پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین کش و هارد فورک آن با بیت کوین sv

تحلیل افزایش 84 درصدی قیمت بیت کوین کش

این روزها اخبار بیت کوین داغ است و با رشد 20 درصدی خود، توجه سرمایه گذاران و تحلیل گران را به خود جلب کرده است، اما شاید کمتر به افزایش قیمت 84 درصدی بیتکوین کش پرداخته شده باشد. تحلیل گران و سرمایه گذاران به دنبال دلیل افزایش ناگهانی و هجومی قیمت بیتکوین کش هستند. دلایل افزایش قیمت بیت کوین را می توانید در مقاله دلایل رشد ناگهانی قیمت بیت کوین بخوانید.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، یکی از دلایل افزایش قیمت بیتکوین کش ، عرضه پروتکل دفترکل ساده بود که کاملا موفقیت آمیز انجام شد که از آن برای ایجاد توکن ها در بستر بلاک چین بیتکوین کش استفاده می شود. افزایش معاملات آتی بیت کوین کش در صرافی کراکن هم بی تاثیر نبوده است.

پذیرش بیت کوین کش

یکی از دلایل دیگر می تواند پذیرش بیت کوین کش به صورت گسترده تر باشد. برای مثال سایت Bitcoin.travel فقط از بیت کوین برای رزور پرواز ها استفاده می کرد ولی در حال حاضر بیت کوین کش را هم پشتیبانی می کند. البته این پلتفرم به جز بیت کوین کش، پنج ارز دیجیتال دیگر را هم به لیست پشتیبانی خود اضافه کرده است.

دلیل دیگر هم می‌تواند بروز رسانی اجباری و منحصر به‌ فرد این ارز دیجیتال باشد که باعث گسترده تر شدن جامعه بیت کوین کش می‌شود. بیت کوین کش هر ۶ ماه به روز رسانی می‌شود که زمان بعدی به روز رسانی آن، ماه می یعنی کمتر از یک ماه دیگر می‌باشد. این به روز رسانی های ۶ ماهه راهکاری است که بیت کوین کش در پیش گرفته است تا با استفاده از آن بتواند قابلیت به روز رسانی خود را به سایر رقبای خود نشان دهد. هدف او  شامل تمام ارزهای دیجیتال خصوصا جامعه بیت کوین می شود که به روز رسانی آن خیلی کند است.

در مقاله بیت کوین بهتر است یا بیت کوین کش به بررسی دقیق تفاوت این دو پرداخته است. پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

شنور (Schnorr) و تاثیر آن روی بیتکوین کش

خریداران از تغییرات نرم افزاری که رخ داده است استقبال زیادی کرده اند. مثلا ورود امضاهای شنور به بیتکوین کش یکی از همین تغییرات بود اما به نظر نمی‌رسد که این تغییر باعث افزایش قیمت شود. البته شنور بی اهمیت هم نیست و یکی از ویژگی های منحصر به فرد بیتکوین کش در برابر سایر ارزهای دیجیتال خصوصا بیت کوین است.

امضاهای شنور مانند سگویت عمل می‌کنند و باعث می شوند تا فضاهای ذخیره سازی آزاد شوند. یک قابلیت دیگر هم دارند و آن هم این است که قابلیت شخصی سازی اطلاعات تراکنش ها را دارند. در امضاهای قدیمی  این طور بود که ارسال کننده باید هر تراکنش را امضا می کرد اما در امضاهای شنور، یک مجموعه از ارسال کنندگان این قابلیت را دارند که از یک امضا استفاده کنند و به همین دلیل هم امضاهای شنور با استقبال زیادی روبرو شد اما شنور به تنهایی نمی تواند باعث رشد ۸۴ درصدی قیمت بیت کوین کش شود.

نجات بیتکوین کش از هارد فورک

بیت کوین کش از فورک سخت نجات پیدا کرد. زمانی که بیتکوین کش به بازار ارز دیجیتال بازگشت، کل بازار با تغییر و تحول روبرو شد و شاید یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت و شروع سیر صعودی همین موضوع باشد.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ بود که تعداد زیادی از افراد فعال در حوزه ارز دیجیتال، شاهد مرگ تدریجی بیتکوین کش بودند. برخی به یاد دارند که هارد فورک بیت کوین باعث سقوط قیمت آن به زیر ۶ هزار دلار شد.

