اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۸ خرداد)

حجم بیت کوین در پی‌پال به ۳۰۰ میلیون دلار رسید

بنابر داده‌های ایت‌بیت (itBit)، شرکت متولی پی‌پال (PayPal)، حجم بیت کوین در این سامانه پرداخت با ثبت رکورد جدیدی به ۳۰۰ میلیون دلار رسید. این مقدار از حدود ۸۰ میلیون دلار در روز به ناگهان روند صعودی پیدا کرد و رکود قبلی در ماه ژانویه که در حدود ۲۴۰ میلیون دلار بود را شکست. این افزایش ناگهانی همزمان با سقوط ارزش بیت کوین به ۳۰ هزار دلار بود که نشان از افزایش خرید در کف قیمت دارد.  

منبع: trustnodes   

نخستین شبکه آزمایشی هاردفورک جدید کاردانو راه‌اندازی شد

 آلونزو (Alonzo)،‌ هاردفورک (hardfork) جدید بلاک‌چین کاردانو (Cardano) که قابلیت افزودن قراردادهای هوشمند (smart contract) به این شبکه را ممکن می‌کند، وارد فاز اجرای آزمایشی شد. نخستین شبکه آزمایشی (testnet) این هاردفورک از روز پنجشنبه راه‌اندازی شد. اینپوت‌ آوتپوت هنگ کنگ (Input Output Hong Kong) اولین مجموعه‌ایی بود که این شبکه آزمایشی را به کار بست. این هاردفورک در چند مرحله ارائه می‌شود و هر فاز با یک رنگ متفاوت مشخص خواهد شد. فاز اول آلونزو آبی نام دارد و آلونزو سفید و آلونزو بنفش مراحل بعدی آن خواهند بود.

منبع: beincrypto

کتی وود: کسی نمی‌تواند در برابر بیت کوین قرار گیرد

کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت مدیریت سرمایه‌ی آرک اینوستمنت (Ark Invest)، طی سخنرانی در کنفرانس کانسنسس ۲۰۲۱ (Consensus 2021) اعلام کرد کسی توانایی مقابله با بیت کوین را ندارد. او افزود: بستن بیت کوین غیر ممکن است و این توکن مدت‌هاست که در مسیر خود قرار گرفته است. وود معتقد است رگلاتورها به زودی با واقعیات این موضوع کنار خواهند آمد.   

منبع: u.today

بانک مرکزی نیجریه:‌ کریپتو در این کشور قانونی می‌شود

به گزارش بیزینس اینسایدر (Business Insider)، گادوین امفیله (Godwin Emefiele)،‌ رئیس کل بانک مرکزی نیجریه، اعلام اطمینان کرد رمزارزهایی مانند بیت کوین در این کشور قانونی خواهند شد. او افزود دولت کشورش نهایت تلاش را خواهد کرد تا از سوءاستفاده از رمز ارزها برای انجام کارهای خلاف جلوگیری کند. او خاطر نشان کرد بانک مرکزی نیجریه در حال بررسی دقیق این صنعت است.

منبع: cointelegraph

بازیکن مشهور فوتبال آمریکایی در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد

تام بردی (Tom Brady)، بازیکن اسطوره‌ایی لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL)، روز پنج‌شنبه اذعان کرد به آینده بلندمدت رمزارزها اعتماد کامل دارد. او پرده از سرمایه‌گذاری خود در این عرصه برداشت و گفت در سال گذشته وارد این حوزه شده است. بردی گفت هر روز با یکی از مربیان خود که ماه‌هاست در این حوزه وارد شده گفتگو می کند.

منبع: foxbusiness

پیش‌بینی بانک HDFC از آینده مثبت کریپتو در کشور  

بانک اچ‌دی‌اف‌سی (HDFC)، یکی از معتبرترین‌ بانک‌های هندوستان، با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرده است حوزه رمز ارزها در این کشور قانونی خواهد شد. این گزارش شرایط آینده را به سود سرمایه‌گذاران این حوزه ارزیابی کرده است. ابهیک باروآ (Abheek Barua)، اقتصاددان برتر این بانک،‌ می‌گوید زمان شرایط را به نفع سرمایه‌گذاران هندی تغییر خواهد داد. این گزارش فضای مثبتی را در میان هندی‌هایی که از ممنوعیت این حوزه در کشورشان هراس داشتند به وجود آورد.   

منبع: cryptobriefing

دومین درخواست مجوز از SEC برای صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم

ویزدم‌تری (WisdomTree)، شرکت مدیریت سرمایه متمرکز بر محصولات سرمایه‌گذاری، درخواست رسمی خود برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مختص اتریوم (Ethereum) را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تحویل داد. این دومین درخواست مجوز برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس مختص اتریوم در آمریکا است. پیش از این شرکت خدمات مالی، ون‌اک (VanEck) درخواست صندوق قابل معامله در بورس مختص اتریوم را به SEC داده بود.   

