پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
کاهش قیمت بیت کوین

بررسی کاهش قیمت بیت کوین و نظر تحلیل گران

به نظر می‌رسد گاوهای بازار ارزهای دیجیتال نمی‌توانند زمانی را به استراحت اختصاص دهند. طی چند ساعت گذشته بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا کاهش قیمت نسبتا زیادی را تجربه کرده و به سطح 9,300 دلار رسید.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

در حال حاضر ( هنگام نگارش این مطلب ) بیت کوین با ثبت کاهش قیمت  4 درصدی روزانه در محدوده 9,125 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. این در حالی است که طبق داده‌های به دست آمده از کوین مارکت کپ، پادشاه ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود 13.5 درصد زیر بیشترین قیمت ثبت شده خود طی ده روز اخیر ( یعنی 10,550 دلار ) در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

این کاهش قیمت بیت کوین در حالی که هیچ نشانه‌ای برای افت قیمت به سمت 9,000 دلار برای سرمایه‌گذاران به همراه نداشت سبب تشکیل موقعیت‌های لانگ به ارزش 8  میلیون دلار در صرافی بیت مکس شد.

بیت کوین در میانه الگوی بازگشتی نزولی

با وجود انکار اغلب سرمایه‌گذاران طی چند روز گذشته، اکنون بسیاری از آن‌ها متقاعد شده‌اند که ارز دیجیتال بیت کوین در میانه یک الگوی بازگشتی نزولی قرار دارد.

الگو های برگشتی زمانی نمایان می شوند که روند حرکت قیمت می خواهد عوض شود. یعنی در انتهای یک روند صعودی (نزولی) با دیدن الگوی برگشتی متوجه خواهیم شد که به روند صعودی(نزولی) دیگر تمام شده و روند نزولی (صعودی) شروع خواهد شد.

اما این کاهش قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

با اینکه پاسخ تحلیل‌گران به سوال فوق متفاوت است ولی تقریبا همگی معتقدند کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده 8,500 و حتی 8,000 دلار ادامه خواهد داشت.

یکی از معامله‌گران برتر ارزهای دیجیتال به نام فیلبی فیلبی ( Filb Filb )  که پیش بینی دقیقی از قیمت بیت کوین در سه ماهه چهارم سال 2019 و همچنین اوایل سال 2020 ارائه داده بود در کانال تلگرام خود نوشت:

با اینکه شاخص میانگین متحرک 200، 20 و 50 روزه در روند نزولی نقطه مناسبی برای افزایش قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‌شوند، ولی  شاخص میانگین متحرک 200 روزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حرکات قیمت بیت کوین در این محدوده بسیار حائز اهمیت است.

برخی تحلیل‌گران شاخص میانگین متحرک 200 روزه را در محدوده 8,800 و شاخص میانگین متحرک 20 و 50 هفتگی این ارز دیجیتال را در محدوده 8,500 دلار در نظر گرفته‌اند.

یکی دیگر از تحلیل‌گران دیدگاه خرسی‌تری نسبت به فیلبی فیلبی داشته و معتقد است کاهش قیمت بیت کوین در محدوده 8,000 دلار متوقف خواهد شد. وی همچنین این کاهش قیمت را طی یک ماه آینده و قبل از شروع روند گاوی پیش بینی کرده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.