تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی ارز دیجیتال لوکال بیت کوینز

تحریم فعالیت کاربران ایرانی در صرافی ارز دیجیتال لوکال بیت کوینز

صرافی آنلاین ارز دیجیتال لوکال بیت کوینز (Local bitcoins) از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می کند. این صرافی هنوز علت این تصمیم خود را اعلام نکرده است ولی قطعا تحریم های ایالت متحده امریکا علیه کشور ایران در این تصمیم‌گیری بی تاثیر نیست.

کانال‌های تلگرامی محلی در اوایل هفته جاری خبر از مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در این صرافی دادند که به دنبال آن، این کاربران با مشکلاتی در ارسال مطالب جدید یا به روز رسانی مطالب گذشته در سایت این صرافی مواجه شدند.

اگر بعد از شنیدن این خبر نگران دارایی‌های خود شده‌اید لازم است بدانید که اگر دارای یک حساب کاربری در این صرافی آنلاین ارز دیجیتال هستید، می‌توانید دارایی های خود را برداشت کنید ولی دیگر اجازه خرید و فروش در این پلتفرم را نخواهید داشت. کاربران ایرانی که قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی را داشته‌اند با پیغامی با محتوای “صرافی لوکال بیت کوینز قادر به ارائه خدمات در منطقه انتخابی شما نمی‌باشد” روبه رو شده‌اند. همچنین کاربران ایرانی فعال در توییتر هم پیغامی مشابه دریافت کرده‌اند.

صرافی لوکال بیت کوینز به علت عدم نیاز به اطلاعات کارت اعتباری بین‌المللی و همچنین امکان پرداخت از طریق حساب‌های بانکی محلی، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ازر دیجیتال نزد کاربران ایرانی بوده است. از دیگر دلایل محبوبیت صرافی لوکال بیت کوینز میان ایرانیان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این صرافی هنگام انجام تراکنش‌ها تا زمان ثبت تاییدیه نهایی یا کانفرمیشن از سوی طرفین، دارایی‌ها را به صورت سپرده نزد خود نگه داری می‌کرد که به موجب این امر کاربران با اطمینان خاطر بیشتری دست به انجام معاملات می‌زدند.

آیا تحریم های اخیر علت ممنوع شدن فعالیت ارز دیجیتال ایرانیان است؟

صرافی لوکال بیت کوینز به درخواست‌های مکرر برای بیان علت تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت کاربران ایرانی پاسخ نداده است ولی تقریبا بدون شک کمپین – فشار ماکسیمم- ایالت متحده امریکا، این وب سایت فنلاندی را بر آن داشته است تا کاربران ایرانی را بلوکه نماید.

حدود یک سال پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به طور یک جانبه از معامله هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی کناره‌گیری کرد و وضع تحریم ‌های شدید اقتصادی علیه ایران را اعلام کرد.

کاربران قانونی ارزهای دیجیتال به طور مکرر اثرات این تحریم ها را طی سال گذشته از سوی صرافی‌های مختلف خارجی احساس کرده‌اند، نمونه این موارد صرافی‌هایی مثل بایننس و شیپ شیفت و … هستند که اجازه خرید و فروش به کاربران ایرانی نمی‌دهند.

جهاندار طی مصاحبه خود با کوین دسک افزود: محروم کردن کاربران از هر کشور  به دلایل سیاسی، با ماهیت غیر متمرکز بودن دنیای ارزهای دیجیتال مغایرت دارد.

او گفت بیت کوین یک شبکه جهانی است که هیچ مرزی، رنگ، یا قومیتی را نمی‌شناسد، بنابراین اگر یک صرافی کاربران ایرانی را از ادامه فعالیت منع ‌کند در واقع کاربرد این ارز دیجیتال را نسبت به ارز مخصوص آن جامعه کمرنگ می‌کند.

به عنوان سخن آخر به کاربران ایرانی توصیه می‌شود که از سایت‌ها و صرافی های معتبر داخلی ارزهای خود را تهیه کنند و به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند.

منبع: coindesk

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.