چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
روسیه و ارز دیجیتال

اظهارنظرهای جدید مقامات روسی درباره ارزهای دیجیتال

اظهارنظرهای جدید مقامات روسی درباره ارزهای دیجیتال

روسیه در مواجهه با ارزهای دیجیتال تا کنون

همانطور که می‏‌دانید کشور روسیه، جزء یکی از چند قدرت برتر دنیا چه از لحاظ اقتصادی و چه در زمینه ‏های مطرح دیگر می‌‏باشد. نظر و واکنش چنین کشورهای قدرت و صاحب نظری در دنیا درباره ‏ی ارزهای دیجیتال و شیوه برخورد با آن‏‌ها، می‌‏تواند تأثیرات مستقیم و محکمی را بر روی ارزهای دیجیتال و بازار آن داشته باشد. لذا همواره تمامی اهالی بازار ارزهای دیجیتال و بخصوص سرمایه‏ گذاران آن، منتظر اظهارنظرهای چنین کشورهایی در مورد ارزهای دیجیتال هستند تا استراتژی‏ های خرید و فروش خود را بر این اساس تعیین نمایند.

از زمان پیدایش و ظهور ارز دیجیتال در بازارهای جهانی، کشور روسیه، همواره از آن ابتدا، یک رفتار و شیوه عکس ‏العمل میانه‏ رویی را در برخورد با این ارزها پیش گرفته است و همواره از اظهارنظر قاطع و اساسی در این زمینه پرهیز نموده است. سیاست ‏های ماه ‏های قبلی کشور روسیه در قبال ارزهای دیجیتال، با هدف آشنایی و شناخت بیش‏تر این بازار جدید بوده است تا بر اساس نتایج بدست آمده، یک تصمیم درباره ‏ی نحوه‏ ی برخورد با آن گرفته شود. حال مدتی است که از آخرین اظهارنظر کشور روسیه در این زمینه گذشته است و اینک دوباره کشور روسیه و به واسطه ‏ی یکی از مقامات عالی رتبه‏‌ی این کشور در این زمینه بیاناتی را اظهار نموده است

ادامه روند میانه روی روسیه در برخورد با ارزهای دیجیتال

بر این اساس در این بیانات آقای ” Dmitry Peskov “، به عنوان نماینده ‏ی رسمی ریاست جمهوری کشور روسیه در امور تکنولوژی و فناوری، در مورد بازار ارز دیجیتال و ارزهای موجود در آن، این چنین اظهار نظر نموده‎است که دولت روسیه همچنان در برخورد با ارزهای دیجیتال با تردید زیاد مواجه می‌‏باشد و در این بین مقامات روسی بسیار نگران هستند که مبادا استفاده و کاربرد ارزهای دیجیتال، به مانند شرکت‏ های هرمی در روسیه در دهه 90 که ضررهای مالی بسیاری را برای این کشور در برداشت، عمل نماید. لذا دولت روسیه هنوز تصمیم دارد تا فاز مطالعاتی بیش‏تری را در مورد ارزهای دیجیتال در پی داشته باشد.

علاوه بر این مقامات روسی بر این عقیده هستند که در ابتدا باید استفاده از ارزهای دیجیتال در امور دولتی وارد شود و سپس استفاده‎ی رسمی از چنین ارزهایی در جامعه و زندگی روزمره ‏ی مردم رواج پیدا کند که از نظر آن‏‌ها، توسعه ‏ی ارز دیجیتال در جامعه و سپس در امور دولتی دور ذهن می‌‏باشد. از طرفی دولت روسیه همیشه نسبت به ارزهای دیجیتال و کاربرد آن‏‌ها با برخوردی ملایم واکنش نشان داده است که در این راستا، باید گفت که دولت روسیه این نظر را دارد تا در ابتدا استفاده از ارزهای دیجیتال و نتایج حاصل از این کاربرد را در یک محیط ایزوله پیاده‌‏سازی کرده و بر اساس خروجی‏ های بدست آمده، بتواند تصمیمات بهتری را در مورد این موضوع اتخاذ نمایند.

قانون گذاری ارز دیجیتال

لذا از این رو مقامات روسیه، قانون‏ گذاری در مورد ارز دیجیتال و صدور مجوز استفاده‏‌ی راحت از آن‏‌ها در سراسر کشور را زود می‌‏دانند و در نظر دارند با تکمیل مطالعات صورت گرفته در این زمینه و نتایج بدست آمده از آن، نظر نهایی را خود را صادر کنند. حال باید دید که روسیه تا چه مدتی مطالعات خود را در پیش خواهد گرفت و چه زمانی، نسبت به صدور مجوز رسمی در این زمینه اقدام خواهد نمود.

این در حالی است که بسیاری از مردم روسیه در حال حاضر با ارزهای دیجیتال آشنایی داشته و در بسیاری از امور به استفاده و کاربرد آن‏‌ها، اقدام نموده‌‏اند که نمونه‏‌ی بارز این اقدام در حین برگزاری جام جهانی فوتبال در ماه‏‌های گذشته در کشور روسیه اتفاق افتاد. ولی در کل نباید از تأثیر مثبت رفتار کشور روسیه در قبال ارز دیجیتال گذشت که به نظر بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، این رفتار مثبت و ملایم به عنوان یکی از پشتوانه‌‏های اصلی بازار ارز دیجیتال تلقی می‏‌گردد.

همچنین در این باره بخوانید:

ممنوعیت‎های اعمال شده بر ارزهای دیجیتال توسط دولت چین، نتوانسته جلوی فعالیت سرمایه‎گذاران این کشور را بگیرد

در روسیه در حدود 44 درصد مردم این کشور نسبت به ارزهای دیجیتال آگاهی دارند

چرا هر کشوری به دنبال ایجاد ارز دیجیتال مخصوص به خود است؟

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.