پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
سرمایه گذاری روی بیت کوین و ارز دیجیتال

حضور دانشکده ها در لیست سرمایه گذاران روی ارزهای دیجیتال

حضور پنج دانشکده مطرح ایالات متحده امریکا در لیست سرمایه گذاری حقوقی بر روی رمزارزها

Harvard, Stanford, MIT ،کالج  Dartmouth و دانشکده کالیفرنیای شمالی و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

Harvard, Stanford, MIT ،کالج  Dartmouthو دانشکده کالیفرنیای شمالی ، نام پنج دانشگاه مطرح  ایالات متحده امریکا هستند که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. این کار که از دید کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال نشان از تغییر گرایشات عمومی نسبت به ارزهای دیجیتال و افزایش اعتماد سرمایه گذاران حقوقی به سرمایه گذاری در زمینه رمز ارزهاست.

طی اخبار منتشر شده این دانشگاه ها مجموعاً میلیون ها دلار در صندوق های مرتبط با رمز ارزها سرمایه گذاری نموده اند که این سرمایه گذاری یا بصورت مستقیم و بصورت خرید و فروش ارزهای دیجیتال جهت کسب سود و افزایش سرمایه از این طریق ، و یا با سرمایه گذاری روی شرکت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و کمک به پیشرفت تکنولوژی های زمینه بلاک چین و کریپتوکارنسی ها و بصورت غیر مستقیم صورت گرفته است.

حضور دانشگاه ها در عرصه رمز ارزها و افزایش اعتماد و باور عمومی به این بازار

هرچند سرمایه گذاری میلیون دلاری این دانشگاه ها در مقایسه با حجم سرمایه های مالی در گردش در خرید و فروش  بیت کوین ، اتریوم ، بیت کوین کش و دیگر رمز ارزهای مطرح در بازار ارزهای دیجیتال چندان چشمگیر و قابل توجه نیست ، اما به دلیل اعتماد و باور عمومی به محیط های فرهنگی چون دانشگاه ها ، این اقدام بنوعی نشان فراگیر شدن اعتماد و علاقه سرمایه گذاران حقوقی به حضور در این بازار داشته و نیاز این بازار را به قانونی شدن و ادامه فعالیت تحکیم می‌بخشد.

بهبود نگاه ها به رمزارزها و خرید و فروش های بازار ارزهای دیجیتال

از نگاه  نویسنده مجله خبری  The Information  نیز این سرمایه گذاری نشان دهنده تغییر علاقه ی  سرمایه گذاران حقوقی در این زمینه است. Jon Victor  این اقدام  را  به گرایش مشتریان حقوقی طی یک دهه گذشته  به  سرمایه‌ گذاری بر روی شرکت‌های فناوری اطلاعات مشابه  دانست و این  حمایت از سوی دانشگاه‌های مطرح ایالات متحده امریکا را  موجب تاثیراتی مثبت در افکار عمومی ،و بهبود نگاه به رمزارزها دانست. چرا که کماکان ازدید بسیاری از  اشخاص حقوقی، ارزهای دیجیتال  ، ریسک بالایی برای سرمایه گذاری دارند.

تحقق پیش بینی بزرگان ارزدیجیتال در رابطه با سرمایه گذاری روی بیت کوین

این خبر نشان از تحقق  پیش بینی هایی از این دست است  که در رابطه با گرایشات مثبت گسترده از طرف مشتریان حقوقی در بازار ارزهای دیجیتال مطرح شده بود ، برای نمونه  Mike Novogratz ، مدیر سابق صندوق هزاره Fortress و سرمایه‌گذار معروف بیت‌کوین با  پیش بینی ورود بسیاری از سرمایه گذاران حقوقی به بازار کریپتوکارنسی این امر را عامل  افزایش تقاضا در این بازار عنوان نمود. همچنین در ابتدای سال جاری ، Ari Paul مدیر یکی از صندوق های ارزدیجیتال ادعا نموده بود  دانشگاه‌های زیادی به سرمایه گذاری در عرصه کریپتو کارنسی ها علاقه مندند اما در انتظارند دانشگاه های بزرگ با پیشگام شدن در این بازار پر سود دلیل موجهی برای حضور همگان در این نوع سرمایه گذاری باشند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.