بانک مرکزی هلند در تلاش برای کسب رتبه نخست توسعه ارزهای دیجیتال ملی

بانک مرکزی هلند، De Nederlandsche Bank، اظهار داشت که می‌خواهد رهبر جهانی در توسعه ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی باشد.

این بانک در خبرنامه ای که روز سه شنبه منتشر شد، اظهار داشت که استفاده از پول نقد فیزیکی در هلند به وضوح رو به کاهش است، این بدان معنی است که مردم برای پرداخت اقلام خریداری شده خود از پول‌های صادر شده توسط بانک مرکزی کمتر استفاده می کنند. طبیعتا سوالی که به ذهن می‌رسد این است که آیا بانک‌های مرکزی قادر به عرضه نوع جدیدی از پول که با نیاز شهروندان مطابقت داشته باشد هستند یا خیر؟

ارزهای دیجیتال ملی و تنوع در بازار پرداخت

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که ارزهای دیجیتال ملی می‌توانند علاوه بر کارآمدتر کردن پرداخت‌های برون مرزی، باعث افزایش تنوع در بازار پرداخت‌ها شوند. از این مهم‌تر، این امر می‌تواند به تقویت اعتماد به سیستم پولی در مواقع ضروری کمک کند.

به گفته این بانک، آزادی مبادله پول بانک‌های تجاری برای پول بانک مرکزی ضروری است زیرا می‌تواند به حفظ اعتماد مردم در سیستم پولی کمک کند. به همین دلیل این بانک علی رغم خطرات احتمالی نگرش مثبتی به ارزهای دیجیتال ملی دارد.

ارز دیجیتال ملی

بانک مرکزی هلند اخیرا اعلام کرده است اگر قرار است بانک مرکزی اروپا چنین سیستمی را آزمایش کند ما آماده هستیم تا نقش اصلی را ایفا کنیم.

سایر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، از جمله بانک مرکزی چین اقداماتی جهت عرضه ارز دیجیتال ملی در دستور کار خود قرار داده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که یک برنامه آزمایشی به کمک بانک مرکزی چین در محیط‌های آزمایشی در دسترس افراد قرار گرفت.

ارزهای دیجیتال ملی

با اینکه سایر کشورهای دنیا مثل باهاماس و سوئد در حال آزمایش ارز دیجیتال ملی خود هستند، به نظر می‌رسد کشور فرانسه رویکردی جدی‌تر را در زمینه عرضه ارز دیجیتال ملی و استفاده از قابلیت‌های بالقوه آنها اتخاذ کرده است.

این بانک اکنون به‌طور رسمی در حال راه‌اندازی یک برنامه‌ آزمایشی در رابطه با استفاده از ارز دیجیتال ملی در تسویه حساب‌های بین بانکی است. بانک ملی فرانسه همچنین، از افراد حقیقی و حقوقی مختلف دعوت کرده تا درخواست‌های خود برای همکاری در این پروژه را ثبت کنند.

در کشور ما ایران هم معاون فناوری بانک مرکزی در مصاحبه اخیر خود با بیان اینکه انتشار پول در انحصار بانک مرکزی است و هیچ ارز دیجیتال دیگری را به جز ارز دیجیتال بانک مرکزی قبول نداریم، گفت: بعید است ارز دیجیتال ملی ایران هم به این زودی‌ها عرضه شود.

مهران محرمیان در پاسخ به این سوال که آئین نامه مرتبط با انتشار رمزارزها در چه مرحله‌ای است، گفت:

بانک مرکزی همچنان بر روی آئین‌نامه تدوین شده در خصوص رمزارزها در حال کار و بررسی کارشناسی است و باید اجازه داد تا مجموعه اقداماتی که این بانک انجام داده، به نتیجه برسد؛ تا زمانی که به جمع‌بندی نرسیده است، نمی‌توان انتشار عمومی داد.

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.