بررسی دلایل کاهش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین | آیا قیمت بیت کوین همچنان کاهش خواهد یافت ؟

بررسی دلایل کاهش قیمت بیت کوین | آیا قیمت بیت کوین همچنان کاهش خواهد یافت؟

بررسی دلایل کاهش قیمت بیت کوین | آیا قیمت بیت کوین همچنان کاهش خواهد یافت ؟

کاهش قیمت بی‌سابقه بیتکوین و تاثیران آن

از زمان پیدایش بازار ارزهای دیجیتال، این کاهش قیمت بی‌سابقه‏ ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر به عنوان یکی از بزرگ‏ترین کاهش قیمت‏ های اتفاق افتاده در بازار تلقی می‌‏شود. با کاهش قیمت بیت کوین به زیر 5 هزار دلار، بسیاری از سرمایه ‏گذاران  بازار امید داشتند که قیمت بیت کوین بیش از این با کاهش رو به رو نشود، که به  یکباره شاهد کاهش قیمت دیگری از بیت کوین بودیم که باعث شد قیمت بیت کوین در حدود 15 دقیقه به زیر 4 هزار دلار در صرافی coinbase کاهش داشته باشد!

رنج چهار هزار دلاری بیت کوین و نوسانات این بازه

البته این شرایط بد بازار، گویا تا حدودی با بالا رفتن قیمت بیت کوین از حدود قیمتی 4 هزار دلار رو به بهبود گذاشته است. چرا که در 24 ساعت اخیر قیمت بیت کوین در حدود 3 هزار و 600 دلاری بود که دوباره به دلیل خرید حجم بالای بیت کوین در حدود 4 بیلیون دلاری در صرافی BitMEX کشور سیشل اوضاع به نسبت بهبود داشته است.

سقوط غاقل‌گیرانه بازاری که در انتظار صعود بود!

این شرایط، کاهش قیمت بیت کوین ، بسیاری از افراد سرمایه‌‏ گذار، کارشناسان بازار و علاقه‏ مندان را بشدت نگران و  ناراحت ساخت. چرا که بسیاری از این افراد، انتظار داشتند که بیت کوین به عنوان ارز اصلی و اول بازار ارزهای دیجیتال در انتهای سال 2018 ، با  جهش قیمتی بالایی رو به رو شود.

پیش بینی کاهش قیمت بیت کوین

پیش بینی  درست افت قیمت بیت کوین توسط Anthony Pompliano

البته در این بین، عده معدودی نیز به نوعی انتظار شکل‏‌گیری این شرایط را پیش‏ بینی می‏‌کردند. این افراد با پیش بینی احتمال قرار گرفتن در این وضعیت، سرمایه‏ گذاران بازار را همواره در خرید و فروش های خود به داشتن صبر و حوصله تشویق می‏‌کردند  Anthony Pompliano ، سرمایه‏ گذار و دوستدار بیت کوین، از ابتدای سال میلادی این گونه پیش‏ بینی می‏‌نمود که محتمل است با کاهش قیمت بیت کوین تا حدود قیمتی 3 هزار دلاری رو به رو شویم. حال با شکل‏‌گیری این وضعیت، او  همچنان امیدوار به وضعیت موجود است. و بر این باور است که با کاهش قیمت این چنینی بیت کوین، بسیاری از سرمایه ‏گذاران به اصطلاح علف هرز که با خرید و فروش‌‏های خود وضعیت بازار را رو به خرابی می‌‏بردند، دست از سرمایه‏ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بردارند که این موضوع به نوعی به نفع بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

دلایل کاهش قیمت بیت کوین

در این شرایط، مطرح نمودن دلایلی دقیق برای کاهش قیمت‏ های صورت گرفته در بازار، چندان درست نیست. ولی علل اصلی این کاهش قیمت‏ های صورت گرفته را می‌‏توان ترکیب مسائلی مانند هارد فورک بیت کوین کش، تأخیر در شروع فعالیت Bakkt و دستکاری‏‌هایی در وضعیت بازار دانست که همه‏‌ی این موارد دست در دست هم داده و باعث شدند تا آن دسته از سرمایه گذاران کم صبر و حوصله و زودرنج نسبت به فروش سریع دارائی‌‏های بیت کوین خود اقدام نمایند که این فروش بیت کوین در حجم بالا نیز مانند یک بهمن در بازار عمل نمود و باعث شکل‏‌گیری چنین کاهش قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال شد.

