استخراج ارز دیجیتال بیت کوین

استخراج بیت کوین می تواند مشکل برق را حل کند!

بحثی که این روزها مطرح شده است، این است که وزارت نیرو نگران برق مصرفی توسط استخراج کنندگان بیت کوین است و مصرف برق ماینرها باعث افزایش فشار برق و محدود شدن برق مصرفی توسط کاربران عادی می شود. در کنار تمام حرف و حدیث هایی که این مدت مطرح شده است، سعید خوشبخت که یک کارشناس معروف در حوزه بلاک چین است، بیان کرده است که استخراج ارز دیجیتال در ایران نه تنها یک مشکل بحرانی برای برق مصرفی کشور به حساب نمی آید، بلکه می تواند مشکلات برق را حل کند.

بر اساس اخباری که منتشر شده است، آقای خوشبخت اظهار کرده است که مشکل برق کشور با استخراج ارز دیجیتال برطرف خواهد شد اما دلیل او برای این صحبت ها چیست؟

او گفته است که بحران برق ایران به خاطر ماینینگ هاست؟ خیر! بلکه بحران برق به خاطر عدم سرمایه گذاری مناسب در سال های متوالی در این صنعت است و در نهایت این مشکل به یک مشکل بحرانی تبدیل شده است.

بیش از یک دهه است که صنعت برق کشور ورشکسته است و گاهی اوقات وزارت نیرو توان خرید برخی لوازم مورد نیاز برای تامین برق را نداشت و همین موضوع باعث می شد تاسیس کردن نیروگاه از نظر اقتصادی منطقی نباشد چون بین 2 تا 5 سال سرمایه اولیه گذاشته شده در این زمینه بر نمی گشت و حتی گاهی لازم بود 10 سال طول بکشد تا سرمایه اولیه برگردد. این موضوعات باعث شده بود تا صنعت برق کشور رشد خاصی نداشته باشد و در چند سال اخیر با بحران روبرو شود. پس این بحران به دلیل عدم وجود زیرساخت هاست و ربطی به ماینینگ ندارد.

آیا برای حل این مشکل راه حلی هم وجود دارد؟

برای حل این مشکل، بهترین راه این است که برای توسعه صنعت برق، بتوان توجیه اقتصادی پیدا کرد تا شخص سرمایه گذار مدت زیادی در انتظار بازگشت پولش نباشد و توجیه شود تا نیروگاه برق تاسیس کند. چه زمانی توجیه اقتصادی وجود خواهد داشت؟ زمانی که یک مشتری تضمین شده برای برق نیروگاه وجود داشته باشد.

اما سوالی که پیش می آید، این است که برق تولید شده توسط نیروگاه فقط به کاربران محدود نمی شود و ماینر ها هم از آن استفاده می کنند.

چطور میتوان مشکل برق را با استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین حل کرد؟

در حال حاضر ما در فصل تابستان قرار داریم و در این فصل همیشه پیک مصرف برق وجود داشته است اما در سایر فصل به جز تابستان، مصرف برق تا حد زیادی کم می شود و حتی گاهی نیروگاه ها تنها از 50 درصد توان خود برای تولید برق استفاده می کنند و 50 درصد دیگر بدون استفاده باقی می ماند. بابت این 50 درصد باقی مانده هزینه دریاف می شود اما از توان آن استفاده نمی شود در حالی که میتوان برای تولید برق از آن استفاده کرد چون در حالت ذخیره شده قرار دارد.

پس زمانی که یک نیروگاه تاسیس می شود، فقط در زمان پیک نیاز به تامین برق کشور دارد و در باقی موارد به جز روزهای پیک، میتوان از آن برای ماین کردن استفاده کرد. پس اگر یک ماینر مجوز دریافت میزان مشخصی برق برای ماینینگ بگیرد، در واقع یک نیروگاه کوچک برای خودش تاسیس خواهد کرد و هر ساله میزان مشخصی از آن را در اختیار شبکه برق قرار می دهد و باقی روزهای سال هم نیازی نیست هزینه برق ذخیره شده و بدون استفاده را بدهد.

پس میتوان نتیجه گرفت استخراج ارز دیجیتال یا بیت کوین نه تنها یک تهدید برای برق کشور نیست، بلکه می تواند مشکل برق کشور را برطرف کند. پس به جای این که مصرف برق را کاهش دهیم، باید ظرفیت برق را افزایش دهیم.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.