چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
تاثیر جمعه سیاه روی ارزهای دیجیتال

جمعه سیاه چه تأثیراتی را بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است؟

جمعه سیاه چه تأثیراتی را بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است؟

جمعه سیاه

جمعه سیاه چیست؟

دنیای تجارت همواره در تلاش است تا بتواند افراد جدید و بیش‏تری را برای شرکت در داخل خرید و فروش‌‏های خود جذب نماید. در واقع هر چقدر که افراد بیش‏تری در این عرصه فعالیت داشته باشند، حیات دنیای تجارت نیز به همان نسبت تضمین شده می‌‏باشد. در این بین برای این که فعالیت‌‏های تجاری از رونق مناسبی برخوردار باشند، از شیوه‎های مختلفی در راستای جذب مشتری استفاده می‌‏شود. جمعه سیاه نیز یکی از این ترفندها می‌‏باشد.

به طوری که در هر سال میلادی مصادف با روز 23 نوامبر، همه‌‏ی فروشگاه‌‏ها و تجارت‌‏های مختلف، تخفیفات بی‏‌نظیری را برای مشتریان خود در نظر می‌‏گیرند. این تخفیفات تا آن حد بی‎نظیر می‌‏باشد که برخی از محصولات در این روز با تخفیف‌‏های 70 تا 80 درصدی به فروش می‏‌رسند. البته برای خرید این محصولات دارای تخفیف، زمان مشخصی در نظر گرفته شده که مشتریان باید در آن بازه، نسبت به خرید آن محصولات اقدام نمایند.

در این بین در راستای جمعه‎ سیاه بسیاری از تجارت‌‏ها امیدوار به کسب درآمدهای بالا و جذب مشتریانی زیاد می‌‏باشند. البته بازار ارز دیجیتال نیز یکی از این عرصه‌‏های تجاری بوده که همواره با امید به تغییرات و خرید و فروش‌‏های جمعه‏ سیاه نگاه می‌‏کند. به طوری که این انتظار می‌‏رود که بازار ارز دیجیتال از این وضعیت کلی خرید و فروش در دنیا بهره‌‏ی مناسبی در افزایش رونق خود بگیرد.

وضعیت بازار ارز دیجیتال در طول جمعه سیاه

همانطور که گفته شد، در طول مدت زمانی جمعه سیاه بسیاری از محصولات با تخفیفات استثنایی به فروش می‌‏رسند. به طوری که در طول یک سال و فقط در یک روز یا مقداری بیش‏تر از آن، این تخفیفات در نظر گرفته می‌‏شوند. در این بین باید گفت که گویا این تخفیفات ویژه، خود را در قالب کاهش قیمت‌‏های شدید در بازار ارزهای دیجیتال نشان داده‌‏اند.

به طوری که به نظر می‌‏رسد بازار ارز دیجیتال در حدود چندین هفته است که در شرایط جمعه سیاه قرار دارد و هر روز تخفیفات ویژه‏‌ای برای ارزهای دیجیتال مختلف موجود در آن در نظر گرفته می‌‏شود. تخفیفات و کاهش قیمت‏‌هایی که گویا تمامی ندارند.

تأثیرات جمعه سیاه بر روی بازار ارز دیجیتال

از آن جایی که در جمعه سیاه، میزان خرید و فروش‌‏های صورت گرفته تا حدود بسیار بالایی می‌‏باشد و افراد زیادی از سراسر دنیا در مدت زمان کوتاهی سعی در انجام خرید مورد نظر خود هستند، استفاده از ارزهای دیجیتال می‌‏تواند به عنوان راهی مناسب برای سرعت بخشیدن به تراکنش‏‌های مالی مربوطه باشد. در واقع مشتریان و خریداران با استفاده از ارزهای دیجیتال می‌‏توانستند در طی زمان تخفیفات جمعه سیاه، از طریق خدمات و  قابلیت‏‌های ویژه ارزهای دیجیتال خریدهای بسیار بیش‏تری و سریع‏‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

بدین ترتیب پیش‌‏بینی می‌‏شد که در حین جمعه سیاه میزان استفاده از ارزهای دیجیتال به اوج خود برسد. البته از طرفی دیگر نیز بسیاری از فروشگاه‌‏ها برای رضایت حال مشتریان خود، ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از روش‎های پرداخت ممکن در سایت قرار داده بودند. پس در کل در طی این بازه‌‏ی زمانی میزان خرید و فروش‏‌های صورت گرفته ارزهای دیجیتال به شکل چشمگیری در افزایش بوده است.

ولی با وجود شکل‏‌گیری این شرایط مناسب و حتی استفاده‌‏ی همه جانبه از ارزهای دیجیتال، همچنان شاهد شرایط رکود در بازار ارز دیجیتال هستیم. شرایطی که گویا تمامی ندارد و هر روز کاهش‏ قیمت‌‏های شدید جدید در بازار روی می‏‌دهد. گویا به جای آن که جمعه سیاه بر روی بازار ارز دیجیتال تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد، بر عکس باعث شده تا شرایط جمعه سیاه در داخل بازار ارزهای دیجیتال شکل بگیرد. حال باید دید که در روزهای آینده، عکس‌‏العمل‏‌های بعدی ارزهای دیجیتال در مورد نوسانات قیمتی چه خواهند بود.

منبع

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.