اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۴ اردیبهشت)

انتقاد مقام دولتی از ماینینگ غیرمجاز

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد. غلامعلی رخشانی افزود: در راستای اقدامات فراگیر و در قدم نخست، به مبارزه با رمز ارزهای غیرمجاز رفته‌ایم و تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری مراکز و دستگاه‌هایی که در منازل به صورت فردی به کار گرفته شده و از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، به کار خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

شهری در ایالت تنسی آمریکا قصد دارد به هاب بیت کوین بدل شود

 

شهردار جکسون در ایالت تنسی آمریکا دومین شهردار آمریکایی است که قصد دارد شهرش را بدل به یک مرکز ماینینگ، هولدینگ و تبادل بیت کوین بدل کند. اسکات کانگر (Scott Conger) خواهان تغییر سیستم پرداخت‌های این شهر به نظام رمز ارزی شده بود. پیش‌تر شهری در میامی خبر از توسعه رمز ارز در نظام شهری داده بود. همچنین افزودن رمز ارزها به تراز مالی شهر از دیگر برنامه‌ها =ستا

 

منبع: bitcoin.com

آغاز ارائه محصول مبتنی بر ریپل از سوی کوین‌شرز

 

در حالی که ریپل (XRP) در آمریکا درگیر یک مناقشه حقوقی است، اما این توکن در اروپا مورد استقبال شرکت‌های خدمات مالی است. پس از اعلام شرکت دارایی‌های مالی کوین‌شرز (Asset manager CoinShares) در هفت قبل، محصول قابل معامله (ETP) جدید آن با پشتوانه رمز ارز ریپل هم اکنون در بازار بورس اوراق بهادار سوئیس (SIX Swiss Exchange) قابل معامله می‌باشد. این دومین ETP است که کوین‌شرز در ماه آوریل روانه بازار می‌کند.   

 

منبع: forkast

بانک مرکزی نروژ انتشار سی‌بی‌دی‌سی را بررسی می‌کند

 

بنابر یک گزارش منتشر شده در روز جمعه، بانک مرکزی نروژ یک کارگروه ویژه را مسئول بررسی انتشار ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی (CBDC) کرده‌است. طبق همین منبع، این کارگروه موظف است تا راه‌حل‌هایی برای مسائل فنی مربوط به صدور سی‌بی‌دی‌سی (Central Bank Digital Currency) بیابد. نروژ عضو اتحادیه اروپاست، اما در محدوده یورو قرار ندارد و کرون نروژ ارز رایج در این کشور است.

 

منبع: btcmanager

تحلیل PlanB: سقوط قیمت بیت کوین پایان همه چیز نیست

 

قیمت توکن بیت کوین (BTC) نوسان بسیار بالایی را در روزهای گذشته از بالای ۶۰ هزار دلار تا پایین ۵۰ هزار دلار تجربه کرده است. تحلیلگر معروف رمز ارز پلن‌بی (PlanB) معتقد است این به معنی پایان روند گاوی بازار نیست. وی در توییتی در روز جمعه گفت: هیچ چیزی در یک خط مستقیم بالا نمی‌رود. پلن‌بی می‌گوید: تا این ماه، بیت‌کوین ۶ ماه متوالی روند افزایشی داشته و این کاهش فعلی مانند یک دست‌انداز موقت است که مانند آن را در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ هم دیده بودیم.

 

منبع: cointelegraph

 

تیم بیکو (Tim Beiko)، برنامه‌نویس اصلی اتریوم، روز جمعه اعلام کرد هاردفورک (hard-fork) لاندن (London) که شامل آپگرید EIP1559 خواهد بود، از ۱۴ جولای (۲۳ تیر) فعال خواهد شد. آپگرید (upgrade) جدید اتریوم توکن‌های ETH را خواهد سوزاند که با کاهش عرضه، اثرات تورم زدا خواهد داشت.

