پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به 7,400 دلار رسید

گاوهای بازار ارز دیجیتال بیت کوین بلاخره در ساعات آغازین روز دوشنبه خودی نشان داده و کنترل این بازار را در دست گرفتند. آن‌ها توانستند قیمت این ارز دیجیتال را از محدوده مقاومتی 6,900 تا 7,200 دلاری خارج کرده و به بالاترین قیمت ثبت شده در چهار هفته اخیر ( 7,454 دلار ) برسانند. افزایش قیمت بیت کوین همزمان با بهبود وضعیت بازارهای مالی ایالات متحده شکل گرفت. شاخص S&P500 و داوجونز هم به ترتیب رالی قدرتمند 7.03 و 7.73 درصدی را تجربه کردند.

کاهش تلفات ویروس کرونا و بهبود وضعیت بازارهای مالی

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بیت کوین اعتماد به نفس از دست رفته خود را دوباره به دست می‌آورند. با کاهش آمار تلفات ویروس مرگبار کرونا در برخی کشورهای جهان از جمله چین، اسپانیا و ایتالیا زمزمه‌های بسته‌های محرک مالی از سمت دولت‌ها هم به گوش می‌رسد.

قیمت بیت کوین

حرکت صعودی قدرتمند قیمت بیت کوین توانست قیمت این ارز دیجیتال را به سمت بالای خط روند صعودی و سطح 6,900 که از تاریخ 20 مارس تاکنون به عنوان یک سطح مقاومت قوی عمل کرده است هدایت کند.

همانطور که در نمودار قیمت 4 ساعته ملاحظه می‌کنید قیمت از سطح 7,460 دلار بالاتر نرفته است. این سطح در واقع همان نقطه ای است که بیت کوین سقوط 52.84  درصدی خود را به سمت سطح 3,755 دلار تجربه کرد.

خرید بیت کوین

بیت کوین پس از ثبت افزایش قیمت روزانه 8.83 درصدی و صعود به 7,454 دلار با تصحیح قیمت جزئی همراه شده و در حال حاضر در محدوده 7,227 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. این کاهش قیمت در بازار بیت کوین امری کاملا طبیعی است به دلیل اینکه برخی معامله‌گران اقدام به بیرون کشیدن سود خود از بازار می‌کنند و سطوح مقاومت قبلی به عنوان سطح حمایتی جدید تست می‌شوند.

قیمت بیت کوین قبل از هالوینگ

در حال حاضر احتمال کاهش قیمت به سطح 7,200 یا 7,150 دلار نیز دور از انتظار نیست. حتی ممکن است این تصحیح قیمت تا نزدیکی سطوح 6,980 دلار هم پیش برود. در صورتی که سطوح مذکور نتوانند به عنوان سطوح حمایتی عمل کنند، ممکن است کاهش قیمت بیت کوین به سمت محدوده 6,900، 6,750 یا حتی 6,200 دلار هم ادامه پیدا کند.

اما از طرفی چنین حرکتی ممکن است به روند صعودی فعلی آسیب زده و مشتاقان افزایش قیمت بیت کوین قبل از هالوینگ پیش رو را ناامید کند. در حال حاضر تنها 36 روز به هالوینگ بزرگ بیت کوین زمان باقی مانده است.

البته بسیاری از سرمایه‌گذاران خوش بین امیدوارند قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سطح 7,200 یا 7,150 دلار دوباره به 7,460دلار رسیده و با تثبیت در این منطقه به 8,000 دلار برسد.

تایم فریم روزانه

خرید بیت کوین

قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه در میانگین متحرک 50 رزوه متوقف شد. اگر شاخص DMA 50 روزه به عنوان سطح حمایت عمل کند احتمال رسیدن قیمت به 8,000 دلار وجود دارد اما کار آسانی نخواهد بود.

فیلبی فیلبی یکی از تحلیلگران برتر ارزهای دیجیتال روز دوشنبه گفت:

8,000 دلار سطحی است که گاوها قبل از شروع روند صعودی باید آن را پس بگیرند.

به نظر می‌رسد اگر بیت کوین بتواند سطح 8,000 دلار را به سطح حمایت تبدیل کرده و بر شاخص میانگین متحرک 200 روزه غلبه کند، سطح 8,500  دلار به عنوان سطح مقاومت عمل خواهد کرد. در این صورت معامله گران موقعیت short خود را در محدوده 8,500 الی 8000 دلار قرار خواهند داد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین بالاتر از سطح فیبوناچی 50 بازگشتی در محدوده 7,141 دلار قرار دارد و تبدیل شاخص میانگین متحرک 50 روزه ( 7,487  دلار ) به سطح حمایت رسیدن قیمت بیت کوین به 8,000 دلار را راحت‌تر خواهد کرد.

 

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.