افشای هویت خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو

عصبانی بودن ساتوشی ناکاموتو از جان مکافی !

پس از حرف و حدیث های بسیار و توییت های متعدد، جان مکافی اعلام کرد که هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین را افشا نمی کند. او که یک شخص مشهور در دنیای فناوری است تنها به یک دلیل از فاش کردن هویت ساتوشی دست برداشت و آن هم درخواست احتمالی استرداد مجرمین آمریکا بود. وکیل مدافع جان مکافی معتقد است که اگر هویت ساتوشی ناکاموتو توسط جان مکافی فاش شود، می‌تواند برای او خطرناک باشد.

تصمیم نهایی جان مکافی برای افشای هویت ناکاموتو

جان مکافی اخیرا در توییتی که منتشر کرد، اعلام کرد که درخواست استرداد مجرمین آمریکا به کشور باهاماس قریب الوقوع است. من با وکیل استردادم ماریو گری ملاقاتی داشتم و متوجه شدم که اگر هویت ساتوشی را فاش کنم، روی محاکمه تاثیر گذار خواهد بود و استرداد من به تعویق خواهد افتاد. به همین دلیل نمی توانم این ریسک را بپذیرم و فعلا صبر می کنم.

البته گزارش هایی که منتشر شده است، حاکی از این است که جان مکافی به خاطر جلوگیری از پایین آمدن قیمت بیت کوین این تصمیم را گرفته است و فعلا از فاش کردن هویت خالق بیت کوین دست کشیده است.

همچنین توماس لی نظر جالبی در مورد این موضوع داشته است و گفته است:

فاش کردن هویت ساتوشی می تواند تاثیر منفی روی قیمت بیت کوین داشته باشد مگر این که ساتوشی مرده باشد. تلاش توماس لی برای این که بتواند این شرایط را قانونی کند، قابل توجه بوده است و او تنها کسی نبوده است که تصمیم داشته است این کار را کند.

گمانه زنی های دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد بازاریابی و سیاست دو دوست لاینفک هستند و چون جان مکافی تصمیم داشته است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند، این کار را انجام داده و هویت ساتوشی را وسط کشیده است تا بتواند نام خود را بر سر زبان ها بیندازد و به معروفیت بیشتر برسد.

برای این که اظهار نظر های اخیر جان مکافی در مورد هویت ساتوشی را بخوانید، به مقاله ” آیا مکافی هویت ساتوشی ناکاموتو را افشا می کند؟ “ مراجعه کنید.

مصاحبه های جان مکافی با بلومبرگ

بلومبرگ هم گزارش های زیادی منتشر کرده بود که در آن تعدادی از مصاحبه های جان مکافی را منتشر کرده بود. در این مصاحبه ها او گفته بود:

مردم فراموش کرده اند که من یکی از افراد متخصص و مجرب در حوزه فناوری هستم و کل زندگی من صرف این شده است که هویت افرادی که قصد پنهان کردن هویت شان را دارند، پیدا کنم و یافتن ساتوشی برای من کاری بسیار ساده است.

داستان در این جا جالب تر می شود که در مصاحبه دیگری از او آمده است که جان مکافی ادعا کرده است که او با شخص ساتوشی ناکاموتو صحبت کرده است و او از فاش شدن نامش توسط مکافی ناراحت و عصبانی بوده است. او گفته است: من با ساتوشی صحبت کردم و او از فاش شدن هویتش عصبی بود.

فاش شدن خالق بیت کوین ! حقیقت یا دروغ؟

نکته جالب این است که نه میتوان صحبت های جان مکافی را تایید کرد و نه میتوان آن ها را رد کرد. البته پیش بینی شده است که او در زمان نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ممکن است در کمپین تبلیغاتی خود، از این موضوع استفاده کند و وعده دهد که هویت ناکاموتو را فاش خواهد کرد.

یکی از قوانین کشور باهاماس این است که به عنوان یک شهروند، فقط باید رییس جمهور باشید تا از برگشتن به آمریکا و فاش کردن هویت یک شخص، احساس امنیت کنید. او همچنین در مصاحبه دیگری گفته است که تا کنون کسی به شما گفته است که اگر من به عنوان رییس جمهور انتخاب شوم، رازی را به شما خواهم گفت؟

شاید در این ماجرا حقیقتی نهفته باشد که مکافی را برای رویایی با اقدامات قانونی و استرداد او، آماده کرده است. لازم به ذکر است که چند فرد شناخته شده در دنیای ارز دیجیتال ، پس از انفجار ICO ها با اقدامات قانونی و حضور در دادگاه مواجه شده اند.

پس از تمام این حرف و حدیث ها، هنوز مشخص نیست که این ادعا ها به چه نتیجه ای خواهد رسید ولی کاملا مشخص است که برنده این ماجرا کیست ولی جمله ای از خود مکافی می تواند شرایط را به بهترین وجه نشان دهد که گفته است: اگر شما حقیقت را در مشت خود دارید، می توانید آن را آن گونه که دوست دارید تغییر دهید.

 

منبع: cnn

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.