#فاندا

 

منبع: cryptoticker

میلیاردر آمریکایی با جدیت وارد بازار توکن‌های NFT شده است

 

 

 

 

طبق بررسی فوربز (Forbes) و پورتفولیو اینسایدر (Portfolio Insider)، بسیاری از میلیاردها از فضای بازارهای مدرن مبتنی بر بلاک‌چین دور هستند. اما از سوی دیگر، مارک کیوبن (Mark Cuban)، برخلاف سایرین، پس از فروش استارتاپ خود با عنوان برادکست‌دات‌کام (Broadcast.com) به یاهو (Yahoo)، علاقه شدیدی به حیطه بلاک‌چین، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و قراردادهای هوشمند پیدا کرده است. پلتفرم‌های Cryptoslam & OpenSea، SuperRare و Mintable از جمله پلتفرم‌های غیرمثلی هستند که کیوبن در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

 

منبع: benzinga

کارمندان کره‌ایی و سود‌های میلیون دلاری از رمز ارزها

شبکه تلویزیونی JTBC در گزارشی به روایت داستان کارمندان طبقات میانی جامعه کره‌جنوبی از شرکتهایی مانند سامسونگ، ال‌جی و شینهان کارت (Shinhan Card) پرداخته که موفق شده‌اند با کسب درآمدهای کلان از کارهای قبلی خود استعفا دهند و به طبقات بالای جامعه بپیوندند. یک کارمند سابق شینهان کارت می‌گوید تمام زندگی خود را در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده و ۲.۷ میلیون دلار سود به‌دست آورده است. یک کارمند سابق سامسونگ با سرمایه‌گذاری ۴۴۶۷۰ دلار حالا ۳۶ میلیون دلار ثروت به‌دست آورد. یک تحقیق تازه نشان می‌دهد، کره‌ایی‌ها در ۵۵ روز اول سال ۲۰۲۱ روزانه ۷ میلیارد دلار در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: bitcoin.com

افزایش اعجاب‌آور تعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم

 

داده‌های شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد آدرس کیف پول‌های فعال در شبکه اتریوم (Ethereum) یک صعود حیرت‌آور را در هفته گذشته ثبت کرده است. در حالی‌که آدرس‌های فعال در پنج‌شنبه قبل ۵۱۸۲۷۰ بود، این تعداد در چهارشنبه به ۷۰۱۹۷۴ رسید.

 

منبع: u.today

داج‌کوین حداقل ۱۰۰۰ نفر را میلیونر کرده است

داده‌های پلتفرم تحلیل داده‌های رمز ارزی بیت‌اینفو‌چارتس (BitInfoCharts) نشان می‌دهند تا روز جمعه و به‌رغم کاهش ۱۶ درصدی داج‌کوین در ۲۴ ساعت قبل آن حد‌اقل ۱۳۲۱ کیف پول حاوی داج‌کوین وجود داشته‌اند که هر کدام حاوی حداقل ۱ میلیون دلار دارایی بوده‌اند. اقبال به داج‌کوین پس از حمایت ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیانگذار شرکت تسلا، از این توکن شاهد روند صعودی بوده است.

منبع: finbold

دو هتل مهم در سوی‌یای اسپانیا پرداخت رمز ارزی را می‌پذیرند

دو هتل مهم در شهر توریستی سوی‌یا (Sevilla) در اسپانیا به جمع هتل‌های رمز ارزی جهان پیوستند. طبق اعلام رسمی هتل Bécquer و هتل Kivir، این مراکز اقامتی از این پس به مسافران اجازه رزرو اتاق با استفاده از رمز ارز را می‌دهند. بنابر روزنامه سوی‌یا، هر دو این هتل‌ها طی توافقی با صرافی اسپانیایی Criptan درگاه پرداخت رمز ارزی خود را راه‌اندازی کردند.

