پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
تحلیل قیمت بیت کوین

سیر نزولی ارزهای دیجیتال در بازار

ارزهای دیجیتال بیت کوین ، اتریوم و ریپل در تاریخ 26 آگوست ( 4 شهریور )، با کاهش قیمت همراه بوده و شمع روزانه قیمت خود را به رنگ قرمز رنگامیزی کردند. بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته با کاهش قیمت روبه رو بود.

قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین با ثبت کاهش 1.72  درصدی روزانه در حال حاضر ( در هنگام نوشتن این مطلب ) در محدوده 10,350 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد. این ارز دیجیتال طی هفته گذشته در محدوده بین 10,000 تا 10,800 دلار خرید و فروش می‌شد که قیمت فعلی آن تقریبا در میانه این محدوده قرار دارد.

در همین راستا یکی از تحلیل گران متعصب بیت کوین در مقاله خود، به مقایسه این ارز دیجیتال با سایر آلت کوین ‌ها پرداخته است.

حتی باقی ماندن بیت کوین در سطوح فعلی یا حتی سقوط قیمت این ارز دیجیتال به سطوح پایین‌تر هم، به معنی شروع فصل گاوی آلت کوین‌ ها نخواهد بود. من معتقدم که سرمایه‌های بازار ارزهای دیجیتال از سمت بیت کوین به سمت آلت کوین‌ ها سرازیر نخواهد شد.

دلیل این امر بسیار ساده است، بیت کوین پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. بیت کوین لقب قابل اعتماد ترین و مستحکم‌ترین سکه  دنیای رمز نگاری شده را به خود اختصاص داده است که به سبب این امر، بیشترین ارزش را برای معامله‌گران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به همراه آورده است.

از طرفی ارز دیجیتال بیت کوین همبستگی بسیار قوی با سایر آلت کوین‌ ها دارد. می‌توان گفت: این ارز دیجیتال به عنوان یک راهنما در راستای تعیین جهت حرکت برای سایر ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. هنگامی که ارز دیجیتال بیت کوین روند صعودی دارد سایر آلت کوین‌ ها هم افزایش قیمت را تجربه می‌کنند و به همین ترتیب به هنگام حرکت جانبی و نزولی بیت کوین ، سایر ارزهای دیجیتال هم همین روند را طی می‌کنند. این موضوع هم تسلط بیت کوین بر دنیای ارزهای دیجیتال را خاطر نشان می‌کند.

چرا برخی افراد معتقدند هنگام کاهش قیمت بیت کوین ، آلت کوین‌ ها قادر به ثبت افزایش قیمت خواهند بود؟

در حال حاضر هیچ دلیل فاندامنتال برای این موضوع وجود ندارد. برای تغییر جایگاه بیت کوین در بازار کریپتویی، آلت کوین‌ها در ابتدا باید ارزش و استحکام خود را افزایش دهند.

آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین از قدرت بسیار کمی بهره می‌برند. بیت کوین با حرکت در محدوده بالای خطوط اصلی، سطوح مهم و شاخص‌های میانگین متحرک همچنان در کانال صعودی قرار دارد.

آیا شما هم بر این باور هستید که روزی ارزهایی مثل اتریوم، ریپل، لایت کوین یا ایاس سردمدار دنیای ارزهای دیجیتال باشند؟

هیچ دلیل موجهی برای این موضوع وجود ندارد و آلت کوین‌ها همچنان در بازار ارزهای دیجیتال دنباله رو حرکات بیت کوین هستند.

تحلیل قیمت بیت کوین

لازم به ذکر است همانطور که در خبرها اشاره کردیم ارز دیجیتال بیت کوین در روز یکشنبه موفق به ثبت رکورد جدید در میزان سرمایه گذاری کل در بازار ارزهای دیجیتال شد.

اتریوم

بزرگ‌ترین آلت کوین دنیای ارزهای دیجیتال، اتریوم ، با ثبت کاهش 2.46 درصدی در محدوده 188 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد. شرکت اتریوم اخیرا از تخصیص سرمایه 2.46 میلیون دلاری به تیم دو ( dev ) برای ساخت شبکه آزمایشی یا تست نت فاز صفر اتریوم 2.0 خبر داده است. تعداد 9 شرکت و محقق زینفع این سرمایه‌ها هستند.

تحلیل قیمت اتریوم

ریپل

ارز دیجیتال ریپل هم به عنوان دومین آلت کوین بزرگ دنیای رمز نگاری شده در حال حاضر با ثبت کاهش قیمت 2.97 درصدی در محدوده 0.269 دلار خرید و فروش می‌شود. یکی از اعضای هیات مدیره شرکت ریپل اخیرا اظهار داشت دانشگاه‌ها نیاز به ارائه دوره‌های آموزشی فناوری بلاک چین در جهت آموزش استعدادهای جدید برای این صنعت دارند. وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: شرکت‌ها در کنار مدیران ارشد خود به متخصصین بلاک چین برای تصمیم گیری‌های تجاری آگاهانه در مورد راه حل‌ها دارند.

قیمت ریپل

بازار ارزهای دیجیتال این روزها با حرکات جانبی یا نزولی همراه است و در این بین، بیشترین سود را دارندگان ارز دیجیتال لئو با افزایش قیمت 1.8 درصدی از آن خود کردند. لئو ( LEO ) یک توکن چند منظوره است که در تمام پلتفرم‌های آیفینکس ( ifinex ) از جمله بیتفینکس و اتفینکس کاربرد دارد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.