افزایش قیمت بیت کوین

بانک های مرکزی عامل افزایش قیمت بیت کوین

یک خبرنگار ارشد مالی در فایننشال تایمز ( که یکی از قدیمی‌ترین، مهم‌ترین و با نفوذترین روزنامه‌های اقتصادی سیاسی در جهان است ) اظهار کرده است: بانک‌های مرکزی می‌توانند نقش مهمی در قیمت ارز دیجیتال بیت کوین ایفا کنند.

در تاریخ 21 آگوست ( 30 مرداد ) در یکی از ستون‌های این روزنامه عنوان شده است که سیاست‌های دوویش ( صلح آمیز ) بانک‌های مرکزی، در به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی امن، کمک بسیاری خواهد کرد.

جلوگیری از خطرات بزرگ و کاهش ریسک‌ها به وسیله ارز دیجیتال بیت کوین

تحلیل‌گران انتظار اطلاعیه‌های بیشتری همراه با لحن دوویش از نشست بانک مرکزی امسال که در جکسون هال وایومینگ و در آخر هفته برگزار می‌شود دارند.

اقدامات بانک مرکزی

جروم پاول، رییس فدرال رزرو، در ماه جولای برای نخستین بار طی یک دهه گذشته در ادامه روند صلح آمیر ( دوویش ) بانک مرکزی اروپا، اقدام به کاهش نرخ بهره‌های بانکی کرد. از طرفی در تاریخ 5 آگوست ( 14 مرداد ) ارز ملی کشور چین، یوان، ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد و اوراق بهادار دولت تحت تاثیر نوسانات قرار گرفت.

در همین راستا خبرنگار ارشد فایننشال تایمز معتقد است اقدامات بانک‌های مرکزی در بازارهای اقتصادی توسعه یافته، سبب شده ارز دیجیتال بیت کوین از یک ابزار سوداگرانه به یک منبع سرمایه گذاری مطمئن که از دارایی‌ها در برابر  خطرات بزرگ محافظت می‌کند، تبدیل شود.

در همین راستا یک مقاله در موسسه تحقیقاتی گری اسکیل چنین بیان کرده است.

ارز دیجیتال بیت کوین پتانسیل عملکرد بسیار خوب در طول دوره‌ چرخه های عادی اقتصادی و همچنین بحران نقدینگی ( به ویژه مواردی که مربوط به کاهش ارزش فیات است ) را دارد . بیت کوین در این موارد دارای ویژگی‌های ذخیره ارزش، ( مانند طلا ) را هم  دارد.

بیت کوین، طلای دیجیتال

در واقع افزایش ضریب همبستگی بین بیت کوین و سایر فلزات گرانبها سبب شده که به این ارز دیجیتال لقب طلای دیجیتال هم  داده شود. لازم به ذکر است تنها در سه ماه گذشته، ضریب همبستگی طلا و ارز دیجیتال بیت کوین به دو برابر رسیده است.

جمهوری خلق چین که نگران از دست رفتن سرمایه کشور است، ارزهای دیجیتال را راهی برای خروج سرمایه از این کشور می‌داند. این امر در کنار سایر عوامل، اقدامات بانک مرکزی را برای توسعه ارز دیجیتال متعلق به خود بانک مرکزی، تسریع کرده است.

طبق اظهارات یک متخصص در انجمن غیر رسمی بیت کوین در چین، خرید ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر با رشد 50 درصدی همراه بوده است.

در اوایل ماه جاری، شرکت تحقیقاتی دارایی دیجیتال دلفی گزارشی ارائه داد مبنی بر اینکه کاهش نقدینگی بانک مرکزی و افزایش ریسک کاهش ارزش پول فیات، احتمالا قیمت بیت کوین و طلا را افزایش خواهد داد .

3 نظرات

  1. لطفا از آخرین اخبار در خصوص ارزهای دیجیتال هم ارائه دهید و تشکر فراوان از اطلاع رسانی دقیقتان

    • سحر طهمورث

      تیم اکسکوینو سعی دارد تمام مطالب مربوط به ارزهای دیجیتال را در وبلاگ خود پوشش دهد
      ممنون از توجه و همراهی شما

    • سحر طهمورث

      سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه و همراهیتون دوست عزیز

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.