سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال بیت کوین جایگزین سیستم مالی

بیت کوین راه حل پرداخت بدهی 243 تریلیون دلاری اقتصاد جهان

مرکز اقتصاد بین‌المللی(IIF)  اخیرا اخباری منتشر کرده است که بر اساس آن، بدهی جهانی به رقم 243 تریلیون دلار رسیده است. این رقم یک چهام کوادریلون است و نشانگر نامناسب بودن شرایط اقتصادی جهانی است.

IIF در روز دوم آپریل سال ۲۰۱۹ یک پست توییتر منتشر کرده است و در آن گفته است که میزان بدهی جهانی در سال جاری ۳/۳ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است و به رقم خیره کننده ۲۴۳ تریلیون دلار رسیده است. همچنین یک نمودار هم همراه این توییت منتشر شده است که در آن میزان بدهی های سال گذشته نشان داده است.

رشد میزان بدهی جهانی در طول سال های اخیر

سهم هر کشور در بدهی جهانی

در حال حاضر اقتصاد جهانی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و دلیل آن هم اسفاده از سیاست های مالی نادرست و شکست خورده است. چاپ پول نقد بدون هیچ گونه پشتوانه ای و حتی بدون صدور اعتبار، به یک وضعیت اعتیاد آور و غیر مسئولانه تبدیل شده است و متاسفانه یا خوشبختانه زمان آن رسیده است که اعتراف کنیم به یک جایگزین نیاز داریم. باید گفت در حال حاضر بیت کوین تنها راه قابل قبول برای ذخیره ثابت و خروجی تنظیم شده است و باید گفت الان زمان انقلاب اقتصادی فرا رسیده است.

بدهی اقتصادی جهانی

بدهی ۲۴۳ تریلیون دلاری

این رقم اعلام شده به عنوان بدهی اقتصاد جهانی ، بیشتر از ۳ برابر تولید ناخالص جهانی است. یعنی حجم بدهی ای که در حال حاضر وجود دارد، سه برابر تمام محصولات و خدماتی است که در کل زمین ارائه شده است. بر اساس آمار و نمودارهایی که موجود است، این بدهی در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ به عدد ۲۴۸ تریلیون دلار رسیده بود که تا به امروز بالاترین عدد ثبت شده برای این شاخص است. خوشبختانه از آن زمان تا به حال، در حال سیر یک روند نزولی است ولی روند آن به آهستگی کاهش می یابد.

بیشترین سهم بدهی در میان کشورهای جهان، متعلق به ایالات متحده است چون مجموع بدهی های این کشور در سال 2019 به عدد بسیار زیاد ۲۲ تریلیون دلار رسیده است. و متاسفانه باید اشره کرد که بدهی شرکت‌های غیرمالی در ایالات متحده، به اعداد قبل از بحران مالی در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

رشد بدهی اقتصاد جهانی

سیستم مالی فعلی، یک رفتار اعتیاد آور کلاسیک

اگر به صورت ظاهری بخواهیم نگاه کنیم، اعتبار باعث بالا رفتن روند رشد می شود. سازمان ها، دولت ها و مردم عادی اقدام به وام گرفتن می کنند تا بتوانند برای کاری که می خواهند انجام دهند، سرمایه اولیه لازم را فراهم کنند اما زمانی با مشکل مواجه می شویم که استفاده از این روند پاسخ گو نباشد. ما همی طور پول بیشتر و بیشتری قرض می‌گیریم بدون آن که سودی داشته باشد یا رشدی حاصل شود.

شاید آقای جان مولدین ( John Mauldin ) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Millennium Wave را بشناسید. او چندین کتاب اقتصادی مطرح نوشته است و گفته است این یک رفتار اعتیاد آور کلاسیک است. شما باید در هر مرتبه دریافتی خود را بالا ببرید تا بتوانید به نتایج مشابه برسید. همواره بانک‌های مرکزی وام می دهند تا بدهی‌ها را تامین کنند، چون فکر می‌کنند این کار باعث ایجاد رشد اقتصادی می شود. شاید در مواردی این کار پاسخگو باشد اما مشکل اینجاست که آن‌ها بدون این که به نحوه استفاده از آن سرمایه توجهی داشته باشند، شروع به بالا بردن بدهی می کنند.

