چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
بررسی و تحلیل تکنیکال نمودار قیمت بیت کوین

بررسی و تحلیل تکنیکال نمودار قیمت بیت کوین

در حالی که بازارهای سهام و اوراق بهادار با تغییرات صعودی همراه هستند، به نظر می‌رسد بیت کوین و آلت کوین ها از قدرت کافی برای بهبود شرایط بازار بهره‌مند نیستند.

شاخص S&P در تاریخ 11 ژوئن با کاهش 5.89 درصدی یکی از سخت‌ترین سقوط‌های خود را تجربه کرد. این شاخص که چهارمین کاهش بزرگ تاریخ خود را پشت سر گذاشت، پیش از این در ماه مارس سال جاری نیز پس از شیوع ویروس مرگبار کرونا با کاهش شدیدی روبه رو شده و باعث سقوط ارزش دارایی‌های زیادی شد.

از طرفی سرمایه‌گذاران سراسر دنیا پس از انتشار ویروس مرگبار کرونا با اثرات منفی این بیماری کشنده دست و پنجه نرم می‌کردند و بسیاری از آن‌ها دارایی‌های خود را وارد بازار طلا و ارزهای دیجیتال کردند. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز در گزارشی اظهار داشت: دولت‌ها باید خود را برای موج دوم احتمالی این ویروس آماده کنند. این سازمان همچنین به شدت بر تداوم سیاست‌های پولی تا زمان بهبود وضعیت فعالیت‌های اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد.

قیمت بیت کوین

سقف بدهی‌های ایالت متحده آمریکا در جریان بروز بحران اقتصادی اخیر از مرز 26  تریلیون دلار گذشت. با وجود چنین وضعیتی احتمال ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازارهای مالی پر ریسک مانند بیت کوین برای محافظت از سبد سهام خود در برابر بحران‌های ارزی پیش رو امری کاملا طبیعی است.

در صورتی که موج دوم کرونا با وضعیت وخیم پیش بینی شده توسط متخصصین پزشکی به وقوع بپیوندد، شاهد فشار خرید در سطوح پایین از سمت سرمایه‌گذاران طولانی مدت خواهیم بود.

بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر در محدوده بالای خط مقاومت الگوی مثلث متقارن شکل گرفته در نمودار قیمت، خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که پس از سقوط قیمت تند و تیز این ارز دیجیتال در تاریخ 11 ژوئن، محدوده 10,000 دلار دوباره یک سطح دشوار برای شکست در جهت ادامه مسیر صعودی بیت کوین محسوب می‌شود.

خرید بیت کوین

به نظر می‌رسد خرس‌های این بازار مالی به شدت از سطوح مقاومت در محدوده 10,000 تا 10,500 دلار دفاع می‌کنند.

از طرفی گاوها نیز در تاریخ 11 ژوئن تمام تلاش خود برای نگه داشتن قیمت بیت کوین داخل مثلث متقارن تشکیل شده در نمودار به کار بستند. ناگفته نماند که خریداران هم فشار زیادی برای هدایت قیمت به سمت محدوده بالای شاخص میانگین متحرک 20 روزه ( 9,529  دلار ) وارد می‌کنند.

در صورت به وجود آمدن شکست نزولی در محدوده 9,078.96 دلار، احتمال کاهش قیمت بیشتر به سمت سطوح 8,130.58 دلار دور از انتظار نیست. بدیهی است که شکسته شدن این سطح به معنی شروع روند نزولی جدید در نمودار قیمت این ارز دیجیتال است.

از طرفی اگر گاوها موفق شوند قیمت بیت کوین را به سطوح بالاتر از محدوده شاخص میانگین متحرک 20 روزه هدایت کنند، احتمال رسیدن قیمت به محدوده 10,000 تا 10,500 دلار وجود خواهد داشت. در این صورت قیمت ارزشمندترین ارز دیجیتال دنیا طی هفته‌های آینده با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.