فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال بیت کوین

تکنولوژی بلاک چین انقلاب صنعتی قرن 21 شناخته شد

تکنولوژی بلاک چین انقلاب صنعتی قرن 21 شناخته شد

بلاک چین در جایگاه سوم انقلاب فناوری پس از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

بیت کوین و تکنولوژی بلاک چین در دهه گذشته، علاوه بر ایجاد مشاغل نوین و HighTech، صنایع گوناگونی را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار داده است. در پرسش‌نامه ای در آلمان بیش از یک سوم بیزنس ها آن را انقلابی به مانند اینترنت در دهه 90 شناخته اند. اما میزان تمایل این کشور و مردم این قطب صنعتی اروپا به بیت کوین چگونه است؟

در دهه پایانی قرن 20 اینترنت سبک زندگی جامعه جهانی را تحت شعاع قرار داد. اما اکنون در قرن 21، فناوری بلاک چین ، پس از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در جایگاه سوم انقلاب فناوری قرار دارد.

آمار و ارقام از فناوری بلاک چین چه می‌گویند؟

مؤسسه فناوری اطلاعات و تلکام فدرال آلمان (BitCom) طی آخرین پرسش‌نامه‌ای که با کسب و کار های گوناگون انجام داده است دریافت که 15% از شرکت های کوچک و 36% از شرکت های با بیش از 500 کارمند معتقد هستند که بلاک چین ، به زودی اقتصاد و جامعه جهانی را همانند اینترنت مورد تحول قرار خواهد داد.

در ادامه این پرسشنامه، 46% معتقد بودند که کشور آلمان از جمله آخرین کشور هایی است که آن را به عنوان یک ارز قابل معامله رسمی خواهد شناخت. 40% دیگر نیز آن را به عنوان یک میانه رو و ممتنع در این مبحث معرفی کردند.

خلاء قانون ، علت تردید کسب و کار ها نسبت به استفاده از بلاک چین

همینطور در ماه گذشته، بیت کام اعلام کرده بود که بیش از 60% از کسب و کار ها نسبت به وارد شدن در بحث ارز های دیجیتال تردید دارند. علت آن نیز نبود یک قانون عملی و مناسب در این زمینه است.

این در حالیست که 64% از آن‌ها با مبحث بیت کوین آشنایی داشته و اعلام شد که 4% دارنده بیت کوین بوده و 19% تمایل به خرید داشته و 72% مابقی عدم رضایت خود را از سرمایه گزاری روی بیت کوین اعلام کردند.

در همین راستا مؤسس بیت کام «برنارد رودلر» گفت؛

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نمونه مناسبی از تحول دنیای دیجیتال در عصر اقتصادی نوین هستند. این تنها بخشی از تاثیرپذیری اقتصاد از ارزهای دیجیتال است و به زودی فناوری بلاک چین بر روی کل اقتصاد تأثیر خواهد گذاشت.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا با تصویب قوانین ارزهای دیجیتال در ایران موافق هستید؟ آیا می‌توان به آن، به دیده یک تحول در اقتصاد کشور نگاه کرد؟

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.