خرید بیت کوین و مشکلات ماینر ها

ماینر هایی که با دنیای بیت کوین خداحافظی کردند!

ماینر هایی که با دنیای بیت کوین خداحافظی کردند!

کاهش قیمت بیت کوین ؛ تطبیق ماینر ها با افت شدید بازار کریپتوکارنسی ها چگونه است؟

بازار استخراج و ماینینگ بیت کوین در زمانی بسیار رونق داشت و افراد بسیاری با هش ریت های بسیار بالا به این کار مشغول بودند. اما طبق آمار و گزارش های به دست آمده، همزمان با کاهش شدید قیمت بیت کوین، ماینر ها نیز در چند ماهه اخیر دچار مشکل شده‌­اند. اکنون پرسش اینست که چگونه استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند خود را با این شرایط تطبیق دهند؟

استخراج بیت کوین؛ اختلاف شدید مخارج و درآمد

هنگامی که قیمت بیت کوین به طور میانگین 10.000$ بود، اگر هش ریت (میزان توانایی سخت افزاری برای استخراج رمز ارز ) مناسبی داشتید می‌توانستید درآمدی سرشار (یا حداقل کوچکی) داشته باشید. البته این بحث برای کشور های اروپایی و آمریکایی مطرح است؛ که در برابر آن هزینه الکتریسیته در ایران کمتر از 1/10 است.

اکنون که قیمت آن به کمتر از 3500 دلار رسیده است، تعداد بسیاری از این افراد دستگاه‌های خود را به حالت تعلیق درآورده اند، بیش از 30 درصد!

مسأله ای که تنها دامن گیر بیت کوین نیست!

نه تنها بیت کوین، بلکه ارز های دیجیتال دیگری نظیر اتریوم و ریپل نیز دچار این نوسان و کاهش تعداد ماینینگ شده‌­اند. برای مثال بیت کوین 30%  و اتریوم 15%  کمتر از میزان میانگین ماین شده است.

این مسأله موجب معکوس شدن سوددهی ارز­های دیجیتال گردیده است.

 

نزاع بر سر هش ریت و استخراج

دو شرکت بزرگ استخراج کننده بیت کوین به نام Bitcoin ABC و Bitcoin SV زمانی جنگ سختی در زمینه استخراج بیت کوین داشتند و با وجود «فاکتور سختی استخراج » تمایل به بیشترین میزان ماین را داشتند. اما اکنون با افت قیمت بیت کوین ، هر دو شرکت به دلیل غیراقتصادی بودن، فعالیت خود را کاهش دادند.

پس از گذشت 10 روز، BTC ABC فعالیت خود را از سر گرفت و 6.7$ میلیون دلار متضرر شد.

با وجود این و تا افزایش آتی قیمت، بسیاری از ماینر ها به فعالیت های خود پایان خواهند داد.

آیا حراج واقعی خرید بیت کوین رو به پایان است؟

بنابراین با توجه به اخبار حاکی، و کاهش قیمت بیت کوین در مقایسه با یکنواخت بودن قیمت الکتریسته، تا زمانی که تغییری در وضعیت این ارز دیجیتال حاصل نشود، همچنان در حالت غیر فعال خواهند بود. البته باید توجه داشت در صورتی که همزمان با کاهش ماینینگ بیت کوین، تبادلات و فروش ادامه داشته باشد، به زودی شاهد افزایش قیمت این ارز و دیگر ارز های دیجیتال خواهیم بود و شاید بتوان این روز­ها را  آخرین روز­های طلایی برای خرید بیت کوین دانست.

نیم نگاهی به شرایط استخراج در ایران

در شرایط افت روز به روز قیمت  ریال ، تنها راه  ادامه حیات  صادرات و دستیابی به درآمد ارزی ست .  اما با توجه به اعمال گسترده  تحریم و سخت گیری های امر صادرات ، بسیاری از  صادرکنندگان نیز با مشکل انتقال وجه و دریافت درآمد حاصل از آن روبرو هستند. در این میان صنعت استخراج که چندی پیش از طرف مسئولین نیز مورد پذیرش  و توجه واقع شد،  تنها صنعتی است که باداشتن شرایط مناسب برای دور زدن بسیاری از  محدودیت های صادرات و ارزان بودن نسبی  منابع در کشور ، ریال را به نوعی ارزدیجیتال جهانی تبدیل می‌کند. بازگشت سرمایه مناسب ، راه‌اندازی در کوتاه مدت ، و امکان فعالیت مداوم در تمامی ایام سال ، و امکان تغییر سریع  رمزارز بصرفه در ماینینگ ، همگی از مزایای  جالب توجه برای سرمایه گذاران در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است.

اما باید دید آیا ، با توجه به کاهش قیمت بیت کوین و فعالیت های کمتر ماینر ­ها، و یا بعبارتی کاهش رقباء ، زمان حاضر را می‌توان بهترین زمان برای استخراج کریپتوکارنسی ها به صورت داخلی دانست؟

منبع: cryptopotato

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.