سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۷ اردیبهشت)

ایلان ماسک: داج‌کوین از بیت کوین پیشی می‌گیرد

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا و از حامیان اصلی داج‌کوین (Dogecoin)، مدعی شد در صورت ارتقاء مقیاس‌پذیری (scalability) داج‌کوین، این توکن موفق به تسلیم بیت کوین خواهد شد. این ادعا در پاسخ به پستی مطرح شد که بیت کوین و داج‌کوین را با هم مقایسه می‌کرد. ماسک خواهان افزایش ده‌برابری اندازه و زمان استخراج هر بلاک شده است.  

منبع: u.today  

شاخص ترس در بازار کریپتو به بالاترین حد خود در ۲۰۲۱ رسید

نوسان شدید احساسات در بازار رمز ارز حاکی از تاثیر عمیق ایلان ماسک (Elon Musk) بر این بازار است. نمودار شاخص ترس و طمع (Fear & Greed Index)، روز یک‌شنبه به عدد ۲۰ سقوط کرد که بالاترین مقدار ترس در این بازار در سال ۲۰۲۱ است. این اتفاق پس از مجموعه توییت‌های ماسک در چند روز گذشته افتاد. همین موضوع موجب سقوط ارزش بیت کوین و به تبع آن اکثر رمز ارزهای این بازار شده است.

منبع: u.today  

ایلان ماسک تهدید به فروش همه بیت کوین‌های خود کرد

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) و یکی از حامیان اصلی داج کوین، از توییت‌های هواداران بیت کوین علیه خود گلایه کرد و تهدید کرد تا همه بیت کوین‌های خود را به داج کوین تبدیل کند. آخرین توییت ماسک در پاسخ به توییت پیتر مک‌کورمک (Peter McCormack)، مجری پادکست وات بیت کوین دید (What Bitcoin Did)، است.

منبع: u.today  

تام لی: ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به رقم ۱۲۵ هزار دلار خواهد رسید

تام لی (Tom Lee)، تحلیلگر بازار رمز ارز، در گفتگو با بیزینس اینسایدر (Business Insider) گفت پیش‌بینی خود از هدف قیمتی بیت کوین در پایان سال را به محدوده ۱۰۰ هزار تا ۱۲۵ هزار دلار افزایش داده است. مدیر ارشد بخش تحقیقات فانداسترت (Fundstrat) و یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین معتقد است تصمیم شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) در عدم پذیرش بیت کوین جهت فروش خودرو تاثیر چندانی بر آینده بیت کوین نخواهد داشت.    

منبع: u.today  

تهدید ماسک به دامپ ذخایر بیت کوین شرکت تسلا

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla)، در توییتی امکان دامپ ذخایر بیت کوین شرکت تسلا را محتمل دانست. در توییتی دیگر او بیت کوین را بسیار متمرکز (centralized) و در اختیار تعداد محدودی مجموعه‌های بزرگ ماینینگ توصیف کرد. او به سقوط ۳۵ درصدی نرخ هش شبکه بیت کوین پس از سیل در سین‌کیانگ چین اشاره کرد و آن را گواه دیگری بر متمرکز بودن بیت کوین دانست. 

منبع: u.today  

بوترین ۶ میلیارد دلار توکن شیبا را سوزاند

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌بنیانگذار اتریوم (Ethereum)، با سوزاندن ۹۰ درصد دارایی‌های توکن شیبای (SHIB) خود، به ارزش تقریبی ۶ میلیارد دلار، به افزایش ارزش این رمز ارز کمک کرد. او همچنین ۱۰ درصد باقیمانده را نیز به فعالیت‌های خیریه اهداء کرد. نیمی از توکن‌های شیبا در کیف پول دیجیتال بوترین توسط برنامه‌نویسان به او هدیه داده شده بود. او ضمن قدردانی از سخاوت جامعه دارندگان توکن شیبا، از آن‌ها خواست تا هیچ توکنی را بدون رضایت او به حساب او واریز نکنند.     

منبع: u.today  

رشد ۶ درصدی ارزش بیت کوین پس از توییت ایلان ماسک

تنها چند دقیقه پس از آن که ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla)، در توییتی تایید کرد این شرکت هیچ بیت کوینی را تا امروز نفروخته است، ارزش این رمز ارز اول بازار شاهد یک رشد ۶ درصدی بود. بسیاری معتقدند پاسخ یک کلمه‌ایی او به یک توییت که از احتمال دامپ بیت کوین توسط شرکت تسلا صحبت کرده بود موجب سقوط بازار رمز ارز در روز یک‌شنبه شد.  

