پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
استیبل کوین

استیبل کوین ها و اوراق بهادار

والری شپانیک (مشاور ارشد ارز های دیجیتال در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  SEC) بیان کرد که استیبل کوین ها می توانند جزء اوراق بهادار باشند و قرار گیرند. والری شپانیک که به عنوان سزار کریپتو شناخته می‌شود، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ به عنوان رییس قسمت شرکت های مالی در SEC و مشاور ارشد نوآوری و دارایی های دیجیتال انتخاب شد. شپانیک در همایش SXSW زمانی که اعلام کرد استیبل کوین ها می توانند به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند و تحت تاثیر قوانین اوراق بهادار باشند. او استیبل کوین ها را به سه دسته تقسیم کرد.

نوع اول استیبل کوین ها

این دسته توسط دارایی هایی که واقعی هستند پشتیبانی می شود. مانند طلا یا املاک

نوع دوم استیبل کوین ها

این دسته توسط ارزهای سنتی که ذخیره شده اند پشتیبانی می شوند.

نوع سوم استیبل کوین ها

این دسته از مکانیزم های مالی که در بازار وجود دارند و قیمت را ثابت نگه می دارند.

شپانیک مورد آخر را این طور توضیح داد که من استیبل کوین هایی را دیده ام که ادعا می کنند قیمت شان توسط برخی مکانیزم های قیمت گذاری کنترل می شوند. این مکانیزم ها با صدور، ایجاد یا بازیابی دارایی های دیجیتال دیگر مرتبط هستند و توسط آن ها پشتیبانی می شوند یا این که از طریق کنترل کردن عرضه و تقاضا بتوانند قیمت را در عدد معینی نگه دارند.

شپانیک گفت از آن جایی که یک نهاد متمرکز می تواند نوسانات قیمت استیبل کوین های مربوط به دسته آخر را کنترل کند، ممکن است بتوان این دسته از استیبل کوین ها را به عنوان اوزاق بهادار در نظر گرفت.

استیبل کوین و اوراق بهادار

علاقه سرمایه گذاران به خرید ارز دیجیتال

بر اساس گفته های شپانیک اگر به خریداران ارز دیجیتال وعده داده شود که یک فرد یا یک نهاد و سازمان می توان سود حاصل از مبادلات یا کنترل قیمت را به عهده بگیرد یا آن را تضمین کند، توکن می‌تواند در قسمت اوراق بهادار قرار گیرد.

او در پایان توضیح داد که کمیسیون SEC تمام پروژه هایی که در دست است را به صورت موشکافانه بررسی خواهد کرد تا دارایی های مورد نظر استیبل کوین یا شناخته شود یا نشود.

امیدواریم که افراد پیش از شروع هرکاری، به جای آن که یک کار را اشتباه انجام دهند و سپس عذرخواهی کنند، برای شروع کار نز ما بیایند و از ما اجازه بگیرند.

بر اساس گزارشی که کوین تلگراف در دسامبر سال گذشته منتشر کرد، پروژه استیبل کوین آمریکایی بیسیز (Basis) به صورت رسمی اعلام کرد که شرکت خود را تعطیل می کند و سرمایه کاربران را به آن ها عودت خواهد داد. این موضوع زمانی رخ داد که بیسیز اعلام کرد نمی‌تواند از دسته بندی توکن های ثانویه ای که دارد زیر نظر اوراق بهادار جلوگیری کند.

به تازگی جی کلیتون رییس کمیسیون SEC تایید کرد که اتریوم و ارزهای دیجیتالی که مشابه آن بودند، مطابق قوانین آمریکا، جزء اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند.

 

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.