اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۵ اردیبهشت)

اسیتو هاروی به منتشرکنندگان توکن‌های غیر مثلی می‌پیوندد

اسیتو هاروی (Steve Harvey)، مجری آمریکایی برنامه‌های تلویزیونی، تازه‌ترین سلبریتی است که اعلام کرده قصد انتشار توکن‌های غیر مثلی (NFT) دارد. او توکن خود بر روی پلتفرم رریبل (Rarible) که بر شبکه اتریوم (Ethereum) مبتنی است منتشر خواهد کرد. او روز جمعهه گفت عایدات فروش این محصول به بنیاد استیو و مارجوری هاروی (Steve and Marjorie Harvey Foundation) اختصاص خواهد یافت.   

منبع: u.today  

مایکرواستراتژی ۲۷۱ بیت کوین خرید

مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، موسسه داده‌پردازی کسب‌وکارها که خود از نهنگ‌های بیت کوین محسوب می‌شود، ۲۷۱ بیت کوین دیگر خرید و مجموع ذخایر استراتژیک خود را به عدد ۹۱ هزار و ۸۵۱ بیت کوین رساند. مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل این شرکت واقع در ایالت ویرجینیا آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد با این خرید ۱۵ میلیون دلاری، میانگین مبلغ پرداختی برای دارایی بیت کوین این شرکت در حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ دلار به ازای هر توکن است.

منبع: cointelegraph  

بوکسور معروف توکن غیر مثلی خود را منتشر می‌کند

فلوید می‌ودر (Floyd Mayweather)، بوکسور معروف آمریکایی، اعلام کرد قصد دارد توکن غیر مثلی (NFT) خود را در روز ۲۶ می (۵ خرداد) پیش از مسابقه با لوگان پاول (Logan Paul)، ستاره یوتیوبی، منتشر خواهد کرد.

منبع: bitcoinist  

کوین بیس داج‌کوین را فهرست می کند

صرافی کوین بیس عملکرد سه ماهه بسیار موفقی داشته و به برآورد مالی ارائه شده در ماه مارس هم رسیده است. این موفقیت به رشد قدرتمند قیمت‌ رمز ارزها در چند ماه گذشته مربوز می‌شود. در همین حال، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر عامل این صرافی، اعلام کرد این پلتفرم قصد دارد داج‌کوین (DOGE) را در دو ماه آینده لیست کند.

منبع: theblockcrypto  

مدیرعامل سلسیوس: بیت کوین به تسلا نیازی ندارد

الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیر عامل موسسه وام‌دهی دیجیتال سلسیوس نتورک (Celsius Network)، گفت دورنمای بیت کوین همچنان صدمه‌ایی ندیده، حتی بدون حمایت مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) ایلان ماسک (Elon Musk) که اعلام کرد شرکتش دیگر پرداخت بیت کوین برای خرید خودرهای تسلا را نمی‌پذیرد. ماشینسکی افزود بیت کوین به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. او این رمز ارز را بهترین کلاس دارایی در دهه گذشته لقب داد.

منبع: finbold  

اولین تراست بانکی رمز ارز در آسیا راه‌اندازی می‌شود

بانک خصوصی دی‌بی‌اس (DBS) سنگاپور اعلام کرد اولین تراست (trust) رمز ارز مورد حمایت بانکی در آسیا را راه‌اندازی می‌کند. این خدمات شامل سرمایه‌گذاری، امانت‌سپاری و مدیریت دارایی‌های دیجیتال می‌باشد و توسط زیرمجموعه این بانک با عنوان دی‌بی‌اس تراستی (DBS Trustee) ارائه می‌شود.  

منبع: forkast  

ادعای ایلان ماسک درباره ارتقای داج‌کوین

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) و یکی از حامیان اصلی رمز ارز داج‌کوین (Dogecoin)، در توییتی ادعا کرد که در حال همکاری با برنامه‌نویسان پروژه رمز ارز داج‌کوین برای ارتقای این توکن است. این توییت پس از ان منتشر شد که در یک پست پیش‌تر او گفته بود شرکت تسلا به علت نگرانی‌های ریست محیطی ماینینگ بیت کوین، دیگر توکن اول بازار را برای فروش خودروهای خود نمی‌پذیرد. منتقدین می‌گویند ماینینگ داج‌کوین نیز همانند بیت کوین موجب مصرف انرژی و آلودگی زیست محیطی می‌شود.  

منبع: forbes  

پشتیبانی سامسونگ از کیف پول‌های سخت‌افزاری

دارندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی (Samsung Galaxy) از این پس می‌توانند با بهره‌گیری از اپلیکیشن سامسونگ بلاک‌چین والت (Samsung Blockchain Wallet) از کیف پول‌های سخت‌افزاری شخص ثالث مانند لجر نانو اس (Ledger Nano S) و نانو ایکس (Nano X) استفاده کنند.  

منبع: decrypt  

حمایت بلک‌راک از بیت کوین

ریک رایدر (Rick Rieder)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بخش مدیریت دارایی شرکت بزرگ بلک‌راک (BlackRock)، با حمایت از بیت کوین گفت: بیت کوین برای سال‌ها یک پای عرصه سرمایه‌گذاری خواهد بود. او که در برنامه اسکوآک ‌باکس (Squawk Box) شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) صحبت می‌کرد، بیت کوین را «ماندگار» توصیف کرد.

