پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خالق دارک وب ؛ در انتظار عفو ریاست جمهوری

خالق Silk Road ؛ در انتظار عفو ریاست جمهوری !

خالق دارک وب ؛ در انتظار عفو ریاست جمهوری

دارک وب یکی از بزر­گ­ترین عرصه­‌های جرم و جنایت جهانی، اکنون مدتی است محکومیت موسس‌­اش را در پیش روی­ می‌­بیند؛ محکومیتی با طعم دوبار حبس ابد. راس اولبریکت  دست به دامان تمام ارتباطات­اش در ایالات متحده آمریکا برای نجات از مجازات و محکومیت است.

دارک وب آن روی سیاه سکه بیت کوین و خالق آن

راس اولبریکت که اکنون در یکی از مراکز مهم خدمات اجتماعی زندانیان در کلورادو مشغول است، تقاضانامه‌­ای را را با عنوان “مهربانی مجدد” تنظیم نموده است.

او با وجود این­که یکی از مهم‌­ترین و خطرناک­‌ترین سایت­‌های خرید و فروش مواد مخدر، سلاح و استخدام قاتل (SilkRoad) را بر بستر بیت­‌کوین راه‌­اندازی کرده، با ناامیدی از دیگر راه‌­ها تنها راه نجات برای زندگی دوباره را در دستان ریاست جمهوری ایالات متحده می‌­بیند.

“با وجود تلاش‌­های مصرانه­‌ا‌ی که در دادگاه‌­ها و به لحاظ قانونی در حق من می­‌شود باز هم ممکن است در میدان قضاوت موفق بیرون نیایم. مهم نیست که چقدر استعداد و هزینه می­‌بایست صرف شود، من برای آن تلاش می­‌کنم و اکنون بیشترین تلاش را انجام می­‌دهم تا پیام من به دست رئیس جمهور برسد”.

حمایت از  سمت جامعه کریپتو

او در این بین از اجتماع جهانی کریپتوکارنسی و مخصوصا افراد فعال در این زمینه و نزدیک به رئیس جمهوری درخواست کرده است تا  او را حمایت کنند؛ فردی که به باور بسیاری از افراد یک نابغه در دنیای رمز­ارز­ها به شمار می­‌رود.

این تلاش‌­ها اتفاقی جدید نیست، و از سال گذشته بیش از 115.000 امضاء در سایت Change.org در راستای حمایت از او جمع­‌آوری شده است.

مشاهده‌­گران این عرصه، باور اولبریکت بر موفقیت­‌اش به علاقه‌­مندی درونی پرزیدنت ترامپ به صنعت ارز­های دیجیتال است. به باور برخی، اگرچه او رسما این را اعلام نکرده اما با حرکات بدنی­‌اش (Body Language) این مفهوم را رسانده است.

با وجود نامعلوم بودن سرنوشت وی، پیش از این، استراتژیست ارشد بازاریابی “ریپل” از گفتمان­‌های این شرکت با مدیریت دفتر ترامپ بر سر موضوع این­که این رمزارز چگونه بر بازار اقتصادی این کشور تاثیر گذاشته است، سخن به میان آورده بود که این را می­‌توان حمایت احتمالی ترامپ از اولبریکت اعلان داشت.

نظر شما در این­باره چیست؟ آیا فردی که جرم و جنایت شاقه را ترویج و پنهان داشته است لایق بخششی دائمی است؟

 

منبع : btcnn

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.