تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین از زبان نمودارها!

طبق اخبار منتشر شده، چند ساعت پیش ارز دیجیتال بیت کوین، افت قیمت کوتاه مدتی را تجربه کرد. همانطور در نمودار سمت راست می‌بینیم بالاترین قیمت امروز از بالاترین نرخ روز گذشته کمتر است که این موضوع  باعث ایجاد یک شکاف قیمت شده است. ولی چیزی که در نمودار قابل مشاهده است، شباهت بیشتری به کانال دارد تا یک شکاف قیمت.

در سمت چپ یک شکاف قیمت را در بازار قیمت ارز دیجیتال بیت کوین مشاهده می‌کنیم، البته نام بردن این اتفاق با عنوان شکاف قیمت، شاید منطقی به نظر نرسد چون صعود قیمت از 7000 به 8000 به اندازه‌ای پرقدرت هست که نتوان آن را به عنوان یک شکاف در نظر گرفت. خط مقاومت هم به نظر قابل اعتماد است چون در چند روز اخیر چند بار به این نقطه رسیده است . از آن‌جایی که اخیرا شاهد رالی پر قدرت بیت کوین بوده‌ایم، پس این موارد را به عنوان علائم بازار خرسی نمی‌توانیم مد نظر داشته باشیم.

شاخص دیگری که در پیش‌بینی صعود قیمت یک ارز دیجیتال به ما کمک میکند، حجم معاملات انجام شده در بازار است، در نمودار سمت چپ مشاهده می‌کنیم که مقدار کل حجم معاملات روزانه کاهش یافته است ولی با در نظر گرفتن حجم معاملات سایر تراکنش‌ها، نمی‌توان هنوز نشانه‌های واگرایی خرسی را به طور قطع در بازار مشاهده کرد. به نظر من(نویسنده) اگر حجم معاملات به رقمی حدود 8500 برسد، با توجه به حجم معاملات انجام شده به نتیجه‌گیری‌های بهتری می‌رسیم.

بیت کوین اخیرا عملکرد بسیار قدرتمندی داشته است و هیچ عاملی نتوانسته آن را متوقف کند. هر افت قیمت مربوط به این ارز دیجیتال، یک افزایش قیمت و ثبت رکورد جدید را در پی داشته است.

تکرار تاریخ در قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

رفتار اخیر بیت کوین هماهنند سال 2017 است و تاریخ تکرار می‌شود.

در حال حاضر ما شاهد یک سطح مقاوت در منطقه 8200 هستیم که اگر بیت کوین موفق به شکست این سطح شود شاهد رشد قیمت به 8500 هم خواهیم بود همانطور که روز گذشته پس از شکست 7630 به سطح 8000 رسیدیم.

حتی اگر ما شاهد افت قیمت 1000 دلاری هم  باشیم، باز هم بازی به پایان نمی‌رسد. پس از رالی جنون آمیز هفته گذشته، احتمال 80 درصدی برای رشد قیمت و رسیدن به همان سطح وجود دارد. بهتر است اینطور بگوییم که اگر حتی افت قیمت به مقادیر 7000  یا 6500 دلار هم برسد دوباره احتمال رسیدن به قیمت‌های 7500 تا 8000 دلار برای این ارز، دور از انتظار نیست. در هر صورت پس از تجربه رالی پر سرعت صعود قیمت هفته گذشته، گمانه زنی‌ها درباره آینده این ارز همچنان ادامه دارد و در این میان آلت کوین‌ها کمتر درخشیدند.

آلت کوین ها چه می کنند؟

آلت کوین ها همچنان به روند محتاطانه خود ادامه می‌دهند، در میان آن‌ها تنها ارز دیجیتال ریپل توانسته است یک رالی نسبتا بزرگ را تجربه کند ولی سایر آلت کوین ها نتوانسته‌اند تغییر رفتار قابل ملاحظه‌ای از خود نشان دهند. بنابراین می‌توانیم انتظار افزایش قیمت بیت کوین و رسیدن آن را به 7000 تا 8500 دلار را در حد فاصل سه هفته آینده داشته باشیم تا به موجب این امر، دوباره شرایط عادی بر بازار حاکم شود. اگر چنین وقایعی اتفاق بیفتد و آلت کوین ها دوباره بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند، می‌توان گفت که بازار خرسی به پایان خود نزدیک شده است. تا آن زمان، اتفاقات اخیر را تنها می‌توان یک رالی افزایش قیمت کوتاه مدت توصیف کرد.