بیت کوین کش فورکی از بیت کوین است که به دو قسمت بیت کوین ABC و بیت کوین SV تقسیم می شود. بیت کوین ABC همان بیتکوین کش است. در ابتدای کار نبردی بین این دو نوع وجود داشت و هر کدام علاقه داشتند بیشترین توان هش زنجیره را تصاحب کنند. اما الان مشخص است که برنده این نبرد کدام است. با وجود تلاش های زیادی که کریگ رایت و تیم nChain  انجام دادند، بیتکوین کش ABC برنده است.

البته ذکر این موضوع هم خالی از لطف نیست که هفته گذشته قیمت بیت کوین SV افزایش 30 درصدی داشته است و نسبت به بیت کوین شرایط بهتری داشته است ولی با این وجود هم اختلاف زیادی با افزایش قیمت ۸۴ درصدی قیمت بیتکوین کش دارد. تعداد نودهای بیت کوین SV از بیتکوین کش کمتر است. یعنی ۴۳۸ نود در برابر ۸۲۱ نود.

علاقه آسیایی ها به بیت کوین کش

دلیل به وجود آمدن بیتکوین کش چند عامل است.

  1. کشمکش هایی که برای به روزرسانی سگویت وجود داشت.
  2. احتیاج به راهکارهای ضروری برای مقیاس پذیری
  3. افزایش حجم بلاک ها
  4. فورک بیت کوین

علی رغم حضور راجر ور و استخر ماینینگی که او به اسم  Bitcoin.com دارد، شرکت های چینی مثل بیت مین هم بودند که روی استخراج بیت کوین کش تسلط داشتند و بر اساس رویه ای که بیت کوین در پیش داشت، تلاش می کردند تا بیتکوین کش به موفقیت برسد.

تحلیل گران اعتقاد دارند که اکو سیستم پرداختی آسیایی ها پیشرفته‌ تر است و همین موضوع باعث می شود که تمای بیشتری به بیتکوین کش داشته باشند. ولی آمریکایی ها هم چنان با معاملات تجاری درگیر هستند. علاقه مندان حوزه کریپتو در کشورهایی که تکنولوژی یک قدم از سایر کشورها جلو است، مساله مقیاس پذیری اهمیت بیشتری پیدا می کند. یکی از این کشورها کره جنوبی است.

زمانی که قیمت بیتکوین بالا رفت، طرفداران بیت کوین کش هم خوشحال شدند و پول های خود را (حتی بیت کوین خود را) خرج کردند تا بتوانند بیتکوین کش بخرند و همین موضوع باعث ارتقای جایگاه بیت کوین کش شد و به رتبه پنجم در بازار ارز دیجیتال رسید. به جز تتر و بیت کوین ، ارزهای دیجیتال مربوط به کشورهای کره جنوبی و ژاپن ، یعنی وون و ین ، در رتبه دوم و سوم در بازار بیت کوین کش قرار گرفته اند.

نتیجه گیری

تمام مواردی که در بالا گفته شده است، شاید دلیل افزایش قیمت بیتکوین کش باشد ولی هیچ کدام افزایش 84 درصدی این ارز دیجیتال را توضیح نمی دهد.

با مصاحبه ای که اخیرا با مشتریان جدید این بازار انجام شد، معلوم شد که علاوه بر موارد گفته شده، یک نکته کلیدی وجود دارد و آن هم عدم دانش تعداد زیادی از افرادی است که در بازار حضور دارند. حتی یکی از خریداران گفته بود نمیدانسته که می تواند بیت کوین را به صورت ساتوشی و اعشاری بخرد. چیزی که مسلم است این است که به دست آوردن مهارت کافی در این زمینه یک امر ضروری است. همین عدم داشتن دانش کافی باعث شده است تا تعداد زیادی از کاربران به کوین هایی که قیمت کمتری دارند، روی آورند و به خاطر تشابهی که میان اسم بیت کوین و بیتکوین کش وجود دارد، بیت کوین کش را انتخاب کنند.

با این وجود بیتکوین کش نسبت به بیشترین قیمتی که برایش ثبت شده است، ۹۸ درصد افت قیمت داشته است و این در حالی است که این رقم برای بیتکوین به ۸۴ درصد رسیده است.

منبع: ethereumworldnews

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.