سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین در حال آماده‎سازی برای یک جهش بزرگ

قیمت بیت کوین در حال آماده‎سازی برای یک جهش بزرگ رو به بالا

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و پیش بینی آینده بازار

در روزهای اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، شاهد آن هستیم که قیمت اکثر ارزهای دیجیتال با کاهشی قابل توجه رو به روست. البته نکته‏‌ی جالب در مورد این کاهش قیمت کلی، این است که قیمت ارزهای دیجیتال به صورت تدریجی کم نشده‌‏اند و این روند کاهشی به صورت آنی در بازار ارزهای دیجیتال شکل گرفته‏ است. بدین صورت که در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در یک روند عادی در حال سیر بود، به یکباره قیمت اکثر ارزهای دیجیتال موجود در بازار به صورت یکپارچه دچار کاهش شده‎اند. البته این کاهش قیمت مدتی است که متوقف شده و بازار ارزهای دیجیتال در حالت عادی خود و در یک خط تقریباً مستقیم، مشغول به فعالیت است.

حال در چنین شرایطی، سناریوها و احتمالات متفاوتی درباره‌‏ی چرایی این کاهش قیمت و این که در روزهای آینده قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد،مطرح است و نظرات و بحث‏های مختلفی در حال شکل‏گیری و جریان در بین کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال است. نظراتی که درباره‌‏ی وضعیت فعالیت سرمایه‏ گذاران بازار ارزهای دیجیتال بسیار تعیین کننده هستند و سرمایه‏ گذاران ارزهای دیجیتال باید به صورت دقیقی وضعیت فعلی بازار و نحوه‏ ی عکس ‏العمل آن در روزهای آتی را از روی تحلیل‏ های مختلف صورت گرفته، پیش ‏بینی نمایند تا از طریق خرید و فروش ‏های به موقع در بازار، بتوانند در گام اول از بروز ضررهای مالی احتمالی جلوگیری کرده و در نهایت قادر باشند که به سود و درآمد قابل توجهی دست یابند.

قیمت بیت کوین عامل کاهش قیمت سایر کریپتوکارنسی ها

همانطور که گفته شد در وضعیت به وجود آمده، تحلیل‏ های متفاوتی توسط کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌‏شود. اولاً که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، شرایط به وجود آمده، یعنی کاهش قیمت کلی در بازار، همگی مربوط به نوسانات اخیر قیمت بیت کوین می‌‏باشند. در واقع کاهش قیمت صورت گرفته در مورد بیت کوین باعث شده است تا ارزهای دیجیتال دیگر موجود در بازار نیز از این کاهش تأثیر پذیرفته و بدین ترتیب کل بازار ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت کلی رو به رو شوند. حال در این بین، علت و چرایی این که بیت کوین، به چه علت با این کاهش قیمت رو به رو شده است، بحث‏‌ها و نظرات متفاوتی با خود در بر داشته است.

قیمت بیت کوین متاثر از شرایط بد اقتصاد در بازارهای جهانی

برخی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، شرایط به وجود آمده و کاهش قیمت بیت کوین را به دلیل تأثیرپذیری این ارز دیجیتال از وضعیت نابسامان اقتصادی در بازارهای جهانی می‏‌دانند. بدین صورت که از آن جایی که اکثر ارزها و ابزار سرمایه ‏گذاری در بازارهای جهانی با کاهش چند درصدی ارزش خود رو به رو شده‌‏اند، بیت کوین نیز از شرایط به وجود آمده، بی‌‏نصیب نبوده و به همین دلیل شاهد کاهش قیمت بیت کوین در روزهای قبلی بوده‌‏ایم که در این مورد، کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال این امید را دارند که شرایط به وجود آمده، به صورت موقتی بوده و در روزهای آینده، بیت کوین و در نتیجه کل ارزهای بازار با افزایش قیمت تدریجی، روزهای پر رونق بازار ارزهای دیجیتال را دوباره تکرار خواهند نمود.

کاهش قیمت بیت کوین در راستای روند اصلاح بازار

در این بین برخی دیگر از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، این عقیده را دارند که کاهش قیمت بیت کوین، به دلیل روند در حال ادامه‌‏ی اصلاح قیمت این ارز دیجیتال می‌‏باشد. زیرا همانطور که می‌‏دانید، بیت کوین تقریباً  در حدود چندین ماه است که در شرایط اصلاح قیمت خود قرار دارد و در این راستا، بسیاری از صاحب‌‏نظران این عقیده را دارند که دوران اصلاح قیمت این ارز دیجیتال، در حال اتمام بوده و به احتمال زیاد در روزها و هفته‏‌های آینده، قیمت این ارز در رقم‌های بسیار بالاتری سیر خواهد نمود.

این درحالی است که بازه‌‏ی زمانی این دوران اصلاح قیمت، یکی از بهترین فرصت‏‌ها برای سرمایه‏ گذاران بازار ارزهای دیجیتال بوده به طوری که سرمایه‌‏گذاران با خرید بیت کوین به قیمت ارزان و در ادامه افزایش قیمت این ارز به صورت مکرر توانسته‌‏اند که به سود و درآمد قابل توجهی دست یابند که شرایط فعلی نیز به عنوان یکی از فرصت‏‌های مناسب در راستای خرید بیت کوین، تلقی می‌‏گردد چرا که قیمت بیت کوین، تا حد قابل توجهی پایین آمده است.

قیمت بیت کوین در انتظار یک جهش رو به بالا

از طرفی دیگر، همچنین با توجه به این که بیت کوین همواره در ماه‏‌های آخر سال میلادی، نوسانات همواره مثبتی را از خود نشان می‌‏دهد، به احتمال زیاد، این بار نیز باید خود را برای یک جهش رو به بالا و در حد بزرگ در مورد قیمت بیت کوین، آماده کنیم. در واقع همه‏‌ی شواهد در کنار هم قرار گرفته و این گواه را می‏‌دهند که قیمت بیت کوین در روزهای آینده چندین درصد به ارزش و قیمت خود در بازار، اضافه خواهد نمود. در این بین برخی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، کاهش قیمت بیت کوین تا این حد را به عنوان یک دورخیز انجام شده در راستای انجام یک جهش بزرگ می‌‏دانند و امیدوار هستند که بیت کوین قیمت خود را حتی تا مرز 8 هزار دلار نیز برساند.

سرنوشت بازار ارزهای دیجیتال در دستان بیت کوین

بنابراین با صحبت‌‏های صورت گرفته و آمار و تحلیل‏ های فعلی و گذشته، در کل می‏‌توان گفت که شرایط فعلی به عنوان یکی از نقاط عطف در بازار ارزهای دیجیتال تلقی می‏‌گردد. به گونه‌‏ای که سرنوشت بازار در حال حاضر در دستان بیت کوین بوده و بیت کوین می‌‏تواند با جهش‌‏های مثبت خود، یک شوک مثبتی را به بازار ارزهای دیجیتال داده تا بازار با وضعیت بسیار بهتری نسبت به ماه‌‏های قبل، وارد سال میلادی جدید شود. توجه داشته باشید که زمان فعلی بنابر پیش ‏بینی‏ های صورت گرفته، به عنوان یکی از بهترین موقعیت‏‌ها در راستای خرید بیت کوین می‌‏باشد و با خرید بیت کوین و فروش آن در قیمت‎های بالای 7 هزار دلار، یقیقاً خواهید توانست سرمایه‌‏ی خود را چندین برابر نمایید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.