ایلان ماسک و ساختار بیت کوین

اظهار نظر جالب ایلان ماسک در مورد ارز دیجیتال و بیت کوین

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و کارآفرین حوزه فناوری در 19 فوریه در پادکست شرکت مشاوره سرمایه گذاری ARK اعلام کرد که ساختار بیت کوین فوق العاده است و ارز دیجیتال نسبت به پول کاغذی، راه بهتری برای انتقال ارزش است.

همچنین او در پاسخ به این که «آیا بیت کوین تنها ارزدیجیتال بومی اینترنتی خواهد بود یا نه» گفت که ساختار بیت کوین خیلی خارق العاده است ولی یکی از نقاط ضعف‌های فضای کریپتو این است که برای انجام محاسبات، انرژی زیادی مصرف می‌شود به همین دلیل باید برای تولید ارز دیجیتال محدودیت‌هایی اعمال شود تا بتواند این مشکل را مرتفع کند اما همان طور که واضح است، تولید ارز دیجیتال یک فرآیند رو به رشد است که از انرژی زیادی استفاده می‌کند.

ایلان ماسک تاکید کرد که اگر از منابع تسلا در حوزه ارز دیجیتال استفاده کنیم، باعث پیشرفت این حوزه خواهد شد. او همچنین گفته است: ما سعی می‌کنیم که بتوانیم به افزایش سرعت پیشرفت انرژی پایدار کمک کنیم. ارز دیجیتال باعث می‌شود که انحصاری بودن ارز از بین برود و پول کاغذی کنار رود. ارز دیجیتال بدون تردید از پول کاغذی بهتر است و راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند ارزش را انتقال دهد.

ایلان ماسک در حساب توییتر خود اعلام کرده بود  که فقط ۰.۲۵ بیتکوین دارد که آن هم از یکی از دوستانش دریافت کرده بود و دارایی ارز دیجیتال او به جز این ۰.۲۵ بیت کوین در واقع صفر است.

ایلان ماسک و بیت کوین

اظهار نظر افراد خبره در مورد دنیای بیت کوین

قبل از اظهار نظر ایلان ماسک در مورد بیت کوین، نهادهای مالی بزرگ هم اعلام کرده بودند که بیت کوین به عنوان ارزش ذخیره شده یا طلای دیجیتال، از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است. مایک نووگراتز که بنیان گذار بانک تجاری ارز دیجیتال و شریک سابق گلدمن ساکس است، بیان کرد که بیت کوین تبدیل به «طلای دیجیتال» خواهد شد و ذخیره ارزشی آن مانند طلا خواهد بود. یک ذخیره ارزش مستقل، مانند دلار آمریکا، پول چین و ارز فیات نیست بلکه این جایگاه باعث به وجود آمدن هزینه‌های زیادی می‌شود که البته باید هم چنین باشد.

جک دورسی، مدیرعامل و ‌بنیان‌گذار توییتر هم که علاقه زیادی به دنیای ارز دیجیتال و بیت کوین دارد و به دیدگاه «بیت کوین به ارز اصلی اینترنت بدل خواهد شد» معروف است، اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که بیت کوین «بیشتر از سایر ارزهای دیجیتالی که هدف‌های عمومی‌تر و محاسبات توزیع شده را دنبال می‌کنند، شبیه به یک ارز عمل می‌کند. آلت کوین ایده‌ بسیار خوبی است اما من شخصا روی یک ارز و جنبه‌ معاملات آن تمرکز کرده‌ ام.»

 

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.