حجم معاملات بیت کوین و اتریوم

رقابت بیت کوین و اتریوم بر سر حجم معاملات انجام شده روزانه

در حال حاضر میانگین حجم تراکنش روزانه در پلتفرم اتریوم و شبکه بیت کوین برابر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بررسی‌های شرکت بلاک‌چین Messari نشان می‌دهد که به دنبال کوچ بسیاری از توسعه دهندگان از بیت‌کوین به اتریوم، متوسط حجم تراکنش‌های روزانه بر روی شبکه اتریوم با حجم تراکنش شبکه بیت‌کوین برابر شده و به میزان 1.5 میلیارد دلار رسیده است. دارایی‌های انتقال داده شده بر بستر اتریوم شامل اتر و سایر استیبل کوین‌هایی است که توسط بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌شوند ( مانند تتر )

بیت کوین

یکی از دلایل این برابری می‌تواند عملکرد شبکه بیت کوین در ماه جولای 2019 باشد. حجم تراکنش‌های انجام شده روزانه در این تاریخ به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده ولی این سطح حفظ نشد. حجم تراکنش‌های انجام شده روزانه اتریوم نیز در ماه سپتامبر 2018 به 115 میلیون دلار رسیده بود که این رقم در حال حاضر در محدوده 1.5 میلیارد دلار قرار دارد.

حجم معاملات انجام شده روزانه در شبکه بیت کوین که از ماه ژانویه با افزایش همراه بود، همزمان با سقوط بازار ارزهای دیجیتال  در ماه مارس با کاهش مواجه شده است.

سبقت اتریوم از بیت کوین در تراکنش‌های انجام شده در هر ثانیه

اتریوم که از بسیاری جهات موفق شده است از رقیب قدرتمند خود یعنی بیت کوین پیشی بگیرد، توانست به رکورد ثبت بیشترین تعداد تراکنش‌ در ثانیه در سال 2017 دست یافته و 4.7 تراکنش را در هر ثانیه  ثبت کند. شبکه بیت کوین در حال حاضر قادر است حدود 3 تراکنش در هر ثانیه ثبت کند.

اتریوم

 همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید اتریوم موفق شد در سال 2018 به رکورد 15 تراکنش بر ثانیه دست یابد و در حال حاضر حدود 9 تراکنش را در هر ثانیه ثبت می‌کند.

با اینکه تعداد توسعه دهندگان پروتکل بیت کوین واتریوم در حد مناسبی قرار دارد ولی به نظر می‌رسد اتریوم فعالیت بیشتری در این زمینه دارد. بیت کوین تا تاریخ 7 مارس از تیمی متشکل از 47 توسعه دهنده بهره می‌برد و این در حالی است که شبکه اتریوم با در اختیار داشتن 99 توسعه دهنده ماهانه، در رتبه اول قرار داشت.

شکی نیست که اتریوم در زمینه تعداد توسعه دهندگانی که در مخازن بلاکچین مشغول کدنویسی هستند، بسیار موفق‌تر از بیت کوین ظاهر شده است. به طور میانگین هر ماه 216 توسعه دهنده در اختیار مخازن بلاکچین اتریوم قرار دارند و این رقم برای بیت کوین به کمتر از 50 توسعه دهنده می‌رسد.

منبع : Cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.