منبع: u.today  

حمله به پروتکل دیفای ایکس‌توکن (xToken)

در جریان یک حمله در روز چهارشنبه، مبلغ ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از منابع پروتکل دیفای (DeFi protocol) ایکس‌توکن مورد سوءاستفاده قرار گرفت. این حمله در ۲ مرحله انجام شده است. در مرحله اول با استقراض مبلغ ۶۱ هزار و ۸۰۰ اتر (ETH) به ارزش تقریبی ۲۷۰ میلیون دلار، این توکن‌ها برای مدیریت اوراکل شبکه کایبر (Kyber) مورد استفاده قرار گرفته است. در مرحله دوم از نقص قرارداد هوشمند ایکس‌بی‌ان‌تی‌ای (xBNTa) سوءاستفاده شده است.   

منبع: coinquora  

نرخ تراکنش روزانه زنجیره هوشمند بایننس به ۱۲ میلیون رسید

تراکنش‌های انجام شده بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) یک رکورد تاریخی را در روز یک‌شنبه ثبت کرد و به نرخ ۱۲ میلیون در روز رسید که معادل با ۸ برابر تعداد تراکنش‌های روزانه شبکه اتریوم است.   

منبع: coingape  

بازداشت کلاهبردار کریپتو ارتباطی به صرافی‌های رمز ارز ندارد

اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری با انتشار بیانیه‌ایی، ضمن تایید بازداشت کلاهبردار رمز ارز «سینا استوی»، از کاربران ایرانی خواست تا کلاهبرداری صورت گرفته را از فعالیت سایر بازیگران دلسوز حوزه رمز ارز که مایل به فعالیت توام با دانش و آگاهی در چارچوب قانون هستند، تفکیک نمایند. این بیانیه می‌افزاید: با عنایت به نوظهر بودن پدیده رمز ارز، رصد و پایش فعالان این حوزه و برخورد قانونی با جولان مفسدین در اقتصاد دیجیتال متوقف نخواهد شد.

منبع: gerdab.ir  

پژوهش: مصرف انرژی در نظام بانکی به مراتب بیش از بیت کوین است

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد نظام بانکداری افزون بر ۲ برابر بیشتر از بیت کوین انرژی مصرف می‌کند. گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) نتایج این پروژه را تحت عنوان «درباره مصرف انرژی بیت کوین: رویکرد کمّی به پرسشی سوبژکتیو» منتشر کرد. بنابر این گزارش، شبکه بیت کوین در حدود ۱۱۳.۸۹ ترا وات ساعت (TWh) در سال انرژی مصرف می‌کند که شامل همه بخش‌های تقاضا، ماینینگ، استخر و نود (node) می‌شود.   

منبع: bitcoin.com  

میلیاردر نروژی: غلبه بیت کوین حتمی است

شیل اینگ روکه (Kjell Inge Rokke)، میلیاردر نروژی نفت، معتقد است روند غالب شدن بیت کوین حتمی و اجتناب‌ناپذیر است. او افزود اظهارات ایلان ماسک (Elon Musk) درباره اثرات زیست محیطی بیت کوین چیزی را تغییر نداده و تاکید کرد بر خلاف تسلا، شرکت‌های تحت مالکیت او در حال بررسی پذیرش بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت است.

منبع:  bitcoin.com

حمایت مدیرعامل اسکوئر از بیت کوین

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل شرکت اسکوئر (Square)، در توییتی اعلام کرد بیت کوین در حال بهترکردن همه چیز است. او افزود: ما نیز تا ابد برای بهتر کردن بیت کوین تلاش خواهیم کرد. حمایت دورسی در پی انتقاد ایلان ماسک از بیت کوین منتشر شد. این در حالی است که هفته قبل آمریتا آهوجا (Amrita Ahuja)، مدیر مالی شرکت اسکوئر، گفته بود این شرکت فعلا قصد خرید بیت کوین ندارد.

منبع:  bitcoin.com

رشد کاردانو توجه میلیاردر آمریکایی را جلب کرد

ثبت رکورد‌های قیمتی جدید توسط توکن بومی شبکه کاردانو (Cardano) با نماد آدا (ADA) موجب جلب توجه بسیاری شده است. از جمله مارک کیوبن (Mark Cuban)، مالک باشگاه دالاس موریکس (Dallas Mavericks)، که در توییتی از کاربردهای کاردانو پرسیده بود. پرسش‌های کیوبن موجب شد تا چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و مدیر عمل آی‌‌اواچ‌کی (IOHK)، با انتشار یک ویدئو به ارائه توضیحاتی در این باره بپردازد.

منبع: u.today  

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.