پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

شمارش معکوس برای هارد فورک ایاس ، نئو و ترون

تیم تحلیل کوین تلگراف از به روز رسانی‌های پیش رو درباره شبکه ارزهای ایاس ( EOS )، ترون ( TRX )، و نئو ( NEO ) خبر داد.

اولین هارد فورک تاریخ شبکه ایاس

ارز دیجیتال ایاس که هفتمین رمزارز بزرگ جهان به لحاظ سرمایه گذاری در بازار است، اولین به روز رسانی خود را در تاریخ 1 مهرماه آغاز خواهد کرد. در تاریخ ذکر شده تولید کنندگان بلوک شبکه ایاس ( BPs )، نسخه جدید EOS v1.8 را در مین نت (شبکه آزمایشی ) شبکه ایاس به کار خواهند گرفت.

ارز دیجیتال ایاس

ایاس نیشن ( EOS Nation ) که یکی از تولیدگنندگان بلاک‌های ارز دیجیتال ایاس است، اتفاق پیش رو را یکی از بزرگ‌ترین به روز رسانی‌ها در تاریخ این ارزدیجیتال از زمان راه اندازی آن دانست. همچنین این رویداد را می‌توان به عنوان اولین به روز رسانی که نیازمند به هارد فورک است در نظر گرفت. به سبب هارد فورک، بلاک چین اصلی شبکه به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای تاریخچه‌های تراکنش مجزا و مستقل هستند.در همین راستا طبق اطلاعات به دست آمده از ایاس نیشن، از میان 30 تولید کننده بلاک های ایاس، تعداد 29 تن از آن‌ها برای انجام این به روز رسانی در تاریخ مقرر اعلام آمادگی کرده‌اند.

از طرفی شرکت Block.one، که یک کمپانی توسعه دهنده EOSIO می‌باشد اعلام کرده است: هارد فورک آینده علاوه بر اعمال بهبود‌های جزئی و مقیاس پذیری شبکه، برنامه‌هایی جهت ساده سازی هارد فورک‌های آینده EOS را هم در نظر خواهد داشت.

ارز دیجیتال ترون و به روز رسانی شبکه سان

تیم ترون قصد دارد به روز رسانی جدید خود را بر روی شبکه سان  (   Sun Network ) که در تاریخ 11 آگوست به طور رسمی به بهره برداری رسید انجام دهد. شبکه سان در واقع یک راه حل برای مشکل مقیاس پذیری از طریق زنجیره جانبی ( Sidechain ) است که به منظور افزایش ظرفیت مقیاس پذیری شبکه ترون به کار گرفته شده است. علاوه بر این، این راه حل به برنامه‌های غیر متمرکز کمک می‌کند که با صرف کم‌ترین انرژی و ایجاد امنیت و کارایی بیشتری اجرا شوند.

مقدار مصرف منابع در این ذنجیره جانبی 100 بار کمتر خواهد شد و این موضوع منجر به افزایش تعداد برنامه‌های غیر متمرکز این شبکه خواهد شد.

به روز رسانی بزرگ شبکه ارز دیجیتال نئو

ارز دیجیتال نئو به عنوان بیستمین ارز دیجیتال برتر در دنیای رمز نگاری شده، در سه ماهه دوم سال 2020 به روز رسانی شبکه خود و ارتقا به نسخه NEO3.0 را اجرا خواهد کرد. نسخه جدید به عنوان یک شبکه بلاک چین به کار گرفته خواهد شد و کاربران باید توکن‌های خود را با توکن‌های جدید جایگزین کنند.

طبق گفته یکی از بنیانگذاران و توسعه دهندگان اصلی این شبکه به نام Erik zhang، این به روز رسانی برای شبکه بسیار ضروری است و منجر به یک هارد فورک خواهد شد.

ارز دیجیتال نئو

نسخه کنونی بلاک چین نئو دارای امکانات ساده ای است و در به روز رسانی نسخه سوم قطعا بهبودهای زیادی قابل مشاهده خواهد بود. این بهبودها شامل مواردی مثل تراکنش‌های ارزان، ارائه قراردادهای هوشمند و همچنین بلاک چین سریع تر که از یک مدل یکپارچه استفاده می‌کنند خواهد بود.

مطالعه بیشتر: هارد فورک یا به عبارتی چنگال سخت ( Hard fork ) زمانی روی می‌دهد که یک زنجیره از بلوک‌ها از زنجیره بلوکی دیگر جدا شوند و به طور جداگانه و مستقل فعالیت کنند. برای ایجاد یک ارز دیجیتال برنامه نویسان اقدام به نوشتن کدهای متن باز بر روی زنجیره بلوکی می‌کنند و به دلیل اینکه این کدها متن باز بوده‌اند در دسترس همه افراد قرار گرفته و همه می‌توانند آن‌ها را ببینند. ارزهای دیجیتال روی زنجیره های بلوکی پیاده می‌شوند و اگر تغییرات یا اصلاحاتی روی کد نوشته شده اعمال شود، فورک اتفاق می‌افتد.

ریشه واژه فورک یا انشعاب از پروژه‌های برنامه نویسی گرفته شده است. به این معنا که با کپی کد منبع یک پروژه و ایجاد تغییراتی در آن، برنامه ای جدید از دل برنامه قبلی به وجود می‌آید. از این رو از واژه فورک در ارزهای دیجیتال هم استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین نمونه‌های یک هارد فورک می‌توان به بیت کوین کش و اتریوم کلاسیک اشاره کرد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.