پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
کاربرد ارزهای دیجیتال

خرید و فروش با ارز دیجیتال در بازار عمومی کیف اوکراین

کاربرد ارزهای دیجیتال

همگانی‎سازی کاربرد ارزهای دیجیتال

گسترش و توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا، اکنون وارد مرحله‌‏ای شده است که حامیان ارزهای دیجیتال این نظر و تلاش را دارند که استفاده و کاربرد ارزهای دیجیتال را به صورت عمومی در جوامع مختلف مطرح نمایند. در واقع این مرحله، به عنوان یکی از حیاتی‏‌ترین مراحل در راستای پروژه‌‏ی همگانی‎سازی کاربرد ارزهای دیجیتال در سطح وسیع می‏‌باشد و شرکت‏‌ها و استارتاپ‏‌های زیادی در سراسر دنیا قصد دارند با این کار، تعداد حامیان و افراد دخیل در بازار ارزهای دیجیتال را افزایش دهند.

در این راستا، پروژه‏‌های کوچک و بزرگ زیادی در کشورهای مختلف در حال پیاده‌‏سازی و اجرا می‌‏باشد که همه روزه خبرهای مختلف و متنوعی در مورد آن‌‏ها منتشر شده و به گوش می‏‌رسد. یکی از این آخرین اخبار، مربوط به استفاده و کاربرد عمومی ارزهای دیجیتال در خرید و فروش‌‏های روزانه در یک بازار عمومی فروش میوه و سبزیجات در شهر کیف اوکراین می‏‌باشد. این بازار به عنوان بزرگ‏ترین بازار تره‌‏بار در کشور اوکراین مطرح بوده و همه روزه افراد زیادی برای تهیه نیازهای خود از این بازار محصول مورد نظر خود را خریداری می‌‏نمایند.

استفاده از ارزهای دیجیتال در بازار تره‌بار

در این بین رفت و آمد زیاد مردم در این بازار باعث شده است تا یک استارتاپ به نام ” Paytomat ” این بازار را به عنوان هدف خود در راستای گسترش و توسعه‏‌ی استفاده‌‏ی ارزهای دیجیتال در بین مردم انتخاب نماید. در واقع هدف این استارتاپ این است تا به مردم نشان دهد که استفاده از ارزهای دیجیتال برای خریدهای روازنه تا چه حد راحت بوده و این که مردم به راحتی و از طریق اسکن نمودن یک بارکد، چگونه می‌‏توانند در عرض چند ثانیه نسبت به انجام خرید خود اقدام نمایند. همچنین یکی دیگر از انگیزه‏‌های مهم این استارتاپ برای شروع فعالیت در این بازار، به جنبه‌‏های توریستی کار مربوط می‏‌باشد.

بدین صورت که از آن جایی که این بازار تره‏‌بار محبوب بازدید بسیاری از توریست‌‏ها نیز می‌‏باشد، این چنین استارتاپ‏‌هایی سعی دارند با راه اندازی چنین پروژه‏‌هایی علاوه بر پیاده‌‏سازی اهداف اصلی خود، بتوانند مشتریان و توریست‏‌های بیش‏تری را به بازار جذب نمایند. در واقع این پروژه و استارتاپ، یک پروژه دو طرفه سود هم برای استارتاپ بوده و هم برای بازار تره‏‌بار کیف می‏‌باشد که در ابتدای فعالیت خود نیز تا حدودی توانسته به موفقیت برسد. البته یکی از دشواری‌‏های پیاده‏‌سازی این پروژه، راضی کردن فروشندگان موجود در بازار برای فروش از طریق ارزهای دیجیتال بوده است که این پروسه‏‌ی سخت نیز به نوعی با موفقیت طی شده است.

کاربردهای ارز دیجیتال در زندگی

در این بین همچنین علاوه بر بازار تره‏‌بار در رستوران‏‌ها و کافه‏‌های اطراف بازار نیز از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه‏‌های صورت گرفته، استفاده می‌‏شود. در حال حاضر در پروژه افزایش کاربرد ارزهای دیجیتال در بین مردم، از ارزهای دیجیتالی مانند، بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین گلد، اتریوم، لایت کوین، نانو، دش و نم برای انجام پرداخت‌‏ها استفاده می‌‏شود. در پروسه‏‌ی پرداخت نیز، همانطور که گفته شد در جلوی مغازه‏‌ها یک بارکد که برابر با آدرس کیف پول فروشنده می‌‏باشد، قرار داده شده است که مشتریان با اسکن این بارکد، می‏‌توانند نسبت به نهایی شدن خرید خود اقدام ‏نمایند.

پیش‏‌بینی می‌‏شود که راه اندازی این پروژه در سطح یک بازار محبوب و پر رفت و آمد در اوکراین باعث ایجاد اثرات مثبتی در بازار ارزهای دیجیتال این کشور خواهد شد. این درحالی است که کشور اوکراین با برخی از مشکلات اقتصادی رو به رو بوده و استفاده از ارزهای دیجیتال می‌‏تواند تأثیرات بسیار مثبتی را در راه رونق دوباره‌‏ی اقتصاد این کشور داشته باشد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.