منبع: bitcoin.com

جمینی قابلیت خرید راحت‌تر رمز ارز را فراهم آورد

صرافی رمز ارزی جمینی (Gemini) با افزودن قابلیت سپرده‌گذاری در اکانت‌های اپل‌پی (Apple Pay) و گوگل‌پی (Google Pay) به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به راحتی رمز ارز بخرند. کاربران می‌توانند کارت‌های پرداخت نقدی (debit cards) خود را به اکانت‌های اپل‌پی و گوگل‌پی متصل کرده و مستقیماً از جمینی رمز ارز بخرند.   

اولین صندوق‌های قابل معامله کاردانو و استلار ایجاد می‌شوند

شرکت فین‌تک سوئیسی 21Shares AG قصد دارد تا اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETP) مبتنی بر رمز ارزهای کاردانو (ADA) و استلار (XLM) را راه‌اندازی کند. ساختار ETP صددرصد رهن‌گذاری (collateralized) است با نرخ سود پایه سالیانه ۲.۵ درصد. این صندوق‌ها در بازار سهام سوئیس (SIX Swiss Exchange) عرضه می‌شوند.

منبع: coinquora

افت سهام کوین‌بیس با سقوط بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار

صبح جمعه قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد و موجل لیکوئید شدن بیش از ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه در این بازار شد. این ریزش به دلایلی بسیاری همچون احتمال بازگشت اقتصاد به روند عادی پس از کرونا بود. همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا نسبت به افزایش مالیات بر درآمد سرمایه ثروتمندان از ۲۰ به ۳۹ درصد علاقه نشان داده است. همه اینها موجب شد تا روز جمعه ارزش سهام کوین‌بیس در بازار نزدک (NASDAQ) به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۲۸۲ دلار برسد. با این کاهش ارزش سهام این صرافی ۱۴ درصد نسبت به روز اول عرضه در چهارشنبه قبل تنزل داشته است.  

منبع: beincrypto

ثبت رکورد ETH استیک شده در شبکه لایه دوم اتریوم

با رسیدن ارزش اتریوم (ETH) استیک شده در اتریوم ۲.۰ به ۹ میلیارد دلار رکورد جدیدی ثبت شد؛ این معادل با استیک ۳.۹ میلیون اتریوم  واستقبال از آپگرید این شبکه می باشد. ارزش توکن دوم بازار رمز ارز از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است. شنبه گذشته ارزش اتریوم به رکورد تاریخی ۲۵۰۰ دلار رسید. این رمز ارز هم اکنون دارای ارزش سرمایه موجود در بازار ۲۶۸ میلیارد دلار است.

منبع: financemagnates

بالاگرفتن مخالفت در کره‌جنوبی نسبت به مالیات بر درآمد از معاملات رمز ارزی

طرح پیشنهادی برای اخذ ۲۰ درصد مالیات از منافع حاصله از معاملات رمز ارزی در کره‌جنوبی «عادی‌سازی مالیات» لقب گرفته است. مخالفان می‌گویند رمز ارزها دارایی‌های رمزی هستند که دارای ارزش ذاتی نمی‌باشند. یکی از طراحان گمنام نامه اعتراضی دولت را به اتخاذ استانداردهای دوگانه متهم کرده است. دولت کره با مخالفت جدی برای اعمال مالیات بر این عرصه از سال بعد مواجه شده‌است.

منبع: beincrypto

مایکل سیلر: سرمایه‌های پراکنده و قابل جابجایی را توصیه می‌کند

مایکل سیلر (Michael Saylor)، از طرفداران قدیمی بیت کوین، راه‌حلی را به کاربران رمز ارزها پیشنهاد داده است. در میانه تنش‌ها برسر تورم و مالیات در بخش رمز ارزها که باعث کاهش ارزش بسیاری از توکن‌ها شده است، سیلر می‌گوید کاربردان بهتر است سرمایه‌های خود را در سبدی پراکنده و قابل جابجایی هولد کنند و بیشتر روی توکن‌های اثبات شده با قابلیت مقاومت بالا سرمایه گذاری کنند.

منبع: coingape

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.