سه‌شنبه 28 فروردین 1403
شروع فصل آلت کوین‌ها و عملکرد خیره کننده چین لینک

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۶ اردیبهشت)

راه‌اندازی برنامه استخراج نقدینگی آوی (Aave) از دوشنبه

 

آوی، غول استقراض غیرمتمرکز (DeFi lending)، از دوشنبه ۶ اردیبهشت برنامه لیکوئیدیتی ماینینگ(استخراج نقدینگی) خود را راه‌اندازی می‌کند. با این برنامه، آوی می‌تواند جایگاه بالاتری را در رقابت با میکردائو‌ (MakerDAO) و کامپاند (Compound) به‌دست آورد. لیکوئیدیتی ماینینگ امکان وام گرفتن یا وام دادن را برای کاربران میسر می کند.

منبع: insidebitcoins

امکان پرداخت توکن کاردانو جهت خرید در پلتفرم‌های بازرگانی

شرکت کاردانو (Cardano) با پلتفرم‌های خرید آنلاین شاپیفای (Shopify) و ووکامرس (WooCommerce) به توافق رسیده و از این پس تجار می‌توانند با پرداخت توکن کاردانو (ADA) از این سایت‌ها خرید کنند. طبق این توافق پلاگین نوپیمنتس (NOWPayments) امکان دسترسی مستقیم به کیف پول های حاوی کاردانو را فراهم می‌کند.

منبع: insidebitcoins

ثبت رکورد معاملات فیوچرز اتریوم در بورس کالای شیکاگو

حجم معاملات فیوچرز (Futures) اتریوم (Ethereum) و قراردادهای باز (Open Interest) ثبت شده در بورس کالای شیکاگو (CME) یک رکورد تاریخی را ثبت کرد. حجم معاملات فیوچرز اتریوم در این بازار به ۵۴۶۹ قرارداد به ارزش نسبی ۲۷۳ هزار اتر (ETH) رسیده است. همچنین تعداد قراردادهای باز در این بورس به ۲۴۶۲ یعنی معادل ۱۲۳ هزار اتر (ETH) رسیده است. قرارداد باز تعداد کل موقعیت‌هایی است که توسط مشترکان بازار ایجاد شده است. داده‌های ثبت شده در معاملات آتی CME نشان می‌دهند موسسات مالی در حال خرید هرچه بیشتر اتریوم هستند.

منبع: ethereumworldnews  

آیوتا در صدد راه‌اندازی بازار اختصاصی توکن‌های غیرمثلی

بنیاد آیوتا (IOTA) بارها اعلام کرده است که تمرکز زیادی روی توکن‌های غیرمثلی (NFT) دارد. یک تیم ناشناس از مهندسان اخیراً افشاء کرده‌اند در حال ساخت یک بازار توکن‌های غیرمثلی در شبکه آزمایشی پالن (Pollen testnet) آیوتا هستند. بازار توکن‌های غیرمثلی اولین پروژه کلکسیون‌های دیجیتال در شبکه آیوتا است.    

منبع: u.today

انتشار استیبل‌کوین تای (TAI) با وثیقه‌گذاری تومو (TOMO)

تومو فایننس (TomoFinance)، پلتفرم انتشار استیبل‌کوین غیرمتمرکز (decentralized) تای، با هدف سرعت‌بخشی به اکوسیستم تومو‌چین (TomoChain) راه‌اندازی شده است. تای یک توکن TRC-21  با ارزش برابر با یک دلار آمریکا است. کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از پلتفرم تومو فایننس و وثیقه‌گذاری دارایی‌های TOMO به تولید تای بپردازند. تومو‌چین یک بلاک‌چین مبتنی بر الگوریتم توافق جمعی اثبات سهام با کارمزد تقریبا صفر است.

منبع: tomofinance.medium

 

بلاک‌چین تو‌موچین (TomoChain) پلتفرم انتشار اسیبل‌کوین (Stablecoin) غیرمتمرکز (decentralized) خود با عنوان تومو‌فایننس (TomoFinance) را از دوشنبه ۶ اردیبهشت لانچ کرد.

#فاندا

منبع: cryptoticker

بایننس سهام توکن‌شده مایکروسافت، اپل و مایکرواستراژی را عرضه خواهد کرد

به زودی سهام توکن‌شده شرکت‌های مایکروسافت (Microsoft)، اپل (Apple) و مایکرواستراژی (MicroStrategy) در پلتفرم معاملاتی بایننس (Binance) عرضه خواهند شد. سهام توکنی مایکرواستراژی از امروز، اپل از چهارشنبه و مایکروسافت از جمعه در بایینس قابل خرید و فروش هستند. خودروسازی تسلا اولین شرکتی بود که سهام آن به شکل توکنی در بایننس ارائه شد. 

