ارز دیجیتال فیسبوک کوین

زمان راه اندازی فیسبوک کوین

مارک زاکبرگ تصمیم دارد پرداخت های همتا به همتا (p2p)  را در پیام رسانش قطع کند. آیا آماده راه اندازی فیس بوک کوین است؟

فیسبوک اعلام کرده است که انتقال پول همتا به همتا (p2p)  در این پیام رسان تا ماه ژوئن برای شهروندان انگلستان و فرانسه متوقف خواهد کرد.
فیسبوک سیستم انتقال پول همتا به همتای خود در مسنجر را برای کاربران کشورهای انگلستان و فرانسه، غیر فعال می کند. به همین دلیل دیگر انتقال پولی برای انگلستان و فرانسه وجود نخواهد داشت.

در روز سه شنبه 16 آپریل فیسبوک در صفحه help خود اعلام کرد که از 15 ژوئن امسال، این سرویس فقط متعلق به کاربران ایالت متحده امریکا خواهد بود. با این وجود، فیسبوک فرصت کمک مالی از طریق پیام رسانش یا ارسال پول به خیریه ها را از دست می دهد.

یک سال پس از کسب مجوز لازم توسط فیسبوک، IT giant در سال 2016 پرداخت های همتا به همتا (p2p) را برای افراد اروپایی  بالای هجده سال فعال کرد. بنابراین فیسبوک دست به دامن paypal  و پلت فرم های مشابه برای دسترسی به پرداخت  پول جهانی شد. فعلا این موضوع فراتر از فرانسه و انگلستان نرفته و فیسبوک در حال جمع بندی ان است.

برای آشنایی بیشتر با فیسبوک کوین ، مقاله اولین ارز دیجیتال واتساپ را بخوانید.

آیا فیسبوک قصد جایگزین کردن ارز رمز نگاری شده با پرداخت های p2p دارد؟

همان طور که در مقالات قبلی هم توضیح داده بودیم، فیسبوک قصد راه اندازی استیبل کوین (stable coin) خودش تحت عنوان فیسبوک کوین را دارد. این شرکت قصد دارد مقدار قابل توجهی از صندوق های سرمایه گذاری ( یک میلیارد دلار ) خود را به این منظور افزایش دهد. حتی تیم دراپر به این موضوع اظهار علاقه کرد و گفت که می خواهد عمیق تر به این موضوع نگاه کند.
فیسبوک هدف راه اندازی استیبل کوین خودش را عمدتا پرداخت های وجوه ارسالی به بازارهای هندی اعلام کرد. همچنین یکپارچه کردن کوین و سرویس پیام رسان واتساپش به خوبی اینستاگرام را در دستور کارش قرار داده است.

پیش تر گفته شد، غول شبکه های اجتماعی موفق به راه اندازی استارت اپ بلاک چین شده است. همانطور که متخصصان گفته بودند، این اولین اقدام شرکت در ان جهت بود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.