سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۵ خرداد)

سهام شرکت‌های تکنولوژی پیشتاز رشد در بورس آمریکا

با افزایش خوش‌بینی به آینده اقتصادی آمریکا و فروکش کردن نگرانی‌ها درباره نرخ تورم، سهام متعلق به شرکت‌های فناوری در صدر سهم‌های سبز در بازارهای بورس آمریکا قرار گرفتند. رمز ارزها هم پس از یک هفته با فشار فروش سنگین به بازه ریکاوری قیمت وارد شدند. قیمت طلا نیز دوباره شروع به رشد کرد. اوراق ده‌ساله خزانه‌داری نیز نسبت به جمعه افت کرد.

منبع: businessinsider   

هما توکن بلیط هواپیما عرضه می‌کند

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با استفاده از فناوری بلاک‌چین در صنعت هوانوردی و گردشگری، قصد دارد با انتشار توکن بلیت هما با عنوان «هماتیک»، تحولی در سیستم فروش صنعت هوایی کشور ایجاد کند. به‌منظور حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال و برای نخستین بار در جهان، هما نسل فناورانه بلیت‌های پرواز را بر بستر توکن صادر می‌کند.

در فرآیند محاسبه هزینه پرواز با توکن هماتیک، میزان مسافت هوایی دو شهر یا به اصطلاح «ناتیکال مایل» بین دو شهر استفاده می‌شود. هر واحد از این توکن، برابر منافع استفاده از یک صندلی در پرواز اکونومی به مسافت ۱۰۰ ناتیکال مایل بوده؛ به طور مثال، مسافران برای خرید بلیت در مسیر تهران- مشهد که مسافت آن ۴۱۰ ناتیکال مایل است، باید ۴.۱ توکن برای دریافت بلیت پرداخت کنند. همچنین در مسیرهای کمتر از ۲۵۰ ناتیکال مایل، دست‌کم ۲.۵ توکن به‌منظور صدور بلیت پرواز دریافت می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

موجی از سرمایه‌گذاری در بیت کوین پس از افزایش استفاده از انرژی‌های پایدار

کوین اولری (Kevin O’Leary)، چهره تلویزیونی کانادایی، با حمایت مجدد از بیت کوین، آن را یک کلاس دارایی ماندگار خواند و افزود: موج بعدی سرمایه‌گذاری موسسات مالی در بیت کوین پس از آن اتفاق خواهد افتاد که ماینرها به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تغییر جهت دهند. او افزود: سرمایه‌گذاری موسسات در بیت کوین هنوز در ابتدای راه است، چرا که در حال حاضر، تنها کمتر از ۱ درصد از موسسات در جهان از کریپتو به عنوان یک کلاس دارایی استقبال کرده اند.   

منبع: businessinsider

افزایش استقبال از بیت کوین در پرو

پرو، کشوری در آمریکای لاتین که کمتر کسی آن را با موضوع رمز ارزها مرتبط می‌بیند، شاه رشد استقبال از بیت کوین است. پس از اجرای دور اول انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، یک جهش قابل توجه در استقبال از رمز ارزها در حال وقوع است. بسیاری معتقدند دلیل این موضوع این است که پدرو کاستلو (Pedro Castillo)، نامزدی که بیشترین اقبال در آرا متوجه اوست، این کشور را به سمت مشکلات اقتصادی پیش خواهد برد، و در نتیجه افزایش استقبال از بیت کوین با هدف ایجاد آمادگی در برابر فشارهای اقتصادی آتی است.

منبع: bitcoin.com

احداث مزرعه بزرگ ماینینگ در تگزاس آمریکا

شرکت ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) اعلام کرد قصد دارد یک مزرعه بزرگ ماینینگ بیت کوین در ایالت تگزاس آمریکا راه‌اندازی کند. طبق این اطلاعیه، این مزرعه جدید میزبان ۷۳ هزار دستگاه ایسیک ماینر (ASIC miner) خواهد بود. ماراتن دیجیتال وعده داده است این مجموعه ۷۰ درصد از اثرات مخرب زیست محیطی حاصل از ماینینگ را خنثی کند. طبق برآورد این شرکت، خروجی این مزرعه ۱۰.۳۷ اگزاهش (EH/s) باشد.    

منبع: theblockcrypto

کاردانو شاهد بیشترین ورود سرمایه در یک هفته

همزمان با افزایش فاد (ترس، عدم اطمینان و شک) نسبت به عواقب زیست محیطی بیت کوین، سرمایه‌گزاران در حال استقبال از پروژه‌های با سازوکار اثبات سهام (proof-of-stake) مانند کاردانو (Cardano) هستند. در همین راستا، اطلاعات کوین‌شرز (CoinShares) نشان می‌دهد در هفته منتهی به روز دوشنبه سوم خرداد معادل مبلغ ۱۰ میلیون دلار سرمایه از سوی موسسات مالی در پروژه کاردانو سرمایه‌گذاری شده است که بیشترین جذب سرمایه در هفته قبل در میان پروژه‌های دارایی‌های دیجیتال است. در همین مدت معادل مبلغ ۱۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از بیت کوین و ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از اتریوم خروج سرمایه اتفاق افتاد.      

منبع: cointelegraph

خرید نیم میلیون دلاری بیت کوین توسط شرکت بزرگ آی‌تی

گلوبنت (Globant)، شرکت بزرگ فعال در زمینه آی‌تی و نرم‌افزار، طی یک گزارش به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، اعلام کرد به مقدار معادل ۵۰۰ هزار دلار بیت کوین خریداری کرده است. این شرکت در اعلام روز سه‌شنبه خود اضافه کرد این سرمایه‌گذاری در حوزه دارایی‌های ناملموس (intangible) در سه ماهه اول سال جاری میلادی انجام شده است.   