احتمال کاهش دوباره  قیمت بیت کوین

البته در این بین، قرارداد CME Bitcoin Futures نیز در روزهای آینده و در روز جمعه به پایان خواهد رسید. تاریخ نشان داده است که در این بازه زمانی از سال که با پایان این قرارداد رو به رو هستیم، وضعیت بازار در شرایط بی‎ثبات قرار می‌‏گیرد. به طوری که با قرار گرفتن در این وضعیت، احتمال می‏رود که همچنان شاهد کاهش بیش‏تر قیمت بیت کوین در بازار نیز باشیم.

Andreas M. Antonopoulos، از صاحب نظران این عرصه نیز وضعیت فعلی بازار را به بهترین شکل ممکن، این چنین شرح می‌‏دهد که : ” در سرازیری کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، تلاش زیادی برای پیدا کردن مقصر صورت می‌گیرد . در نهایت می‌توان تقصیر را بر گردن شایعات، فورکرها، pump ها و یا dump ها، وال ‏ها ، کسانی که بازار  را دستکاری می‏‌کنند، ربات‏ های خرید و فروش در صرافی ‏ها و سایر افراد انداخت. اما  آنچه مهم است به هر نحوی باید از این وضعیت رها شویم که تنها یک افزایش قیمت دیوانه‌‏وار از بیت کوین می‌‏تواند این کار را انجام دهد. ”

کاهش فعالیت استخر های استخراج و کاهش قدرت هشینگ

کاهش شدید قیمت بیت کوین، تأثیرات شدیدی را بر اکوسیستم بیت کوین گذاشته است. به طوری که استخر استخراج F2Pool که به عنوان سومین استخر بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌‏شود، مدعی است  که در دوران کاهش قیمت بیت کوین، بیش از نیم میلیون استخر استخراج بیت کوین، فعالیت‏‌های خود را متوقف نموده‌‏اند. به طوری که در حدود 20 روز، میزان قدرت هشینگ از 54 میلیون تراهش به 41 میلیون تراهش کاهش داشته است. کاهش قدرت هشینگ ، بی‏‌تردید فعالیت‏ تولیدکنندگان را با ضررهایی رو به رو کرده است. این در حالی است که محیط ماینینگ ارزهای دیجیتال، از در کنار هم قرار گرفتن تعداد قابل توجهی از ماینر ها با دستگاه‏ های ماینینگ مختلف و با هزینه‏ برق مصرفی متفاوت از هم به وجود آمده است.

بیتکوین همیشه غافگیر کننده

البته در نظر داشته باشید که این کاهش قیمت شدید روی داده در مورد بیت کوین، به عنوان یک ناهنجاری در تاریخ فعالیت بیت کوین در بازار تلقی می‌شود. چرا که همیشه شاهد افزایش قیمت‏ های بیت کوین در مقاطع انتهایی از سال میلادی بودیم که امسال با شرایط کاملاً برعکس و غیرمنتظره ای رو به رو شده‌‏ایم.

و در آخر حتی در این شرایط ، همچنان نمی‏‌توان با قطعیت گفت که بیت کوین به پایین‌‏ترین میزان قیمت خود رسیده باشد و سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند که ممکن است این شرایط در سال میلادی جدید نیز ممکن است تا مدتی  ادامه داشته باشد.

 

منبع : investinblockchain

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.