منبع: decrypt

آغاز پذیرش رمز ارز در فروشگاه‌های زنجیره‌ایی شیتز

فروشگاه‌های زنجیره‌ایی شیتز (Sheetz)، یکی از غول‌های خرده‌فروشی در آمریکا، روز پنج‌شنبه اعلام کرد رمز ارزهای داج‌کوین (Dogecoin)، بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، لایت‌کوین (Litecoin) و چند کوین دیگر را برای پرداخت و انجام خرید در فروشگاه‌های خود می‌پذیرد. این تصمیم پس از توافق شیتز با فلکسا (Flexa)، استارتاپ پرداخت رمز ارز،‌ اتخاذ شد. بنابراین اطلاعیه، این امکان تا پایان سال در جایگاه‌های سوخت شیتز نیز ارائه می‌شود.

منبع: u.today

استفاده شیلی از فناوری بلاک‌چین برای رصد انرژی‌های سبز

شیلی از فناوری بلاک‌چین (blockchain) برای رصد مصرف و جریان انرژی تولید شده از منابع تجدید‌پذیر (renewable) استفاده می‌کند. این سامانه جدید رنو‌وا (Renova) نام دارد. این برنامه توسط شرکت سن (CEN)، هماهنگ‌کننده توزیع برق در شیلی، طراحی شده است.  

منبع: beincrypto

امکان خلق توافق‌های مالی همتابه‌همتا در کاردانو

شرکت اینپوت‌ آوتپوت هنگ کنگ (Input Output Hong Kong) یا همان آی‌اوایچ‌کی (IOHK)، یکی از توسعه دهندگان اصلی شبکه کاردانو (Cardano)، اعلام کرد در حال طراحی یک بسته جدید خدمات مالی غیرمتمرکز با عنوان مارلو (Marlowe)‌ است. این بسته شامل مجموعه‌ایی از خدمات برای برنامه‌نویسان، کاربران هدف و شرکت‌ها است. مارلو به عنوان بخشی از آپگرید موسوم به گوگن (Goguen) بر روی شبکه کاردانو قرار می‌گیرد. با راه‌اندازی این پروژه خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi)، آی‌اوایچ‌کی قصد تسهیل توافقات همتا‌به‌همتا (peer-to-peer) بر بستر بلاک‌چین (blockchain) را دارد.  ‌   

منبع: beincrypto

ثبت رکورد مقدار اتر قفل شده روی لایه دوم اتریوم

مقدار اتر (ETH) قفل شده توسط اعتباردهندگان (validators) بر روی لایه دوم شبکه اتریوم (Ethereum 2.0) با رسیدن به حجمی معادل ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، یک رکورد تاریخی دیگر را ثبت کرد. ارزش کل قفل شده (TLV) در قراردادهای سپرده‌گذاری بر روی لایه دوم اتریوم که از دسامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده با نزدیک شدن به لانچ هاردفورک (HardFork) لندن (London) در حال افزایش است و به ۵ میلیون اتر رسیده است. 

منبع: u.today

سرمایه‌گذاری شرکت استخراج بیت کوین در پروژه تولید برق خورشیدی

مدیسن ریور اکوویتی (Madison River Equity LLC) برای احداث یک نیروگاه تولید برق خورشیدی با ۷۰۰ هزار پنل، که می‌تواند برق لازم برای بیش از ۴۰ هزار و ۶۰۰ خانه را تامین کند، درخواست مجوز کاربری زمین ثبت کرده است. این پروژه در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ هکتار در یک زمین خصوصی در بات (Butte) در ایالت مونتانا (Montana) پیگیری می‌شود. این پروژه ۳۰۰ مگاوات در سال برق تولید می‌‌کند که ۷۵ مگاوات آن به کوین‌ ماینر (Coin Miner)، زیر مجموعه اطلس پاور (Atlas Power)، اختصاص دارد. اطلس پاور و مدیسن ریور اکوویتی هر دو از زیرمجموعه‌های اف‌ایکس سلوشنز (FX Solutions) در مالکیت ریک تابش (Rick Tabish) هستند. ۲۲۵ مگاوات باقیمانده در اختیار نورث‌وست انرژی (Northwest Energy) یا سایر شرکت‌های تأسیساتی قرار می‌گیرد. در صورت کسب مجوز، این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های انرژی سبز در آمریکا است. این سرمایه‌گذاری با هدف تامین برق استخراج بیت کوین و سایر استخراج‌های با استفاده از کارت گرافیک، یک ساختمان استخراج و یک آکادمی برنامه‌نویسی است.    

