معاملات بیت کوین و ارز دیجیتال

حجم معاملات بیت کوین نسبت به طلا

تا بازه زمانی فعلی سال 2018، بیت کوین توانسته حجم معاملاتی بیش‎تری نسبت به طلا داشته باشد.

معاملات بیت کوین

ارزهای دیجیتال

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از زمان پیدایش و توسعه‏‌ی خود در بازارهای جهانی، توانسته‌‏اند که علاقه و سرمایه‌‏ی بسیاری از افراد را به خود جذب نمایند. به طوری که در حال حاضر، تعداد افراد زیادی در این بازار فعالیت داشته و همه روزه خرید و فروش‏‌های بسیاری در آن صورت می‏‌گیرد. در زمان پیدایش بیتکوین ، از این ارز به عنوان ارز آینده‌‏ی دنیا یاد می‏شد که البته این گفته توسط بسیاری از کارشناسان اقتصادی دنیا، امری بعید و ناممکن به نظر می‌‏رسید ولی رفته رفته که از زمان فعالیت بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی می‏‌گذرد، شاهد این امر هستیم که بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال توانسته‏‌اند که خود را در بازارهای مالی دنیا مطرح کرده و برای خود ثبات نسبی‏‌ای را به وجود آورند.

این ارزها دیگر مانند سابق نبوده و در شرایط فعلی به عنوان یکی از کاندیداهای تبدیل شدن به ارزهای مورد استفاده در تجارت‏‌های بین‏‌المللی هستند و این امر باعث شده تا بر ارزش و اعتبار این ارزها هر روز بیش‏تر از دیروز افزوده گردد.

بیت کوین در حال تبدیل شدن به یکی از رقبای طلا

در این بین بیت کوین به چنان محبوبیتی در بین سرمایه‏‌گذاران رسیده است که در حال تبدیل شدن به یکی از رقبای طلا در بازارهای مالی دنیا می‏‌باشد. در گذشته، مردم معمولاً برای حفظ سرمایه و دارایی‏‌های خود، به دنبال خرید طلا بودند، چرا که این ابزار معاملاتی را به عنوان یک ارز باثبات در نظر می‏‌گرفتند که نسبت به شرایط مالی و اتفاقات افتاده در بازار، ثبات بسیار بیش‎تری را از خود نشان می‏‌داد. حال گویا طلا، رقیب قدرتمندی را در برابر خود می‏‌بیند و این رقیب، کسی نیست جز بیت کوین که در شرایط فعلی، خرید و فروش‌‏های زیادی در مورد این ارز دیجیتال صورت می‌‏گیرد.

خرید و فروش‌های بیت کوین در سال جاری

خرید و فروش‌‏های حول بیت کوین در سال جاری، به حدی بالا بوده است که بر اساس گزارشات منتشر شده توسط سایت ” coinmetrics.io “، بیت کوین توانسته حجم معاملاتی بسیار بیش‏تری نسبت به طلا داشته باشد و از این حیث بتواند طلا را پشت سر بگذارد. برای این حد از رغبت مردم در راستای خرید و فروش بیت کوین، می‏‌توان دلایل و عوامل زیادی را در نظر گرفت. از جمله‌‏ی این عوامل می‏‌توان به سودآوری و قابلیت کسب درآمد بالا از بیت کوین اشاره کرد که این امر یکی از دلایل اصلی افزایش تبادلات صورت گرفته با بیت کوین می‏‌باشد. در عین حال مردم بسیاری از کشورهای درگیر در جنگ‏‌های اقتصادی، برای حفظ ارزش سرمایه و پول خود از بیت کوین استفاده می‌‏کنند و با خرید این ارز دیجیتال سرمایه‌‏ی خود را به سادگی از خطرات و خسران مالی ممکن، به دور نگه می‌‏دارند.

البته عدده‏ای دیگر نیز به بیت کوین به عنوان ارز مبادلاتی آینده‌‏ی دنیا نگاه می‌‏کنند و با خرید آن هم قصد دارند که از قابلیت‌‏ها و ویژگی‌‏های منحصر بفرد این ارز استفاده کنند و هم این که نسبت به آینده‎ی درخشان احتمالی این ارز دیجیتال، سرمایه‌‏گذاری نمایند. در کل می‏‌توان این چنین بیان نمود که در شرایط فعلی دلایل مردم و سرمایه‏‌گذارن برای خرید بیت کوین در حال افزایش است و گویا در آینده‌‏ی نزدیک شاهد رقابت‏‌های شدیدتری بین این ارز دیجیتال و طلا خواهیم بود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

یک دیدگاه

  1. سعید حسینی

    باعرض دورودفراوان خدمت شما .میخواستم بپرسم معتبرترین سایت های ماینیمگ بیپکوین کدوما هستن؟البته منظورم سایت های ابری نیست.تشکرفراوان?

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.