سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال

یک حالت bullish برای قیمت بیت کوین بعد از چند bearish

بازار ارزهای دیجیتال

سال 2017 یکی از بهترن سال‌ های ممکن در زمینه ارز دیجیتال

سال 2017 یکی از بهترین سال‌‏های ممکن برای بازار ارز دیجیتال بود. چرا که در گام اول در این سال ارزش و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال چندین برابر شد و در گام بعدی نیز، بازار ارزهای دیجیتال از طریق این افزایش قیمت‏‌های صورت گرفته، توانست که خود را به صورت نمایان‌‏تری در بازارهای جهانی مطرح نماید و بر تعداد کاربران و علاقه‏‌مندان خود بیفزاید. حال در این بین، بیش‏تر سرمایه‌‏گذاران و کارشناسان بازار ارز دیجیتال ، این امید را داشتند که سال 2018 نیز به مانند سال 2017 شاهد افزایش و رونق هر چه بیش‏تر ارزهای دیجتیال موجود در بازار باشند تا بدین ترتیب بتوانند به سادگی به سودها و درآمدهای قابل توجهی دست یابند.

ولی انتظارات موجود نسبت به سال 2018، همگی با شکست رو به رو شدند و نه تنها که شاهد افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در بازار نبودیم بلکه به طرز قابل توجهی قیمت همه‌‏ی ارزهای دیجیتال موجود در بازار با کاهش رو به رو شدند. به طوری که آمار منتشر شده در این زمینه، نشان می‌‏دهد که در حدود 90 درصد از ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال در بازار، با کاهش رو به رو شده است و این به معنای از دست رفتن سرمایه‌‏های بسیاری می‏‌باشد. ولی با این وجود سرمایه‌‏گذاران بازار ارزهای دیجیتال، سال 2018 را همواره از طریق استراتژی‌‏های سرمایه‌‏گذاری ” Bearish ” جلو بردند تا از این طریق بتوانند در شرایط کاهش قیمت و ” Bearish ” به وجود آمده نیز، بتوانند از سرمایه‏‌های خود مراقبت نموده و در عین حال به سود هم دست یابند.

نوسانات قیمت بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت سایر ارزها

در این بین، آمار منتشر شده در مورد نوسانات قیمت ارز دیجیتال بیت در بازار نشان از این دارد که بسیاری از ارزهای دیجیتال در بازار نسبت به نوسانات بیت کوین تأثیر پذیر هستند، همانطور که در 5 مقطع از سال 2018 شاهد شرایط و وضعیت ” Bearish ” در بازار بودیم که در هر یک از این شرایط، ارزش سهام ارزهای دیجیتال موجود در بازار، شاهد کاهش‏‌هایی بوده است. این 5 مقطع از شرایط ” Bearish ” سال 2018 در شکل زیر، قابل مشاهده است :

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

تصویر بالا که مربوط به آمار منتشر شده توسط سایت ” TradingView ” می‌‏باشد، به وضوح این 5 مرحله‏‌ی ” Bearish ” در بازار را نشان می‌‏دهد که در ادامه به بررسی هر یک از مراحل می‏‌پردازیم.

  1. Denial

اولین حالت از شرایط ” Bearish ” در بازار ارزهای دیجیتال، تقریباً در ابتدای سال 2018 روی داد.

در جایی که بعد از رسیدن قیمت بیت کوین به 19 هزار دلار، شاهد آن بودیم که بسیاری از افراد و سرمایه‌‏گذاران برای رسیدن به سودهای مناسب، وارد عرصه‏‌ی سرمایه‌‏گذاری در بازار ارزهای دیجیتال شدند و تصور داشتند که شرایط ” pump “، به وجود آمده، به مانند سابق ادامه خواهد داشت که به یک‌باره شاهد کاهش قیمت بیت کوین به 12 هزار دلار شدیم و در ادامه‌‏ی آن نیز، دوباره بیت کوین قیمت خود را به حدود 18 هزار دلار رساند و بسیاری از سرمایه‌‏گذاران بازار این تصور را کردند که این کاهش و در ادامه افزایش قیمت، بیت کوین را دوباره در مسیر ” pump “، قرار خواهد داد که بعد از مدتی شاهد بروز وضعیت ” Bearish ” و کاهش قیمت شدید بیت کوین در یک حالت ” dump ” شدیم که در این بین سایر ارزهای دیجیتال نیز، به دلیل وابستگی به بیت کوین، دچار کاهش قیمت‌‏های شدیدی شدند.

