پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

در بازار ارز دیجیتال دنبال خرید و فروش چه ارزهایی باشیم؟

در بازار ارزهای دیجیتال دنبال خرید و فروش چه ارزهایی باشیم؟

 

بازار ارزهای دیجیتال ، پلتفرمی سودآور برای سرمایه گذاران

در حال حاضر، بازار ارزهای دیجیتال به عنوان پلتفرمی سودآور در سراسر دنیا، برای سرمایه‏ گذاران شناخته می‌‏شود. به طوری که بیش‏تر افرادی که در این بازار مشغول فعالیت و خرید و فروش هستند، توانسته‌‏اند حداقل چند باری در خرید و فروش‏ های خود موفق شده و قادر به کسب سود و درآمد باشند. البته در برخی از مواقع بازار ارزهای دیجیتال دچار شرایطی خاص شده و روی بد خود را به سرمایه گذاران تازه کار نشان می‌‏دهد و آن‏ها با ضررهای مالی قابل توجهی رو به رو می‌‏کند، مثلا قیمت بیت کوین با نوساناتی روبرو شده است.

در این بین می‌‏توان گفت که اکثر ارزهای دیجیتالی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند، دارای ماهیت سودآوری بوده و افراد سرمایه‎گذار، با خرید و فروش این ارزها، می‌‏توانند امیدوار به کسب درآمد باشد. ولی باید توجه داشت که در بین این همه ارز دیجیتال سودآور، برخی از آن‏ها هستند که در زمان کوتاهی فرد سرمایه‏‌ گذار را به سود می‌رسانند و در نقطه‏‌ی مقابل برخی دیگر از ارزهای دیجیتال هستند که مدت زمان قابل توجهی باید طی شود تا آن ارز به سودآوری برسد همچنین برخی دیگر از ارزهای دیجیتال هم ممکن است باعث ضرر مالی شوند.

حال پیش ‏بینی این که کدام ارز در چه زمانی، چه عکس ‏العملی از خود نشان خواهد داد، اندکی دشوار بوده و بسیاری از افراد دخیل در بازار قادر به انجام این کار نیستند.

پیش بینی تغییر و تحولات قیمت ارزهای دیجیتال

ولی در عین حال با گذشت زمان از فعالیت بازار ارزهای دیجیتال و بروز و بدست آمدن آمار نوسانات و تغییر قیمت ‏های ارزهای دیجیتال مختلف، افراد و سرمایه ‏گذاران می‏‌توانند تا حدودی در مورد ماهیت یک ارز دیجیتال مشخص و نحوه تغییر و تحول قیمت آن ارز دیجیتال اظهار نظر نمایند. به طوری که آمار نوسانات قیمت یک ارز در بیش‏تر موارد می‏‌تواند فرد سرمایه‏ گذار را از طریق یک استراتژی خرید و فروش موفق به سود مناسبی برساند.

بررسی ارز دیجیتال بیت کوین برای خرید و فروش

مثلاً این شرایط را در نظر بگیرد یک ارز دیجیتال مثل بیت کوین را در دست داریم و می‌‏خواهیم در مورد خرید و فروش این ارز دیجیتال استراتژی‏ ای را در نظر بگیریم. در این مثال تغییرات قیمت بیت کوین را برای دو هفته ‏ی اخیر در نظر بگیرید. با توجه به این تغییرات، می‌‏توان نتیجه گرفت که حداکثر قیمتی که بیت کوین توانسته بدان برسد 7 هزار و 200 دلار بوده و حداقل قیمتی که بیت کوین بدان کاهش یافته، برابر با 6 هزار و 300 دلار بوده است.

با در نظر گرفتن این آمار و این که قیمت بیت کوین در حال حاضر در بازه قیمتی 6 هزار و 700 دلاری است، می‌‏توان رسیدن قیمت بیت کوین به 6 هزار و 800 دلار را پیش ‏بینی نمود که اگر به عنوان مثال شما در این استراتژی شکست هم بخورید به دلیل این که کاهش قیمت بیت کوین به اندازه ‏ی زیاد نبوده باز سرمایه‏ ی زیادی را از دست نخواهید داد.

ثبات نسبی قیمت بیت کوین ، مزیت بیت کوین برای خرید و فروش و سرمایه گذاری

پس در کل می‌‏توان نتیجه گرفت که بیت کوین ارز دیجیتال مناسبی برای خرید و فروش است. چرا که نوسانات قیمت حول این ارز دیجیتال زیاد نبوده و می‌‏توانید با خیال راحت نسبت به سرمایه گذاری بر روی آن ارز دیجیتال اقدام نمایید. علاوه بر بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری که چنین ماهیتی دارند نیز برای سرمایه‏ گذاری مناسب می‌‏باشند.

ولی در شرایط برعکس این حالت را در نظر بگیرید که یک ارز دیجیتال همواره دچار نوسانات شدیدی می‌‏شود و نمی‌‏توان حالت ثابت و مشخصی را برای آن ارز در نظر گرفت که در این باره، توصیه می‌‏شود که از خرید و فروش چنین ارزهای دیجیتال در بازار دوری نمایید چرا که این ارزها، دارای پتانسیل بالا برای ایجاد ضرر مالی برای فرد سرمایه‏ گذار می‌‏باشند. در کل باید گفت که داشتن ثبات به عنوان کلید انتخاب یک ارز دیجیتال برای خرید و فروش در معاملات مطرح می‏‌باشد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.