سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خودپرداز ارز دیجیتال بیت کوین BTM

رونمایی از خودپرداز بیت کوین BTM ساخت ایران

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران که با حضور مسئولان در حوزه های نظام بانکی، بیمه و بورس در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد، نوآوری هایی در زمینه بانکی و اقتصادی توسط مبتکران ایرانی صورت گرفت. به نقل از ارز دیجیتال ، این نمایشگاه که از 2 اردیبهشت شروع شده است تا پایان روز 5 اردیبهشت ادامه دارد و مهم ترین اتفاق آن شاید رونمایی از اولین خودپرداز بیت کوین ( BTM ) است که توجه بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است و به خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین کمک شایانی می کند.

خودپرداز بیت کوین که همان BTM است، یک دستگاهی است که به اینترنت متصل می شود و میتوان از طریق آن ارزهای رایج را به بیتکوین تبدیل کرد. همچنین میتوان با استفاده از ارزهای رایج به خرید بیت کوین پرداخت. در این رابطه شرکت سیتکس موفق شد تا اولین خودپرداز بیتکوین را به صورت بومی بسازد که این امکان را فراهم می کند که بیت کوین به اسکناس‌های ریال تبدیل شود.‌ حسین قریب مدیر عامل این شرکت گفته است که زمانی که این دستگاه در حال ساخت بود، بدنه و نرم‌افزار آن کاملا بومی شده و در داخل کشور تهیه شده است.

با وجود این که دستگاه خودپرداز بیت کوین در خیلی از نقاط جهان ساخته شده است، اما به خاطر تحریم ها و مشکلات دیگری مثل برخورد های سخت گیرانه توسط نهادهای نظارتی و فراهم نشدن زمینه استفاده از BTM در کشور، این اقدام می تواند حرکتی نوآورانه در زمینه استفاده از ارز دیجیتال در کشور باشد. میتوان این اقدام را به عنوان فال نیک در نظر گرفت و به خلاقیت‌های بیشتر در زمینه ساخت پلتفرم‌هایی که از فناوری ارز دیجیتال استفاده می کنند، روی آورد.

فروش بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین و فروش بیت کوین

در حال حاضر در خودپرداز بیت کوین که به تازگی رونمایی شده است، شما فقط امکان فروش بیت کوین را خواهید داشت و چون هنوز قوانین مشخصی در حوزه ارز دیجیتال و برای ارز ملی تعیین نشده است، زیرساخت های کافی وجود ندارد که امکان خرید بیت کوین وجود ندارد. البته امکان خرید و فروش بیت کوین در این دستگاه تعبیه شده است ولی فعلا قابل استفاده نیست.

یکی از انتقادهایی که به این دستگاه وارد شده است، ظاهر خودپرداز بیتکوین است که برخی از منتقدان اعتقاد دارند که روی آن به اندازه کافی وقت گذاشته نشده است.

یکی دیگر از انتقادهای وارد شده این است که سقف دریافت اسکناس از این خودپرداز در حال حاضر ۳۰۰ هزار تومان است که این مقدار می تواند به سادگی افزایش پیدا کند.

همان طور که در مقاله ” انتشار پیش نویس سیاستنامه بانک مرکزی در خصوص رمز ارزها” توضیح دادیم، بانک مرکزی در تاریخ 8 بهمن ماه پیش‌نویسی منتشر کرد که قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را در کشور مشخص کرده است. از نکاتی که در این پیش نویس مطرح شده بود، ممنوع اعلام کردن استفاده از ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت کوین و اتریوم به عنوان ابزارهای پرداخت بود. اجرای این دیدگاه بانک مرکزی که کمی سخت گیرانه هم به نظر می رسد، می‌تواند مشکلات زیادی برای پروژه‌های حوزه بلاک چین به وجود آورد. حتی پروژه هایی که قصد آن ها توسعه سیستم‌های نقل و انتقالات ارزی بر بستر ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین است هم دچار مشکل می شوند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.