پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین

همبستگی بیت کوین و بازارهای مالی سنتی به بیشترین میزان خود رسید

متی گرینزپن ( Mati Greenspan )، موسس کوانتوم اکونومیکس ( Quantum Economics ) بر این باور است ارتباط بین بیت کوین و شاخص S&P500  در زمان همه گیری بیماری کرونا از هر زمان دیگری بیشتر شده است.

قیمت بیت کوین

این تحلیلگر ارزهای دیجیتال که از طرف دو تن از میزبانان هفته مجازی بلاکچین لقب ” پدرسال ” را دریافت کرد، ضمن گزارشی به حاضرین این کنفرانس توضیح داد که بر اثر درگیری کل کشورهای دنیا با ویروس کشنده کووید-19 ارتباط بین بیت کوین و بازارهای مالی سنتی به بیشترین مقدار خود رسیده است.

بررسی همبستگی بیت کوین و بازارهای مالی سنتی دو دو بازه زمانی

متی گرینزپن درحالی به نمودار زیر اشاره کرد که آراستگی ظاهری او در این کنفرانس مجازی تحسین همه شرکت کنندگان را برانگیخته بود. وی با ارائه این نمودار به همبستگی بین ارز دیجیتال بیت کوین و بازارهای مالی سنتی در دو محدوده قابل تشخیص اشاره کرد. گرینزپن خطاب به سرمایه‌گذاران خوش بین و تمام کسانی که چشم انداز صعودی را برای بیت کوین در آینده متصور می‌شوند گفت: ممکن است شما مطالبی را که در ادامه صحبت‌هایم خواهم گفت دوست نداشته باشید.

بیت کوین

بر اساس داده‌هایی که گرینزپن از Coinmetrics گردآوری کرده بود، همبستگی بین بیت کوین و شاخص S&P در حال حاضر تقریبا معادل 0.6 و در بالاترین میزان خود از اوایل ژانویه 2011 تا کنون قرار دارد. میزان همبستگی این دو در تاریخ مذکور حدود 0.3 بود و می‌توان گفت که در حقیقت هیچ ارتباطی بین آن‌ها وجود نداشته است.

وی در ادامه بیان کرد چیزی تحت این عنوان که ارزهای دیجیتال ناجی بشر خواهند بود وجود ندارد و ارزهای دیجیتال برای رقابت با طلا، این فلز ارزشمند راهی طولانی پیش رو دارند.

روند بهبود قیمت بیت کوین در سال 2020

ارز دیجیتال بیت کوین

با این حال ارز دیجیتال بیت کوین یکی از دارایی‌هایی بوده است که بهترین عملکرد را در اوایل سال 2020، هنگامی که کشورهای جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا بودند، از خود نشان داد. گرینزپن نیز در ادامه صحبت‌های خود افزود ارز دیجیتال بیت کوین در مقابل دارایی‌هایی همچون نفت که سقوط شدیدی را تجربه کردند، عملکرد بهتری داشته و با افزایش 7 درصدی همراه بوده است.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.