چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین از زبان یکی از معامله گران

اخیرا تریدرها و تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال اظهار نظر‌های فراوانی در مورد نمودارهای قیمت بیت کوین و شاخص‌های تحلیل تکنیکال ارائه داده‌اند. با این حال هنوز یک موضوع وجود دارد که به ندرت در بحث‌های تکنیکی مطرح می‌شود. این موضوع یک تعریف شوکه کننده و در عین حال قانع کننده برای افزایش قیمت بیت کوین در آینده محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال بیت کوین از آغاز سال جاری روند صعودی داشته و با افزایش قیمت همراه بوده است ولی به گفته آلسیو راستانی ( Alessio Rastani )، معامله‌گر مطرح ارزهای دیجیتال، بازار صعودی اخیر از قدرت کافی برای شروع رالی افزایش قیمت بهره‌مند نبوده است. وی در کانال توییتری خود بارها اظهار نظرات خوش‌بینانه خود را در مورد آینده قیمت این ارز دیجیتال بیان کرده است.

آلسیو در آخرین ویدیو منتشر شده در حساب توییتری خود از مخاطبان می‌خواهد که بریک لاین را در نمودار قیمت جفت ارز بیتکوین/دلار مورد توجه قرار دهند. با بررسی این نمودار به نتیجه‌های جدیدی که کمتر مورد توجه تحلیل‌گران قرار گرفته است می‌رسیم.

تحلیل قیمت یت کوین

نمودار بالا که تفاوت بسیاری با سایر نمودار‌ها دارد دوباره بر افزایش قیمت فعلی بیت کوین تاکید دارد.

چرا نمودار بریک لاین ارز دیجیتال بیت کوین یک دیدگاه خرسی از بازار ارائه داده است؟

طبق اظهارات یک تریدر چینی، نمودار بریک لاین یک شکل دقیق‌تر از نمودارهای نقطه و شکل است که در آن حرکات ریورسال ( Reversal ) توسط بازار تعیین می‌شوند. این نمودار از مجموعه‌ای از بلوک‌های عمودی به نام خطوط تشکیل شده است که از قیمت‌های بسته شده برای نشان دادن جهت بازار استفاده می‌کنند.

راستانی در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع می‌پردازد که در اواخر ماه جولای امسال، ارز دیجیتال بیت کوین رشد پارابولیک را در نمودار قیمت خود ثبت کرد و به دنبال آن، یک تصحیح قیمت به سمت سطوح شاخص میانگین متحرک 21 روزه را تجربه کرد. پس از این اتفاق قیمت بیت کوین دوباره بعد از ثبت یک جهش قیمت، به سمت شاخص میانگین متحرک 21 روزه حرکت کرد.

بعدها بین سال‌های 2017 تا 2018 هم همین اتفاق در بازار ارز دیجیتال بیت کوین رخ داد.

تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین

آلسیو در ادامه افزود: این جهش قیمت و سپس کاهش قیمت به سمت شاخص میانگین متحرک 21 روزه در ماه آگوست سال جاری نیز اتفاق افتاده بود.

نکته جالب اینجاست که همان تصویر و کاهش قیمت در سال 2013 نیز اتفاق افتاد.

تحلیل قیمت بیت کوین

با در نظر گرفتن نکات بالا به این نتیجه می‌رسیم که احتمال رسیدن قیمت کنونی ارز دیجیتال بیت کوین به سطوح پایین‌تر هم وجود دارد و با استفاده از الگوی لاین بریک جهت حرکت قیمت بیت کوین مخصوصا پس از جهش قیمت راحتتر خواهد بود.

حتی در صورت حرکت قیمت بیت کوین به سمت پایین‌تر، شاخص میانگین متحرک 21 روزه ( 9,561.23 دلار ) به عنوان سطح مقاومت برای ارز دیجیتال بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر احتمال رفتن قیمت بیت کوین به سمت سطوح پایین‌تر نیز دور از انتظار نیست.

از طرفی مدیر عامل اپل هم اخیرا درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرده و به گمانه‌زنی ها درباره احتمال عرضه یک ارز دیجیتال از سوی این کمپانی پایان داده است.

وی طی یک مصاحبه عنوان کرد:

من شدیدا معتقدم پول باید در دستان دولت باقی بماند و گروه‌های خصوصی نباید یک ارز رقابتی بسازند.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.