تا زمان مشاهده جو آرام در بازار، من(نویسنده) نمی‌توانم تحلیل بلند مدت درباره قیمت ارزهای دیجیتال ارائه دهم. بسیاری از افراد در طول هفته گذشته قیمت ارزهای دیجیتال را با قیمت‌های سال 2018 مقایسه می‌کردند و به شباهت‌هایی دست یافته بودند، ولی هیچ کدام از این پیش‌بینی‌ها تبدیل به واقعیت نشد. بازار شرایط عادی ندارد و در یک وضعیت روانی متشنج قرار دارد. این روزها فرصتی برای مشاهده و تصمیم گیری بر سر قیمت‌ها وجود ندارد. اگر حجم معاملات شکل گرفته در بازار دوباره به رقم 4 میلیارد دلار برسد می‌توانیم در مورد سطوح گذشته بازار و آنالیز آن‌ها به نتیجه‌گیری هایی برسیم.

بنابراین نکته حائز اهمیت در شرایط کنونی توجه به رفتار حجم بازار است. اگر بیت کوین بتواند افزایش قیمت 8500 دلاری را تجربه کند، دوباره شاهد یک تصحیح قیمت بزرگ خواهیم بود. در حال حاضر سطوح حمایتی 8100، 7900 و 7600 دلاری وجود دارند، پس کانال موجود در نمودار سمت راست و خط مقاومت در نمودار سمت چپ منطقی به نظر می‌رسند.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

سخن نمودارها

نمودارها گاهی رفتار شگفت‌انگیزی دارند. احتمال شکست قیمت در این نمودارها وجود داشت ولی با در نظر گرفتن حجم معاملات، شکست قیمت منطقی به نظر نمی‌رسید. جهش قیمت به 8200 دلار این ایده را تصدیق می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید قیمت بیت کوین دو بار به 8225 دلار رسیده است. اگر موفق به شکست قیمت  8150 دلار شود، در آن صورت منحنی شکل واقعی تر به خود خواهد گرفت. اگر نتوانست این قیمت را بشکند این موضوع می‌تواند به منزله زنگ خطری برای قیمت این ارز دیجیتال باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین

این بازار هم بسیار قدرتمند است و همانطور که از حدود دو هفته قبل مشاهده می‌کنیم تمایلی برای افت قیمت مشاهده نمی‌شود.

تحلیل قیمت آلت کوین

اینجا شاهد شکل گیری یک روند  از 8100 تا 8230 دلار هستیم.

منحنی  شکسته شده و دوباره به سطح حمایتی کانال رسیده است که نشانه های بازار خرسی است. ولی اخیرا بازار، رفتارهای منطقی از خود نشان نداده است و به راحتی نمی‌توان انتظار شکست قیمت را داشت.اگر این جهش اتفاق بیفتد و در زیر خط مقاومتی قرمز رنگ نگه داشته شود احتمال شکست قیمت در 7950 دلار هم وجود دارد. سطح 7600  نقطه حمایتی بزرگی محسوب می‌شود ولی اگر منجر به سوددهی بزرگی شود، به احتمال زیاد در این سطح باقی نمی‌ماند. بنابراین در این مقطع، حجم معاملات روزانه می‌تواند به عنوان عامل تاثیرگذار به نتیجه‌گیری کمک کند.

اگر این ارز دیجیتال بتواند قیمت 8130 دلار را بشکند، می‌توانیم انتظار شکست قیمت در 8230 و یا حتی در 8500 دلار را هم داشته باشیم.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

سطوح حمایتی 8000 و 8200 دلاری شکل گرفته‌اند که اگر روند کاهش قیمت آهسته را به دنبال داشته باشند، می‌توانند در آن سطح نگه داشته شوند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

کاهش قیمت بیت کوین جدی است؟

نمودارها دوباره تابع قوانین هستند ولی هنوز جهش قیمت به نظر بزرگ می‌رسد. درست مانند همان وضعیتی که ما در حدود قیمت 5000 دلار تجربه کردیم و این ارز دیجیتال جهش افزایشی قیمت را تجربه کرد. بنابراین با توجه به اطلاعات کوتاه مدت ارزشمندی که در دست داریم ممکن است کاهش قیمت یک الی دو روزه ای را تجربه کنیم و سپس دوباره برای یک افزایش قیمت آماده شویم. برای پیش بینی کوتاه مدت هنوز نمی‌توانیم چشم انداز خوبی ارائه کنیم و به اطلاعات بیشتری نیاز داریم  با این وجود هنوز زمان تثبیت بالاتری قیمت برای پادشاه بلامنازع دنیای ارزهای دیجیتال فرا نرسیده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.