پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

بهبود نسبی بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال پس از پشت سر گذاشتن چند روز نه چندان رضایت بخش برای سرمایه گذاران، بلخره روز گذشته موفق به ثبت افزایش قیمت شده و توانست رنگ سبز را در نمودار قیمت برخی ارزهای دیجیتال مشاهده کند.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین

در این میان، پادشاه ارزهای دیجیتال بیت کوین هم که هنگام شروع بازار، تمام تلاش خود را برای بالا رفتن از مرز 9,600 دلار به کار بسته بود با ثبت افزایش قیمت 0.1 درصدی خود در محدوده 9,531 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است. کاهش شدید قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ 28 آگوست، منجر به افت 8 درصدی قیمت طی 7 روز گذشته شد.

تحلیل قیمت بیت کوین

بررسی قیمت بیت کوین از زبان تحلیل گران

در نمودار روزانه قیمت بیت کوین می‌توانیم شاهد شکل گیری یک مثلث خرسی باشیم. همانطور که ملاحظه می‌کنید، در این نمودار یک سطح حمایت وجود دارد که توانست از افت قیمت این ارز دیجیتال برای سه بار جلوگیری کند. اغلب در چنین مواقعی، کاهش قیمت ارزهای دیجیتال دور از انتظار نیست. اگر قیمت بیت کوین در راستای مسیر نزولی حرکت کند، به دلیل وجود یک سطح حمایتی بسیار قوی در این ناحیه، احتمال رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به مقادیر 8,300 تا  8,270 دلار دور از انتظار نیست.

افزایش قیمت بیت کوین

از طرفی بسیاری از معامله‌گران منتظر رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به سطوح پایین هستند که در این صورت، بهترین موقعیت خرید در محدوده 8,200 تا 8,300 دلار در اختیار خریداران این ارز دیجیتال قرار خواهد گرفت.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، بیت کوین موفق به شکست سطح حمایتی ( که در حال حاضر به عنوان سطح مقاومت عمل می‌کند ) شده است. قیمت هدف این سیر نزولی را می‌توان در منطقه 8,200 تا 8,300 دلار در نظر گرفت که احتمال رشد قیمت هم از این منطقه وجود دارد. اگر بازار این ارز دیجیتال قدرت افزایش قیمت از این سطح و رسیدن به 10,000 دلار را داشته باشد کاهش قیمت به سمت محدوده 8,000 دلار برای مدتی به تعویق خواهد افتاد.

اتریوم

دومین ارز دیجیتال برتر دنیای رمز نگاری شده یعنی اتریوم هم، با ثبت کاهش قیمت 0.7 درصدی نتوانست موفق به جلب رضایت دارندگان این ارز دیجیتال شود و هم اکنون در محدوده قیمت 169 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد.  این آلت کوین قدرتمند در 7 روز گذشته با کاهش قیمت 13 درصدی همراه بوده است.

ارز دیجیتال اتریوم

پیش از این، کریس برنیسک ( Chris Burniske ) یکی از شرکای placeholder VC و سرمایه گذار مطرح  ارزهای دیجیتال اظهار کرده بود: ارز دیجیتال اتریوم در حال تجربه اتفاقی است که برای بیت کوین بین سال‌های 2014 تا 2015 افتاد. وی افزود اتریوم برای نخستین بار در تاریخ خود با بازار خرسی قدرتمندی  مواجه است. در ادامه باید ببینیم آیا اتریوم از قدرت کافی برای فرار از دست خرس‌ها برخوردار است یا خیر.

ریپل

سومین ارز دیجیتال برتر و دومین آلت کوین برتر رمز نگاری شده به لحاظ سرمایه گذاری، یعنی ریپل هم شمع  روزانه در نمودار قیمت خود را به رنگ قرمز ترسیم کرد. این ارز دیجیتال با کاهش قیمت 1.8 درصدی در 24 ساعت گذشته و هم چنین کاهش قیمت 7.9 درصدی هفتگی خود، هم اکنون در محدوده 0.25 دلار خرید و فروش می‌شود. تحلیل قیمت ریپل

از میان 20 ارز دیجیتال برتر به لحاظ سرمایه گذاری، تنها ارزی که موفق به ثبت افزایش قیمت شد، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بود که با افزایش 7.7 درصدی خود سبب خوشحالی دارندگان این ارز شد. همانطور که قبلا هم اشاره شده بود، هارد فورک پیش روی این ارز دیجیتال به نام آتلانتیس هارد فورک که قرار است در تاریخ 13 سپتامبر انجام شود را می‌توان یکی از علل کاهش قیمت اخیر این ارز دیجیتال برشمرد.

از سوی دیگر بیشترین ضرر را ارز دیجیتال مونرو ( XMR ) با ثبت کاهش قیمت 1.9 درصدی به دارندگان خود وارد کرد.

در این میان، مقدار کل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال 247 میلیارد دلار و حجم معاملات انجام شده در بازار هم از 60 میلیون دلار به 45 میلیون دلار رسیده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.