی بیت کوین در حباب نیست. او در گفتگویی با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) در روز سه‌شنبه گفت قیمت هفته قبل این رمز ارز که نزدیک به ۶۵ هزار دلار رسیده بود را حباب نمی‌داند. او افزود: این آغاز گرایش همگانی به سمت بیت کوین است.

 

منبع: u.today

رپر معروف آمریکایی یک توکن NFT را به ارزش ۳۳ هزار دلار فروخت

اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، رپر معروف آمریکایی، با ایجاد تغییری در میم (meme) گربه نیان (Nyan Cat) در سود فروش توکن غیرمثلی (NFT) این اثر با صاحب قطعه اوریجینال گربه نیان شریک شد.  این اثر مشترک به ارزش ۱۴.۲ اتریوم (ETH) در حراج بازار اوپن‌سی (OpenSea) در روز سه‌شنبه فروخته شد.  

 

منبع: decrypt

شرکت وی‌ورک پرداخت حقوق از طریق رمز ارز را آغاز کرد

شرکت آمریکایی وی‌ورک (WeWork) هزینه خدمات خود به کوین‌بیس (Coinbase) را از طریق رمز ارز می‌پذیرد و همچنین رمز ارزها را به صورت حساب دارایی‌های خود اضافه می‌کند. در پی این توافق، وی‌ورک به مشتریان و کارکنان خود نیز از طریق رمز ارز پرداخت انجام خواهد داد. بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و پاکسوس (PAX) در میان توکن‌هایی هستند که وی‌ورک می‌پذیرد.

 

منبع: businessinsider

افتتاح ۳ صندوق ETF توکن اتریوم در تورنتو کانادا

سه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر توکن اتریوم (ETH) از روز سه‌شنبه فعالیت خود را در تورنتو کانادا آغاز کردند. این صندوق‌ها متعلق به سه شرکت مدیریت سرمایه کانادایی به نام پرپس اینوستمنتز (Purpose Investments)، سی‌آی گلوبال است منجمنت (CI Global Asset Management)، و ایوالو فاند گروپ (Evolve Funds Group) هستند. صندوق قابل معامله، نوعی ابزار سرمایه‌گذاری است و یک سبد (پرتفوی) از اوراق بهادار مختلف را شامل می‌شود. این نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از محبوبیت بالایی میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار اوراق بهادار برخوردار هستند.

منبع: theblockcrypto

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.