منبع: u.today

آلتکوین‌ها پس از ۳۳ ماه به موازنه با بیت کوین رسیدند

برای اولین بار در ۳۳ ماه گذشته، روز پنج‌شنبه غلبه بیت کوین در بازار رمز ارزها به ۵۰ درصد رسید. این کمترین درصد سهم بازار بیت کوین از جولای ۲۰۱۸ است. سهم ۶۲ درصدی بیت کوین برای ۲ ماه تقریباً بلامنازع بود تا اینکه در پایان ماه مارس آلتکوین‌ها شروع به جذب سرمایه بیشتری کردند و این روند کاهشی در طول ماه آوریل ادامه داشت. بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۸، تنها ۳۵ درصد بازار رمز ارزها را در اختیار داشت.

منبع: cryptopotato

انتقال بیش از ۱۵ میلیون ریپل (XRP) توسط یک نهنگ

یک کاربر ناشناس تعداد ۱۵ میلیون ریپل با مجموع ارزش تقریبی ۱۵.۶ میلیون دلار را از crypto.com به یک کیف ناشناس منتقل کرد. با توجه به روند افزایشی این توکن دیجیتال، نهنگ‌های صاحب ریپل در حال جابجایی مقادیر زیادی از دارایی‌های خود هستند. این تراکنش در ساعت ۰۴:۴۴ صبح (به وقت تهران) یکشنبه ۵ اردیبهشت انجام شد. ارزش این توکن در ۲۵ فروردین به ۱.۹۴ دلار رسید.  

منبع: financemagnates

بزرگان رمز ارز با اهدای توکن‌های دیجیتال به مبارزه با کرونا در هند کمک می‌کنند

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) با اهدای ۱۰۰ اتر (ETH) و ۱۰۰ میکر (MKR) به صندوق جمع‌اوری کمک برای مبارزه با گسترش بیماری کوووید-19 در هند کمک کرد. هم بوترین و هم سرینیواسان (Srinivasan) با پرداخت هدایا به صندوق تشکیل شده توسط ساندیپ نایلوال (Sandeep Nailwal)، هم‌بنیانگذار پلی‌گان (Polygon)، به این کمپین خیریه پیوستند. ارزش تقریبی کمک بوترین معادل ۶۵۰ هزار دلار است.

منبع: beincrypto

با افزایش اسقبال، حجم بازار تتر از ۵۰ میلیارد دلار عبور کرد

بنابر تایید شرکت تتر (Tether)، سکه ۵۰ میلیاردم از توکن استیبل‌کوین تتر (USDT) ضرب (minted) شد. روز دوشنبه ارزش حجم سرمایه موجود در بازار بزرگترین استیبل‌کوین جهان از ۵۰ میلیارد دلار عبور کرد که نشان از ادامه روند استقبال از این رمز ارز است.

منبع: cointelegraph

SEC در پی جلب کمک خارجی علیه ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) طی درخواستی از دادگاه خواست تا لایحه تسلیمی از سوی ریپل (Ripple Labs) برای توقف استعلامات این کمیسیون از مراجع رگلاتوری خارجی را رد کند. بنابر گزارش Decrypt، رگلاتورهای خارجی درخواست‌های SEC در باب عملیات‌های ریپل را رد کرده‌اند. این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار پس از آن بود که ریپل از ارائه مدارک انتقال توکن ریپل (XRP) به خارج این کشور امتناع کرد.  

منبع: atozmarkets

وزارت صمت: متاسفانه حجم رمز ارز استخراجی در داخل جوابگوی نیاز واردات کشور نیست

علیرضا هادی، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت، گفت: ظرفیت پردازش استخراج مراکز مجاز امروز ۶۵۰ هزار تراهش برثانیه است که با نرخ روز بیت کوین معادل روزانه ۲۰۰هزار دلار می‌شود. وی افزود مذاکراتی با بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت برای استفاده از رمزارزها در تجارت و واردات انجام شده است. هادی گفت: متأسفانه میزان رمزارز استخراج‌شده در کشور آمار کمی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

کمیسیون نظارت مالی کره‌جنوبی سرمایه رمز ارزی کارمندان خود را بررسی می‌کند

کمیسیون خدمات مالی کره‌جنوبی (KFSC) با بازرسی از حساب‌های مالی کارمندان خود به بررسی انتفاع غیراخلاقی و غیرمنصفانه از مسئله رمز ارزها می‌پردازد.در طی این بازرسی، کارمندان موظف هستند تا اطلاعات احتکارشان از رمز ارزها را به مقامات اعلام کنند. کارمندان باید تا ۱۷ اردیبهشت اظهارنامه های خود را تسلیم کمیسیون خدمات مالی کره‌جنوبی کنند.

منبع:  beincrypto

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.