قیمت بیت کوین

تحلیل‌گران: ارز دیجیتالی که امسال رکورد خواهد زد بیت کوین است نه اتریوم!

یک هفته دیگر گذشت. با هم سری به اتفاقاتی که در دنیای ارزهای دیجیتال و جامعه کریپتو افتاد می‌زنیم.

طی چند روز گذشته ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده  6,500 تا 6,800 دلار مورد معامله قرار می‌گرفت. سایر آلت کوین‌ها نیز حرکت قابل توجهی تجربه نکردند. با اینکه ارز دیجیتال ریپل موفق به ثبت افزایش قیمت 10 درصدی در روزهای پنجشنبه و جمعه شده و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد، ولی با این حال به نظر نمی‌رسد در هفته پیش رو شاهد اتفاقات هیجان انگیزی در این بازار مالی باشیم.

شکل گیری عوامل قدرتمند فاندامنتال

با وجود اینکه احتمال کاهش قیمت بیشتر بیت کوین دور از انتظار نیست ولی از طرفی بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند عوامل فاندامنتال بیت کوین برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال از همیشه قدتمندتر است. در همین راستا کریس برنیسک ( Chris Burniske ) چهره شناخته شده و نویسنده کتاب دارایی‌های دیجیتال به تازگی بیان کرده است بحران کنونی به اتمام خواهد رسید و عوامل فاندامنتال بیش از پیش تقویت خواهند شد.

برسینک با اشاره به رشد فناوری‌های جدید و شکست سیستم‌های مالی سنتی اظهار داشت به زودی با رشد هر چه بیشتر تکنولوژی نقص‌های سیستم‌های مالی قدیمی کاملا آشکار خواهد شد.

قیمت بیت کوین

ثبات بازار بیت کوین در حالی اتفاق افتاد که بورس اوراق بهادار نیز شاهد جهش قدرتمندی بوده است. شاخص داوجونز با افزایش 20 درصدی از سطح -18,000 همراه بوده است و این موضوع همبستگی بین بیت کوین و شاخص S&P 500 را زیر سوال می‌برد.

نتایج نظر سنجی صرافی کراکن

از طرفی طی نظر سنجی انجام شده از کاربران صرافی کراکن ( Kraken ) مشخص شد بیشتر معامله‌گران بیت کوین معتقدند بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا تا قبل از سال 2021 به اوج قیمت تاریخ خود خواهد رسید.

در این نظر سنجی حدود 400 تن از معامله‌گران برتر این صرافی حضور داشتند که 41 درصد آن‌ها خود را سرمایه‌گذار، 40 درصد معامله‌گر، 15 درصد سازمان و 4 درصد آن‌ها خود را ماینر و مدیران صرافی معرفی کردند.

حدود 84 درصد از افراد شرکت کننده در این نظر سنجی دارای سرمایه کمتر از 10 میلیون دلار بودند و دارایی 11 درصد از این افراد بین 10 الی 50 میلیون دلار قرار داشت. سرمایه 6 درصد تریدرهای باقی مانده هم بین 50 الی 100 میلیون دلار و یا حتی بیشتر تخمین زده می‌شود.

امسال بیت کوین رکورد خواهد زد نه اتریوم

این بررسی همچنین نشان داد بیشتر معامله‌گران قیمت هدف 22,866 دلار را برای ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2020 در نظر دارند و احتمال رسیدن قیمت اتریوم به 810 دلار را بسیار کم می‌دانند.

می‌توان گفت احساسات کلی بازار باب میل گاوهاست. به این ترتیب که 44 درص از شرکت کنندگان اظهار داشتند بازار ازرهای دیجیتال گاوی است و 22 درصد آن‌ها معتقدند در حال حاضر خرس‌ها از قدرت بیشتری در بازار برخوردارند. در این بین 34 درصد از شرکت‌کنندگان در مورد این موضوع اطمینان کافی ندارند.

معامله‌گرانی که در این نظر سنجی حضور داشتند افزایش پذیرش بیت کوین در جامعه را علت اصلی افزایش قیمت آن طی 12 ماه آینده عنوان کردند و بدیهی است که از هالوینگ پیش رو به عنوان دومین علت احتمال افزایش قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا یاد کردند. لازم به ذکر است عواملی مانند درگیری‌های سیاسی و بحران اقتصادی نیز از عوامل افزایش دهنده قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‌شود.

جالب اینجاست که نیمی از شرکت‌کنندگان بیان کردند تحت تاثیر وضعیت اقتصاد جهانی و بازارهای سنتی قرار گرفتند و حدود 55 درصد از آن‌ها بیان کردند جریانات شکل گرفته در بازارهای مالی سنتی تاثیری بر عملکرد آن‌ها در مورد ارزهای رمز نگاری شده طی 6 ماه گذشته نداشته است.

فصل آلت کوین ها

تقریبا نیمی از شرکت کنندگان نیز منتظر شروع فصل آلت کوین ها در سال 2020 هستند.

به هرحال جامعه ارزهای دیجیتال هفته جالبی را پشت سر گذاشتند. ارز دیجیتال ملی چین یک قدم تا راه‌اندازی خود پیش رو دارد. بایننس اقدام به راه‌اندازی کارت بدهی بیت کوین کرده است تا به این وسیله سرمایه‌گذاران از سهام خود برای پرداخت در فروشگاه‌ها استفاده کنند و برخی سیاستمداران آمریکایی هم پیشنهاد سازوکار پرداخت دلار دیجیتال را ارائه دادند.

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.