بیت کوین جایگزین سیستم مالی

چرا بیت کوین ؟

ذخیره ثابت بیت کوین می تواند مانند یک پادزهر عمل کند و این مشکل اعتیاد بانک های مرکزی به چاپ پول و در واقع تشویق آن ها به تولید بدهی را بر طرف کند.

فقط 21 واحد رمز ارز بیت کوین ( BTC ) وجود خواهد داشت که مطابق چرخه خروجی بسیار سخت که به کمک علم ریاضی تنظیم شده است، ایجاد خواهند شد. در این صورت حتی اگر دولت ها یا بانک مرکزی ها هم بخواهند که این مقدار را دستکاری کنند، نمی توانند. این مقدار قابل افزایش یا کاهش نیست.

همانطور که آقای اریک وورهیس (Erik Vorhees) مدیرعامل شرکت  ShapeShift توضیح داده است، اگر روزی برسد که این حجم از رشد بدهی در حال ترکیدن و منفجر شدن باشد، مردم دسته دسته به سمت ارز دیجیتال ها خصوصا بیت کوین حرکت می کنند و به آن ها روی خواهند آورد.

بیت کوین جایگزین مناسب

بیت کوین : یک جایگزین مناسب؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال محبوب است که می تواند تضاد بسیار شدیدی نسبت به سیستم ارز فیات فعلی ایجاد کند. در سیستم ارز فیات ما، بانک‌های مرکزی یک فرآیندی انجام می دهند که نام آن کاهش کیفی(Quantitative Easing)  است و تز آن این است که از هیچ پول ایجاد می‌کنند. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، بانک‌های مرکزی پول جدید تولید می کنند و از آن برای خرید اوراق قرضه و دارایی استفاده می‌کنند. این روند در نهایت باعث میشود که پول بیشتر در ذخیره‌ی ارزی عرضه شود ولی قدرت خرید پول شما کاهش پیا کند و نهایتا به این تشویق می شوید که وام های کم هزینه دریافت کنید.

زمانی که یک کشور برای رشد اقتصادی خود از فرایند کاهش کیفی و نرخ‌های پایین بهره استفاده می‌کند،‌ باعث می شود تا کشورهای دیگر هم به شکل اجتناب ناپذیری از آن تقلید می‌کنند. این کار باعث سقوط اقتصادی می شود و دقیقا همان چیزی است که به عنوان سیاست مالی نادرست از آن یاد می شود. در این شرایط هر کشوری اقتصاد خودش را با پول ارزان و کم ارزش پر می کند تا بتواند همچنان در رقابت باقی بماند.

نتیجه تمام این کار‌ها باعث می شود تا یک بدهی وحشتناک ۲۴۵ تریلیون دلاری ایجاد شود که در واقع بیشتر مردم از آن بی خبر هستند. بنابراین برای جبران این بدهی باید از یک سیستم جدید استفاده شود و جایگزین سیستم فعلی شود.

در این زمینه اقداماتی در حال انجام است. برای مثال می توانید مقاله همکاری ارز دیجیتال ریپل با سیستم مالی سنتی را بخوانید.

صحبت هنری فورد

آقای هنری فورد ( Henry Ford ) هم که بنیان گذار شرکت خودرو سازی فورد است در این باره گفته است:

خیلی خوب است که مردم کشور نظام بانکی و سیستم پولی که ما از آن استفاده می کنیم را درک نمی‌کنند، چون اگر آن ها متوجه این موضوع شوند، پیش از این که فردا صبح از راه برسد، انقلاب خواهد شد.

 

منبع: CNN

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.