پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
هالوینگ ارز دیجیتال بیت کوین

به بهانه هالوینگ ارز دیجیتال لایت کوین

همانطور که می‌دانید هالوینگ بزرگ ارز دیجیتال لایت کوین در راه است و پس از این اتفاق، پاداش استخراج هر یک بلوک از  ارز رمز نگاری شده لایت کوین که چهارمین ارز دیجیتال برتر دنیا محسوب می‌شود، نصف می‌شود.

طی پنج روز آینده پاداش استخراج هر بلوک ارز دیجیتال لایت کوین نصف خواهد شد که به دنبال آن، قدرت خرید مشتریان این ارز افزایش می‌یابد. در حال حاضر پاداش استخراج هر بلوک از ارز دیجیتال لایت کوین، چیزی حدود 25 لایت کوین ( 2,500 دلار ) است که این مقدار پس از هالوینگ و در تاریخ 5 آگوست ( 14 مرداد ) به 12.5 لایت کوین ( 1,200 دلار ) کاهش خواهد یافت.

پس از این اتفاق پروتکل مذکور، لایت کوین‌های کمتری به بازار تزریق خواهد کرد.

هالوینگ ارزهای دیجیتال می‌تواند مشابه کم کردن نرخ بهره بانک‌ها در جهت کنترل و مبارزه با تورم در سراسر دنیا باشد. بنابراین چنین رویدادهایی ممکن است سرمایه گذاران زیادی را جهت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وسوسه کند.

دوبرابر شدن قیمت ارز دیجیتال لایت کوین در سه ماهه اول سال جاری

ارز دیجیتال لایت کوین که در تاریخ 1 ژانویه در حدود قیمت 30 دلار مورد معامله قرار می‌گرفت، در پایان سه ماه اول سال جاری با قیمت 61 دلار خرید و فروش ‌شد، که این موضوع به افزایش قیمت 100 درصدی این ارز دیجیتال اشاره داشت. طبق گزارشات کوین دسک در تاریخ 31 مارس، این بهترین عملکرد لایت کوین در سه ماهه اول سال بود.

در این میان ارز دیجیتال استلار هم بر خلاف بیت کوین در سه ماه اول سال جاری افزایش قیمت را تجربه کرد.

ارز دیجیتال لایت کوین، قبل از اینکه بیت کوین با تجربه یک واگرایی، از بازار خرسی به سمت بازار گاوی خود متمایل شود، افزایش قیمت را تجربه کرده بود. قیمت این ارز دیجیتال در ماه ژوئن به 140 دلار رسیده بود که در اوایل ماه جاری به سمت محدوده 80 دلار بازگشت.

شاخص‌های میانگین متحرک لایت کوین از اواسط ماه دسامبر به شدت افزایش یافته و در چند ماه اخیر به بالاترین میزان خود رسیده‌اند. برای مثال طبق گزارشات، قدرت هش یا قدرت محاسبه استخراج این ارز دیجیتال در ماه جولای تا مرز 523.81 تراهش بر ثانیه افزایش یافت که این مقدار، 528 درصد بالاتر از پایین‌ترین میزان ثبت شده در دسامبر 2018 ( 146.21  تراهش بر ثانیه ) بود.

تاریخ تکرار  می‌شود

ارزدیجیتال لایت کوین در سه ماهه اول سال بیش از 100 درصد افزایش قیمت را تجریه کرد و در ماه ژوئن به بیش از 145 دلار دست یافت. با این حال افت قیمت این ارز رمز نگاری شده به سمت محدوده 80 دلار، یادآور عملکرد این ارز در ماه‌های قبل از هالوینگ در تاریخ 25 آگوست 2015 است.

پس از آن، قیمت این ارز رمز نگاری شده در ماه ژانویه به 1.12 دلار و در ماه جولای به 8.72 دلار رسید.

از همه مهم‌تر پس از هالوینگ لایت کوین، قیمت این ارز دیجیتال تا حدود زیادی در منطقه 2.5 تا  5.5 دلار در حرکت ماند.

اگر لایت کوین قادر به تکرار تاریخ شود، این ارز دیجیتال پس از هالوینگ روند جانبی را تجربه خواهد کرد. مگر اینکه بیت کوین خود را به رقم 20,000 دلار برساند.

کم شدن مشارکت استخراج کنندگان پس از هالوینگ

بدیهی است که پاداش استخراج هر بلوک برای استخراج گران نصف خواهد شد. بنابراین بسیاری از استخراج گران به سمت سایر ارزهای دیجیتال خواهند رفت.

منبع: coindesk

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.