منبع: u.today  

سه برابر شدن حجم رمز ارز موجود در صرافی جمینی

حجم رمز ارز موجود در صرافی جمینی از ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد. این شرکت در اطلاعیه این افزایش حجم سه برابری در سال جاری را به افزایش استقبال شرکت‌های مدیریت سرمایه و موسسات مالی نسبت داده است. برادران دوقلو کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss) و تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss) جمینی را در سال ۲۰۱۴ در نیویورک تاسیس کردند.

منبع: cointelegraph  

توقف خرید بیت کوین توسط شرکت اسکوئر

آمریتا آهوجا (Amrita Ahuja)، مدیر مالی شرکت اسکوئر (Square)، اعلام کرد این شرکت فعلا قصد خرید بیت کوین ندارد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گزارش‌ها نشان دادند حاشیه سود اکتسابی این شرکت در معاملات بیت کوین کمتر از حد انتظار بوده است. به علاوه گفته می‌شود، توییت ایلان ماسک (Elon Musk) در مورد توقف پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای تسلا و نگرانی از اثرات زیست محیطی ماینینگ از دیگر عوامل موثر در این تصمیم بوده‌اند.

منبع: beincrypto  

ابراهیمی: حذف رمزارزها به صلاح کشور نیست

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه رمزارزها پدیده جدید در اقتصاد کشورمان است و باید آن را مدیریت کنیم، گفت: حذف رمزارزها از فضای تصمیم گیری، به صلاح کشور نیست. وی افزود: «گزارش کمیسیون اقتصادی قرار است چارچوب قانونمند مشخصی را برای رمزارزها در نظر بگیرد تا بتوانیم در شرایط تحریمی از این ظرفیت استفاده کنیم و این موضوع به منابع ارزی کشور کمک کند.»

منبع:  mehrnews

خبر فاندامنتال

توکن شیبا (SHIB) در پلتفرم سوپرچارجر (Supercharger) متعلق به صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) لیست شد.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

خبر فاندامنتال

توکن بومی شبکه پلی‌گان (Polygon) با عنوان ماتیک (MATIC) در صرافی کیو‌کوین (KuCoin) لیست شد. پروتکل پلی‌گان بر بستر شبکه اتریوم عمل می‌کند.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

راه‌اندازی قرارداد هوشمندی با ۱۰۰۰ برابر کارمزد کمتر

قرارداد هوشمند آرورا (Aurora)، بر روی پروتکل نیر (Near)، یک قرارداد هوشمند (smart contract) مبتنی بر لابه دوم شبکه اتریوم (Ethereum Layer-2) راه‌اندازی شده و دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است. آرورا تراکنش‌های سریع‌تر (50 برابر نسبت به اتریوم 1.0) و کارمزد کمتر (1000 برابر کمتر از اتریوم) را میسر می‌سازد.

منبع: near.org

پذیرش رمز ارز برای پرداخت قبوض در شهری در داکوتای شمالی

شهروندان ویلیستون(Williston)، شهری در ایالت داکوتای شمالی (North Dakota) آمریکا، می‌توانند قبوض آب و برق را از طریق رمز ارزها پرداخت کنند. این شهر طی قراردای با بیت‌پی (BitPay)، شرکت پرداخت رمز ارز، رسماً این طرح را وارد مرحله اجرا کرد. هرکول کامینگز (Hercules Cummings)، مدیر مالی این شهر، این خبر را روز پنج‌شنبه اعلام کرد و گفت این شهرداری اولین در این ایالت و سومین در آمریکا است که این خدمات را به شهروندان خود ارائه می‌دهد.   

منبع: cointelegraph

راه‌اندازی اوراکل پرسرعت آپتیمیستیک توسط پروتکل یو‌ام‌آی

پروتکل یو‌ام‌آی (UMA) اوراکل آپتیمیستیک (Optimistic) را با مزایای سرعت بالاتر و کارمزد پایین‌تر راه‌اندازی کرد. اوراکل‌ها (Oracles) مسئولیت انتقال داده ها از خارج بلاک‌چین به داخل بلاک‌چین را دارند. بند ‌پروتکل (Band Protocol)‌ و چین‌لینک (Chainlink) از معروف ترین اوراکل‌ها هستند. این اوراکل محدود به استفاده در پروتکل یو‌ام‌آی نیست، بلکه سایر پروتکل‌های دیفای نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: medium.com/uma-project

بیش از ۴۶ میلیون آمریکایی رمز ارزها را ابزاری برای خرید روزمره می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد بیش از ۴۶ میلیون نفر از مصرف‌کنندگان آمریکایی، فارغ از اینکه خود صاحب رمز ارز باشند یا خیر، رمز ارزها را ابزاری برای پرداخت جهت انجام خرده خریدهای روزمره می‌دانند. این نظرسنجی مشترکاً توسط بیت‌پی (BitPay)، شرکت پرداخت رمز ارز، و رسانه خبری پی‌وای‌ام‌ان‌تی‌اس (PYMNTS) انجام شده ‌است. تخمین‌های نموداری نشان می‌دهند در سال ۲۰۲۲،‌ در حدود یک درصد از خرده‌فروشی‌های در آمریکا از طریق پرداخت رمز ارز انجام خواهند شد.

منبع: forkast

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.