فناوری بلاک چین جایگزین حسابدار

فناوری بلاک چین جایگزین حسابدار ها خواهد شد؟

همانطور که همه ما می‌دانیم فناوری بلاک چین پتانسیل عظیمی جهت انجام امور مختلف دارد و گفته می‌شود که فناوری بلاک چین قادر به حل مسائل بسیار زیادی در سطح جهانی می‌باشد ولی هنوز به مرحله پذیرش اصلی از سوی افراد جامعه نرسیده است. به گفته سخنگوی صنعت، ایان خان (Ian Khan)، این تکنولوژی انقلابی، قابلیت این را دارد که بتواند نقش حسابدارهای دنیا را به کاراگاهان دیجیتال آینده تغییر دهد.

وی در رویداد اکانتکس (accountex) که در لندن برگذار شد گفت: تکنولوژی، خط مرز بعدی است. اگر چیزی درباره تکنولوژی نمی‌دانید و  اطلاعات کافی درباره کارکرد آن ندارید، پس چطور می‌توانید در دنیایی که توسط تکنولوژی اداره می‌شود موفق شوید؟

وی همچنین افزود: در دنیای امروزی هنوز فضای کافی برای رشد بیشتر حسابدارها وجود دارد اما آن‌ها باید بتوانند درباره  تکنولوژی، اطلاعات بیشتری کسب کنند.
تکنولوژی‌های نوظهور در اوایل امسال موضوع مهمی بودند. طبق گزارشی که در  AccountacyAge منتشر شد، سخنگویانی مثل مدیر عامل فری ‌ایجنت (free Agent) و مولینکس (Molyneux)، هشدار دادند که نقش‌های سنتی حسابدارها، تغییر کرده‌ و به صورت اتوماتیک درآمده‌اند و اکثر حسابدارها نقش‌های مشاوره‌ای را بر عهده خواهند داشت.

او همچنین اظهار داشت: منابع سنتی اطلاعات می‌توانند اطلاعات نادرستی ارائه دهند، امروزه ما با صفحات اکسل، اسناد چاپی و گستره‌ای از رسیدها سرو کار داریم. حسابدارها مقادیر زیادی از اسناد اداری و کاغذی را مورد بررسی قرار می‌دهند که احتمال وجود خطا در این اسناد، به میزان قابل توجهی زیاد است و به همین دلیل، احتمال کسب نتیجه اشتباه، بالاست. صفحات اکسل عالی هستند ولی من فکر نمی‌کنم آن‌ها بهترین وسیله تبادل اطلاعات باشند، به این دلیل که صفحات اکسل اصلا امن نیستند.

فناوری بلاک چین فرصت یا تهدید؟

خان گفت که فناوری بلاک چین، فرصتی برای رشد و ترقی است و نباید به عنوان یک تهدید تلقی شود.
متخصصان شرکت‌های حسابداری باید قدم به دنیای تکنولوژی بگذارند و اگر شما قصد موفق شدن به عنوان یک شرکت و یا یک متخصص را دارید باید از همین الان یادگیری را شروع کنید.
وی همچنین تاکید کرد: من به جرات می‌توانم بگویم در 5 الی 10 سال آینده نقش حسابدار ها، از حسابدار های مالی به حسابدار های تکنولوژی تغییر خواهد کرد و انسان‌ها از بلاک چین و قراردادهای هوشمند به جای کاغذ و قلم استفاده خواهند کرد.

منبع: cryptodaily

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.