منبع: cointelegraph

دعوت ایلان ماسک برای طرح‌های توسعه داج‌کوین

ایلان ماسک (Elon Musk)، ‌مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) و یکی از حامیان اصلی داج‌کوین (Dogecoin)،‌ در ادامه تلاش‌های خود برای ارتقاء پروژه داج‌کوین، در توییتی از فالوورهای خود خواست تا طرح‌هایشان برای توسعه این پروژه و رمز ارز را برای او ارسال کنند. او از فالوورها خواسته تا طرح‌های پیشنهادی را در ردیت (Reddit) و گیت‌هاب (GitHub) بارگزاری کنند. داج‌کوین در حال حاضر در کانال قیمتی ۳۰ سنت در نوسان است.   

منبع: u.today

تاد مورلی: اتریوم بسیار کاربردپذیرتر از بیت کوین است

تاد مورلی (Todd Morley)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر سابق شرکت سرمایه‌گذاری گوگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners)، معتقد است اتریوم (Ethereum) به مراتب کاربردپذیری بیشتری از بیت کوین (Bitcoin) دارد. او که در حال حاضر مدیرعامل پروژه بلاک‌چین اورلاین (Overline) است، ‌در حال کار بر روی یک پروتکل بی‌سیم (wireless) و بزرگ‌ترین موزه توکن‌های غیر مثلی (NFT) جهان است.  

منبع: theblockcrypto

ریپل خدمات توکن های غیر مثلی ارائه خواهد کرد

شرکت ریپل (Ripple)، طی یک پست وبلاگی در روز سه‌شنبه، اعلام کرد در حال برنامه‌نویسی برای ارائه خدمات توکن‌های غیر مثلی (NFTs) بر روی دفتر کل (Ledger) شبکه خود معروف به ایکس‌آر‌ال‌پی (XRPL) است. این موضوع پس از آن مطرح شد که تب توکن‌های غیر مثلی به واسطه کارمزد بالای شبکه اتریوم کمی فروکش کرده است. بنابر این پست، پروژه ریپل همچنین به متنوع‌تر کردن گستره برای به‌توکن‌درآوردن (tokenization) دارایی‌ها می‌انجامد. شرکت ریپل همچنین پروژه خود را به واسطه استفاده از فرآیند اجماع (consensus process) به جای سازوکار اثبات کار (proof-of-work) بسیار سبز تر از اتریوم می‌داند و مدعی است که ایکس‌آر‌ال‌پی ۱۲۰ هزار برابر کمتر از شبکه‌های مبتنی بر سازوکار اثبات کار انرژی مصرف می‌کند.

منبع: bitcoinexchangeguide

بانک مرکزی اندونزی به رقبت جهانی برای سی‌بی‌دی‌سی پیوست

بانک مرکزی اندونزی (Bank of Indonesia) یکی از آخرین بانک‌های مرکزی در جهان است که به اعلام کرده است به رقابت برای انتشار سی‌بی‌دی‌سی (CBDC) اختصاصی خود است. پروژه انتشار سی‌بی‌دی‌سی، ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی (central bank digital currency)، با جدیت توسط چین،‌کره جنوبی و روسیه دنبال می‌شود و کشورهای بسیار دیگری مانند انگلستان و فرانسه در حال بررسی آن هستند. به گزارش خبرگزاری رویترز (Reuters)، پری وارجیو (Perry Warjiyo)، رئیس کل بانک مرکزی اندونزی، این کشور در حال برنامه ریزی برای راه‌اندازی روپیه دیجیتال (digital rupiah) به عنوان ابزاری حقوقی برای پرداخت‌ها است.   

منبع: cointelegraph

موافقت سران سه قوه با قانون‌گذاری در حوزه رمز ارز

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به بررسی موضوع رمز ارزها در جلسه شورای عالی سران قوا، گفت: براساس تصمیم‌گیری‌ها قرار بر تعطیلی این حوزه نیست، بلکه مقرر شده تا با افزایش نظارت و ساماندهی و کنترل‌ها شاهد بروز اتفاقاتی مانند موسسات مالی و اعتباری در این حوزه نباشیم و دستگاه های ذیربط مانند بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت با هماهنگی بهتر و نظارت کامل‌تری موضوع رمزارزها را پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم    

مارک کیوبن به سرمایه‌گذاران پلی‌گان پیوست

با افزایش استقبال از پروژه‌های مبتنی بر سازوکار اثبات سهام (Proof-Of-Stake)، مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیارد معروف و مالک باشگاه بسکتبال دالاس موریکس (Dallas Mavericks)، روز سه‌شنبه در وبسایت خود اعلام کرد با خرید توکن ماتیک (MATIC) در پروژه پلی‌گان (Polygon) سرمایه‌گذاری کرده است. او یکی از طرفداران جدی حوزه کریپتو است و در سال جاری از اتریوم (Ethereum) و داج‌کوین (Dogecoin) نیز حمایت کرده بود.

منبع: zycrypto

انتقال بزرگ یک نهنگ و احتمال افزایش ارزش ریپل

توکن بومی شبکه ریپل (Ripple) با نماد ایکس‌آرپی (XRP) حدود ۶ درصد رشد را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده و با توجه به رصد تراکنش‌های نهنگ‌ها انتظار افزایش ارزش آن وجود دارد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط ویل آلرت (Whale Alert)، شرکت معروف رصد و تحلیل بلاک‌چین، یک آدرس نهنگی ریپل تعداد ۱۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار کوین را در روز سه‌شنبه به یک کیف پول ناشناس انتقال داده است. از لحاظ فنی، انتقال حجم زیاد کوین از بازار به کیف پول نشانه‌ایی دال بر افزایش احتمالی ارزش آن توکن است.   

منبع: financemagnates

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.