ارز دیجیتال و آسیب به پی پال و ویزا

ارز دیجیتال و مزاحمت برای ویزا و پی پال

با وجود فواید زیادی که ارزهای دیجیتال دارند، برای پرداخت‌های روزمره خیلی کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنوز هم تا مقبولیت به صورت عمومی راه درازی در پیش دارند اما به تازگی یکی از تحلیل گران ادعا کرده است که ارز دیجیتال این پتانسیل را دارد که به صورت کامل برای روش‌های پرداختی‌ای که امروزه وجود دارد مانند پی پال یا ویزا، ایجاد مزاحمت کند.

سیستم پرداخت سنتی و ورود ارز دیجیتال

لیسا الیس یک تحلیل‌گر در شرکت تحقیقاتی موفت ناتانسون است. او در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفته است که در حال حاضر دور از انتظار است که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین یا اتریوم، برای روش‌های پرداختی که الان وجود دارد ایجاد دردسر کند، اما باید مراقب این حوزه بود.

اگر به این حوزه و تهدیدهایی که دارد اهمیت داده نشود، در مدت زمان طولانی به سیستم‌های پرداختی که در سطح جهان پذیرفته هستند و برند ثبت شده اند، آسیب می‌زند. شرکت‌هایی مانند ویزا (Visa)، مسترکارت (mastercard) و پی پال (Paypal) با خطر جدی مواجه می‌شوند اما بعید است که این تهدید به این زودی اتفاق بیفتد. با این حال، حوزه ارز دیجیتال در حال پیشرفت است و سیستم‌های پرداخت امروزی هم کاستی‌هایی دارد که کاملا مشهود است. برای مثال انتقال سیمی یک بانک بین‌المللی، از ارسال یک تلگراف در سراسر آمریکا که در دهه‌ی ۱۸۵۰ مرسوم بود، بیشتر طول می‌کشد.

الیس همچنین اضافه کرد که اگر بخواهیم هزینه‌های زیاد و شکاف‌های قیمتی که در پلتفرم معاملاتی فارکس وجود دارد را در نظر بگیریم، دلیل استفاده از بیت کوین و ارز دیجیتال در آینده کاملا مشخص خواهد شد. سیستم ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل) یک دردسر بزرگ برای سیستم پرداختی خصوصی به شمار می‌روند. هدف سیستم پرداختی ارز دیجیتال این است که طراحی آن‌ها باعث شود استفاده از پول کاهش یابد و این موضوع با سیستم پرداخت سنتی در تضاد است.

وی افزود که به احتمال زیاد شرکت‌هایی مانند ویزا یا پی پال ارزهای دیجیتال را کالایی می‌کنند و آن را به صورت کامل نخواهند پذیرفت.

ارز دیجیتال بیت کوین یا پی پال

پی پال یا ارز جی پی مورگان؟

پی پال نسبت به سایر روش‌های پرداخت، بیشترین کارمزد را دارد طوری که حتی از کارمزد بانک‌ها هم بیشتر است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که شرکتی که سود خالص آن در سال گذشته بیشتر از ۱۵ میلیارد دلار بوده است، به مشتریان این اجازه را بدهد تا از تراکنش‌های نظیر به نظیر استفاده کنند. بانک‌ها هم برای این که فرآیند‌های خود را راحت‌تر کنند، به ارزهای دیجیتال یا ارز جی پی مورگان روی خواهند آورد. البته ارز جی پی مورگان یک ارز دیجیتال نیست بلکه یک بلاک چین متمرکز خصوصی و مجاز است که به صورت کامل تحت کنترل بانک است.

البته استفاده از هر ارز دیجیتال که از سمت بانک صادر می‌شود، هزینه‌هایی در بر خواهد داشت که باعث سودآوری برای بانک می‌شود و نه برای کاربر. در دنیای امروز همه به چیز سمت تکامل پیش می‌رود. ارز دیجیتال در واقع تکامل سیستم مالی جهانی ست. همان طور که اینترنت تکامل اطلاعات بود. به طور قطع روزنامه‌ها از این موضوع رضایت نخواهند داشت. همان‌طور که هالیوود شرکت نت فلیکس را دوست ندارد یا همان‌طور که سازندگان رایانه ببه خاطر انقلاب تلفن‌های هوشمند با مشکل مواجه شدند.

ارزهای دیجیتال یکی از پردردسرترین فناوری‌هایی ست که به وجود آمده و غیر قابل توقف است.

سوال این نیست که آیا ارزهای دیجیتال رقیب جدی برای روش‌های پرداخت سنتی خواهند بود یا نه، بلکه سوال این است که این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد؟

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.