  1. Anger

مرحله دوم از شرایط ” Bearish “، به وجود آمده، مربوط به حالت ” Anger ” یا همان عصبانیت می‌‏باشد. شرایطی که در آن هر روز قیمت بیت کوین، کم‏تر و کم‏تر می‌‏شد و سرمایه‏‌گذاران به این فکر می‏‌کردند که چرا باید این شرایط به وجود آید و چرا این که نتوانستند بیت کوین و ارزهای دیجیتال خود را در شرایط قیمتی بهتری به فروش برسانند که در کل شرایط عصبانیت، بر بازار و روحیه‌‏ی سرمایه‏‌گذاران حاکم بود که در نهایت بسیاری از سرمایه‏‌گذاران با متحمل شدن ضررهایی قابل توجه، ارزهای دیجیتال خود را به فروش رساندند.

  1. Bargaining

مرحله‌ی بعدی از شرایط ” Bearish ” درست زمانی به وجود آمد که بسیاری از سرمایه‏‌گذاران بازار، ارزهای دیجیتال خود را در شرایط ” Anger ” به فروش رسانده بودند و این در حالی بود که قیمت ارزهای دیجیتال در بازار دوباره بالا رفته بود. حال در وضعیت جدید ” Bearish ” به وجود آمده که معروف به ” Bargaining ” می‏‌باشد، شاهد آن بودیم که بسیاری از سرمایه‌‏گذاران به دلیل فروش در زمان قیمتی پایین‏‌تر از ارزهای دیجیتال خود، خود را به شدت سرزنش می‏‌کردند که این دوره نیز ضررهای مالی بسیاری را برای سرمایه‏‌گذاران به وجود آورده بود.

  1. Depression

دوران بعدی از شرایط ” Bearish ” درست در زمانی به وجود آمد که بسیاری از سرمایه‏‌گذاران به دلیل دچار شدن در شرایط پر نوسان بازار، دچار افسردگی شده بودند. به طوری که این افراد ارزهای دیجیتال را در قیمت‏‌های بالا خریداری می‌‏کردند ولی به دلیل تغییرات قیمت صورت گرفته، از ترس از دست رفتن سرمایه‏‌ی خود، ارزهای دیجیتال خریداری شده را به قیمت بسیار پایین‌‏تر به فروش می‏رساندند که در این دوره شاهد آن بودیم که قیمت ارزهای دیجیتال روز به روز با کاهش رو به رو می‌‏شدند.

  1. Acceptance

دوران بعدی از شرایط ” Bearish ” که مربوط به زمان فعلی می‏‌باشد، به دوران مقبولیت معروف شده است. بدین صورت که سرمایه‌‏گذاران بازار ارزهای دیجیتال، دیگر انتظار افزایش قیمت‌‏های بسیار استثنایی را نداشته و همواره سعی دارند که خرید و فروش‌‏های خود را از روی برخی از استراتژی‌‏های خاص انجام دهند که در این بین همانطور که در نمودار بالا دیده می‌‏شود، قیمت بیت کوین در این دوره از زمان، مدتی است که در یک سیر قیمتی تقریباً ثابت به نوسانات خود ادامه می‌‏دهد و بازار ارزهای دیجیتال به شرایط تقریباً با ثبات‌‏تری نسبت به گذشته رسیده است.

بازار ارز دیجیتال به شرایط تقریباً با ثباتی رسیده است.

حال با مشاهده‏‌ی شرایط ” Bearish ” به وجود آمده در سال 2018، شاهد آن هستیم که بازار ارزهای دیجیتال به شرایط تقریباً با ثباتی رسیده است و بسیاری از سرمایه‏‌گذاران با استراتژی‏‌های کوتاه مدت خود، توانسته‏‌اند که سرمایه‌‏های قابل توجهی را برای خود بدست آورند. البته در این شرایط فعلی نیز، با توجه به نوسانات قبلی به وجود آمده، بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، امیدوار هستند که بعد از این مراحل ” Bearish ” به وجود آمده در سال 2018، بالاخره در انتهای سال و به رسم همیشگی، شاهد افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و درواقع بروز یک وضعیت ” Bullish ” باشیم. لذا در سرمایه‏‌گذاری‌‏های خود، همواره این مورد و احتمال افزایش قیمت دوباره ارزهای دیجیتال در بازار را در نظر داشته باشید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.