منبع: trustnodes

راه‌اندازی اولین دارایی بیت کوینی با آلودگی خنثی توسط بلاک‌چین سیلو

نگرانی از اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین موجب شده تا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال ارائه راهی برای رمز‌ ارزهای سبزتر باشند. توکن اکو بیت کوین (ECO BTC) با نماد ایی‌بی‌تی‌سی (eBTC) که توسط شرکت رپد (Wrapped) ارائه می‌شود اولین دارایی بیت‌کوین-محور است که میزان آلودگی کربنی آن خنثی است. ایی‌بی‌تی‌سی با ترکیب بیت کوین (BTC) و ماس کربن کردیت (Moss Carbon Credit) با نماد ام‌سی‌او‌تو (MCO2)، یک دارایی دوستدار محیط زیست را شکل می‌دهد. ایی‌بی‌تی‌سی از طریق نرم‌افزار اوبی‌سو‌آپ (Ubeswap) بر روی بلاک‌چین سیلو (Celo) در دسترس است.

منبع: beincrypto

نسخه سوم یونی‌سوآپ با امکان قرارداد هوشمند استخراج نقدینگی

هایدن آدامز (Hayden Adams)، بنیانگذار پروتکل معاملاتی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ (Uniswap)، در توییتی اعلام کرد نسخه سوم این پلتفرم در راه است و قراردادهای هوشمند (smart contract) استخراج نقدینگی (liquidity mining) بر روی آن فعال می‌شود.

منبع: Twitter   

ادوارد اسنودن: بودجه ۶ تریلیون دلاری بایدن به نفع بیت کوین است

ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، افشاگر معروف، روز جمعه اعلام کرد طرح پیشنهادی بودجه  ۶ تریلیون دلاری دولت بایدن برای تحول در اقتصاد آمریا موجب رونق بیشتر حوزه کریپتو و بیت کوین است. او پیش‌تر در واکنش به سقوط بازار کریپتو در ۱۲ مارس ۲۰۲۰ اعلام کرده بود هیچگاه آنقدر مهیای خرید کریپتو نبوده است چرا که ریزش سه‌شنبه سیاه را بیشتر ناشی از وحشت و کمتر ناشی از دلیل و منطق می‌بیند.

منبع: bitcoin.com

بودجه ۶ تریلیون دلاری بایدن اثر مثبتی بر بیت کوین خواهد داشت

در اولین بودجه بندی جو بایدن، افزایش نقدینگی شدیدی وجود دارد که از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز بی‌سابقه است. هدف بایدن از بالابردن نقدینگی تمرکز کامل بر برنامه‌های زیرساختی خود و گسترش امنیت اجتماعی بعد از اتمام همه‌گیری بیماری کروناست. تاثیر ثانویه این افزایش نقدینگی می‌تواند ابتداء رونق بازار سهام آمریکا و بازارهای مالی دیگر باشد که بیت کوین نیز از این قاعده مستثناء نخواهد بود.

منبع: تلویزیون الجزیره

حرکت سوئد به سمت کرون دیجیتال

سوئد قصد دارد تا ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی (central bank digital currency) خود یا همان سی‌بی‌دی‌سی (CBDC) اختصاصی خود را با عنوان کرون دیجیتال یا ایی‌کرون (e-krona) به طور آزمایشی منتشر کند. این پروژه با همکاری بانک مرکزی سوئد (Riksbank) و بانک خصوصی هندلسبانکن (Handelsbanken) دنبال می‌شود.

منبع: cointelegraph

حمایت کاربران از استقرار یونی‌سوآپ بر روی شبکه آربیترام

دو روز پس از آغاز رای‌گیری در مورد استقرار نسخه سوم پلتفرم یونی یونی‌سوآپ (Uniswap v3) بر روی شبکه آربیترام (Arbitrum)، اکثریت غالب کاربران از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند. در این رای‌گیری ۴۱ میلیون و ۷۲۰ هزار رای به نفع این تصمیم و ۳۰۹ رای علیه آن داده شده است. این تغییر می‌تواند به طرز قابل توجهی کارمزدها را کاهش داده و همین‌طور سرعت تراکنش‌ها را بالاتر ببرد.

منبع: coindesk

شرکت سوئیسی ۳ محصول مالی مبتنی بر کریپتو را در بورس پاریس عرضه می‌کند

شرکت مدیریت دارای‌های دیجیتال ۲۱شیرز (21Shares)،‌ مستقر در سوئیس، ۳ محصول مالی قابل معامله در بورس (exchange traded products)‌ مبتنی بر کریپتو را در بورس یورونکست (Euronext) پاریس عرضه می‌کند. این عرضه از روز سه شنبه ۱۱ خرداد آغاز می‌شود. ۲۱شیرز با نام قبلی آمون (Amun) این خبر را روز جمعه اعلام کرد. شرکت مدیریت سرمایه ون‌اک (VanEck)، مستقر در نیویورک، نیز در همین تاریخ دو محصول مالی قابل معامله در بورس را در یورونکست عرضه خواهد کرد. تاکنون،۲۱شیرز محصولات مالی قابل معامله در بورس را در کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش عرضه کرده است.

منبع: coindesk

این پست در حال به‌روز‌رسانی است...

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.