رمز ارز یا ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین با خرید بیش از حد یا overbought مواجه شد!

ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر به بالاترین سطح قیمت خود در سال ۲۰۱۹ رسیده است.  بر اساس شاخص GTI Global Strength (که شاخص استحکام جهانی و یک ابزار تجزیه و تحلیل فنی است و برای بررسی و اندازه‌گیری نوسان روزانه ارزش ارزهای دیجیتال به کار می‌رود.) مشخص شده است که ارز دیجیتال بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده خرید بیش از حد یا Overbought قرار گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که این نمودار نشان می‌دهد، بیت‌کوین این توانایی را دارد که وارد مرحله‌ی سهمی‌وار شود یا برای یک رکورد دیگر آماده شود.

حدود یک سال از زمانی که بازار ارز دیجیتال روند نزولی را طی کرده بود و اصطلاحا به آن زمستان رمز ارز ها گفته می شد، می گذرد و به نظر می رسد که این بازار تحولات شگفت انگیزی داشته است و در حال طی کردن سیر صعودی است. البته تعداد زیادی از کاربران انتظار داشتند که در این روند صعودی شاهد افزایش قیمت بیشتری باشند و ارزش ارز دیجیتال و بازار ارز دیجیتال تفاوت فاحشی داشته باشد چون تعداد زیادی از تحلیل گران و کارشناسان در حوزه ارز دیجیتال پیش بینی کرده بودند که این جهش و رشد سریع ارزهای دیجیتال در اوایل سال ۲۰۱۹ اتفاق بیفتد.

افزایش سریع قیمت ها خوب است؟

پس از گذشت تقریبا دو هفته از جهش اتفاق افتاده، شاید افزایش سریع قیمت ها خبر خوبی نباشد. بر اساس جدید‌ترین داده‌هایی که از شاخص  GTI Global Strength این افزایش اخیر قیمت ها می‌تواند نشانگر اصلاح ناگهانی، یا یک روند حرکتی بدتر باشد.

روند صعودی قیمت بیت کوین

شاخص استحکام جهانی GTI آگاهی می دهد که سرمایه گذاران نسبت به حالت « خرید بیش از حد » و سقوط قیمت ها بعد از آن هشدار باشند.

قیمتی که الان ارز دیجیتال بیت‌کوین دارد، بالاترین قیمت آن نسبت به قیمت قبل از سقوط آن در سال 2018 است (اولین بار در ماه نوامبر بود که قیمت این ارز دیجیتالی از 5000 دلار عبور کرد. ) شاخص GTI Global Strength  نشان می‌دهد که پادشاه ارزهای دیجیتال در دسامبر سال ۲۰۱۷ و درست زمانی که قیمت آن به ۲۰ هزار دلار رسیده بود هم در حالت  Overbought شدید قرار داشت.

این ارز دیجیتال از نظر میزان سرمایه ای که در حال گردش است، بزرگ‌ترین رمز ارز بازار ارز دیجیتال به حساب می آید. روز جمعه هم یک افزایش 3 درصدی دیگر را شاهد بود که شاید یک تقلید از الگو هایی باشد که چند هفته قبل از شروع روند نزولی ایجاد شدند.

آقای مایک مک‌گلونهMike McGlone  که یک تحلیل گر در شرکت معتبر و معروف بلومبرگ است و به تازگی توضیح داده است که زمانی که بازار نوسانات کمی داشته باشد، فشار روی بازار کاهش می یابد و در نهایت باعث به وجود آمدن یک روند نزولی می شود. او در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که در حال حاضر سوالی که پیش می آید در رابطه با زمان است و من تصور می‌کنم تا زمانی که یک حباب بزرگ وجود داشته باشد، تعداد زیادی از افراد هستند که نیاز به فروش دارند.

روند صعودی بیت کوین به چه معناست؟

جهش قیمت بیت کوین ممکن است برای مبادله گران یا سرمایه گذاران کوتاه مدت سودآور باشد، اما تعداد زیادی از کارشناسان و تحلیل گران در این حوزه، این سوال را مطرح کرده‌اند که افزایش قیمت اخیر تمام ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کوین یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود یا نه؟ چیزی که در حال حاضر به آن توجه نمی شود این است که موقعیت خرید بیش از حد یا Overbought  در بیشتر موارد سقوط قیمت را به همراه دارد و دلیل آن هم اشباع بازار است.

داده ها نشان می دهد آخرین باری که بیت کوین به این سطح از خرید بیش از حد رسیده بود، با افت شدید قیمت مواجه شد و از قیمت ۲۰ هزار دلار در دسامبر سال ۲۰۱۷ به ۶ هزار دلار در فوریه سال ۲۰۱۸ سقوط کرد.

آقای دیوید تاویل که در زمینه سرمایه گذاری معروف است، گفته است که افزایش قیمت بیت کوین یک اتفاق دلگرم کننده نیست و این افزایش قیمت مجددا یک روند نزولی در پی خواهد داشت.

این در حالی ست که پیتر برانت مبادله گر معروف، پیش‌بینی کرده است که رمز ارز بیت کوین در حال آماده شدن برای یک فاز سهمی‌وار است در حال آماده شدن برای یک روند صعودی چشم‌گیر است. بر اساس گفته‌های آقای برانت انتظار می رود که این روند صعودی از جهشی که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، بزرگ تر باشد.

روند صعودی قیمت بیت کوین

نتایج پیش بینی ها چیست؟

با این که تعداد زیادی از مبادله گران و تحلیل گران در حوزه رمز ارز ها اظهار نظر کرده اند، اما هیچ نقطه مشترکی میان گفته‌ها وجود ندارد. برخی پیش بینی کرده اند که بیت کوین هنوز به پایین‌ترین سطح قیمت نرسیده است و ارزش این رمز ارز حتی به ۲ هزار دلار خواهد رسید و در مقابل برخی دیگر پیش بینی کرده اند که رمز ارز بیت کوین بعد از شکستن این سد، سد بعدی که 6000 دلار است را خواهد شکست و سیر صعودی را طی خواهد کرد. می توانید این پیش بینی ها را در مقاله آینده قیمت بیت کوین در سال 2019 بخوانید.

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین چه می گوید؟

نمودار تغییر قیمت بیت کوین

 

همان طور که در تصویر می بینید، این نمودار، نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی ۷ روز گذشته است و در حال حاضر با در دست داشتن بیشترین سرمایه‌ی در گردش ، جایگاه اول بازار ارز دیجیتال را در دست دارد. این ارز دیجیتالی در طول ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۳/۴۹ درصدی روبرو بده است و به قیمت ۵۱۶۰ دلار رسیده است. سرمایه در گردش بیت کوین در طول این ۲۴ ساعت به عدد ۹۱/۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

 

منبع: cryptoslate

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.