قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

بررسی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

کاهش نرخ بهره های بانکی و بیت کوین

بانک فدرال آمریکا امروز، برای اولین بار از تاریخ  2008 تا کنون، اقدام به کاهش نرخ بهره‌های بانکی کرد.  برخی بر این باورند طرح کاهش نرخ سود بانکی در جهت به دست آوردن رضایت رییس جمهور ایالت متحده آمریکا، دونالد ترامپ، که منتقد سیاست پولی بانک مرکزی است اجرا شده است.

کاهش نرخ بهره بانکی ایالت متحده آمریکا، بسیاری از سرمایه گذاران را جذب ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت کوین خواهد کرد. یکی از علل جذب سرمایه گذاران به دنیای ارزهای دیجیتال را می‌توان ماهیت این ارزها و تحت تاثیر قرار نگرفتن آن‌ها توسط عواملی مثل سیاست یا تصمیمات بانک‌های مرکزی مختلف نام برد. همچنین لازم به ذکر است هالوینگ سال 2020 هم روی عواملی مثل خاصیت ضد تورمی ارز دیجیتال بیت کوین تمرکز خواهد داشت.

طبق اظهارات رییس کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا، مایکل کراپو در روز سه شنبه ( 8 مرداد )، کشور آمریکا حتی در صورت تمایل هم موفق به محدود کردن ارزهای دیجیتال نخواهد بود. همچنین در این راستا جرمی الر ( Jeremy Allair ) گفت آمریکا نیازمند ایجاد مقررات مناسب در جهت حمایت از منافع سرمایه گذاران و ایجاد فضای مناسب برای رشد و شکوفایی صنعت می‌باشد.

در ادامه این مقاله به بررسی رفتار بیت کوین و اثرات احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی  بر این ارز دیجیتال می‌پردازیم.

عدم موفقیت خرس‌ها در پایین آوردن قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به سمت سطوح 9,080 دلار، توانست تا حدودی توجه خریداران را جلب کند. بنابر این گاوها در تلاش هستند که شاخص‌های میانگین متحرک قیمت بیت کوین را به سمت سطوح بالاتر هدایت کرده و روند صعودی را از سر بگیرند. اگر گاوها از قدرت کافی بهره‌مند باشند، و قیمت این ارز دیجیتال به سمت سطوح بالاتر، ( که ممکن است به عنوان سطح مقاومت در نظر گرفته شوند ) حرکت کند، رسیدن دوباره قیمت این ارز دیجیتال به سطح13,973.5 دلار دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین با توجه به وجود نشانه‌های مثبت  در قیمت بیت کوین، می‌توانیم شکل گیری موقعیت‌های  خرید در بازار این ارز دیجیتال را مشاهده کنیم.

تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین

شاخص میانگین متحرک نمایی ( EMA ) 20 روزه در یک سطح صاف قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (  (SMAاین ارز دیجیتال  هم در حال طی روند صعودی خود است، که این موارد به کمتر شدن قدرت خرس‌ها در بازار این ارز دیجیتال اشاره می‌کنند. بنا بر تجربیات گذشته تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در بازار، در صورتی که جفت ارز بیت کوین/دلار شاخص‌های میانگین متحرک را به سمت 9.080 دلار هدایت کنند، ممکن است با نشانه‌های فروش در سطوح بالا روبه‌رر شوند. سطح حمایت بعدی در سطوح کمتر از 9,080، محدوده 7,451.63 دلار در نظر گرفته شده است.

قیمت بیت کوین از زبان تحلیل گران

با اینکه سقوط قیمت بیت کوین از مرز 13,000 دلار، منطقی به نظر می‌رسید ولی موقعیت فعلی این ارز دیجیتال روشن نیست.

با نگاهی به رفتار این ارز دیجیتال در نمودار یک الی چهار ساعته خود، می‌توانیم شروع روند صعودی مناسبی در قیمت این ارز دیجیتال مشاهده کنیم. قیمت بیت کوین با توجه به سیر صعودی خود در هفته گذشته، سطوح مقاومتی خود را شکست. روشن است که این ارز دیجیتال برای ادامه روند صعودی خود نیازمند شکست سطح مقاومت اخیر خود در محدوده  10,650 دلار احتیاج خواهد داشت. اگر بیت کوین موفق به شکست این سطح شود، سیر صعودی قیمت این ارز دیجیتال به سمت 12,000 دلار شروع خواهد شد. در حقیقت رفتار اخیر بیت کوین شباهت زیادی به رفتار آن در تاریخ 2017 و  شروع روند صعودی  به سمت 20,000 دلار دارد.

تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین

در حال حاضر مهم‌ترین نکته در قیمت ارز دیجتال بیت کوین تشخیص نقطه پایان روند صعودی اخیر است.

در این قسمت راجع به قدرتمند‌ترین سطح حمایتی که بین محدوده  8,900 دلار تا  9,100 دلار قرار دارد بحث می‌کنیم.

در آینده، این سطح به عنوان یک آینه عمل خواهد کرد  که اگر شکسته شود، قیمت این ارز دیجیتال را به سطوح پایین و در جهت دستیابی به سطوح حمایت پایین ( احتمالا 7,000 دلار ) هدایت خواهد کرد. در عین حال لازم به ذکر است که احتمال سقوط قیمت این ارز دیجیتال به سمت 6,500 دلار وجود نخواهد داشت.

همانطور که قبلا هم بارها گفته بودم، اگر بیت کوین موفق به شکست سطح مقاومت 10,650 دلار شود، پتانسیل رسیدن به سطوح 12,000 و 13,000 دلار را هم خواهد داشت. رسیدن قیمت بیت کوین به سطوح ذکر شده و عدم بازگشت آن به سطوح پایین، می‌تواند قدرت بسیار زیاد گاوها در بازار این ارز دیجیتال را نشان دهد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.