پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

روند افزایش قیمت اتریوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال هنوز فاصله زیادی با روزهای صعودی خود در اواخر سال 2017 دارد، با این حال تحلیل‌گران امیدوارانه دیدگاه‌های گاوی خود را حفظ کرده‌اند. این روزها بازار ارزهای دیجیتال با علائم گاوی بسیار زیادی همراه است که حکایت از افزایش قیمت اکثر رمز ارزها در سال جاری میلادی دارد. بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال در روزهای آغازین سال جاری میلادی، موفق به ثبت افزایش قیمت نسبی در نمودار قیمت خود شدند. در این بین شواهد بسیاری مبنی بر ادامه روند صعودی قیمت ارز دیجیتال اتریوم طی ماه‌های آینده وجود دارد.

افزایش قیمت اتریوم و تعداد آدرس‌های کیف پول آن

یکی از کاربران توییتر به تازگی با انتشار نمودار قیمت اتریوم اظهار کرد: شبکه ارز دیجیتال اتریوم در حال طی روند صعودی خود می‌باشد. این تحلیل‌گر علت روند صعودی قیمت این ارز دیجیتال را در افزایش تعداد آدرس‌های فعالی که به صورت روزانه ساخته می‌شوند بیان کرد. در حال حاضر تعداد آدرس‌های مربوط به کیف پول اتریوم از زمان شکل‌گیری بازار گاوی این ارز در سال 2019  تا کنون در بیشترین مقدار خود قرار دارد.

اگرچه به نظر نمی‌رسد تعداد آدرس‌های کیف پول این ارز دیجیتال ارتباط زیادی به قیمت آن داشته باشد، ولی نمودار ارائه شده توسط این کاربر به ارتباط واضح بین این دو عامل اشاره می‌کند و با توجه به ارتباط این دو عامل در طول تاریخ قیمت ارز دیجیتال اتریوم، به راحتی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که افزایش تعداد آدرس کیف پول‌های اتریوم به افزایش قیمت 200 الی 300 دلاری این ارز دیجیتال منتهی خواهد شد.

در حالی که علت دقیق افزایش آدرس‌های کیف پول دومین ارز دیجیتال برتر دنیا ( اتریوم ) مشخص نیست ولی در نظر گرفتن عوامل فاندامنتال نیز خالی از لطف نیست. افزایش برنامه‌های مالی غیرمتمرکز ( Defi ) را می‌توانیم به عنوان مهم‌ترین عامل افزایش تعداد آدرس‌های کیف پول اتریوم بنامیم. طبق آمار، در حال حاضر ثروتی معادل 667.3 میلیون دلار در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز ( Defi ) در بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم وجود دارد که این عدد با رشد چشمگیری نسبت به ژانویه امسال همراه بوده است.

بیت کوین یا اتریوم؟

با اینکه در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین پادشاه بلامنازع دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود ولی با این وجود برخی افراد مانند بریان کلی ( بنیانگذار و مدیر عامل شرکت BKCM LLC که یک شرکت سرمایه گذاری متمرکز بر روی ارزهای رمزنگاری شده است )، معتقد است که ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند نظر سرمایه گذاران را به خود جلب کنند.

ارز دیجیتال اتریوم

وی با بیان سه برتری ارز دیجیتال اتریوم نسبت به بیت کوین گفت: وجود این عوامل می‌تواند سرمایه گذاران بسیاری را به خرید دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا ترغیب کند.

  • قراردادهای آتی اتریوم:  برایان کلی اشاره کرد پس از این که کمیسیون امنیت و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) عنوان کرد که اتریوم امنیت ندارد، قیمت اتریوم کاهش داشته است. با توجه به صحبت های مطرح شده در این کمیسیون، قراردادهای آتی اتریوم می تواند به عنوان عامل مثبتی برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته شود.
  • پلت فرم AUGUR : کلی گفت پلت فرم AUGUR ( که یکی از قدیمی ترین ICO ها است )  حدود 2 یا 3 سال است که در حال توسعه و پیشرفت می باشد. وی این پلت فرم را یکی از دلایل اصلی برای رشد سریع اتریوم در مقابل بیت کوین می داند.
  • نرم افزار استخراج : در نهایت وی معتقد است با توجه به این که اتریوم می تواند ارتقاء یابد، سخت افزار استخراج آن تبدیل به یک نرم افزار جهت استخراج خواهد شد. کلی می گوید: اتریوم قابلیت این را دارد که ارتقاء یابد. آنها سخت افزار استخراج خود را از اثبات کار به سمت چیزی به نام اثبات سهام ارتقاء می دهند که مانند یک نرم افزار استخراج عمل می‌کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.