جک دورسی بنیانگذار توییتر

مدیر عامل توییتر یک چهارم از ثروت خود را به مقابله با کرونا اختصاص داد

جک دورسی ( Jack Dorsey ) مدیر عامل و بنیانگذار توییتر بامداد روز چهارشنبه ( 8  آوریل ) اعلام کرد یک میلیارد دلار از دارایی خود را به مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا اختصاص خواهد داد. مبلغ فوق که معادل 28 درصد از ثروت کل این طراح نرم افزار آمریکایی می‌باشد از سهام وی در شرکت اسکویر برای تامین مالی مقابله با شیوع کرونا در سراسر جهان اختصاص می‌یابد.

دورسی گفت که با این مبلغ شرکتی به نام استارت اسمال ( Startsmall ) تاسیس خواهد کرد که وظیفه اصلی این شرکت تامین مالی برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا در سراسر جهان خواهد بود. وی تاکید کرد پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا نیز این شرکت تلاش خود را به حمایت از درآمد پایه جهانی و همچنین سلامت و آموزش دختران متمرکز خواهد کرد.

بزرگ‌ترین کمک مالی دنیا برای مقابله با ویروس کرونا

درآمد پایه جهانی در حقیقت توعی تامین اجتماعی است که در آن تمام شهروندان یک کشور مبلغی را به عنوان پول مستقل از درآمدهای دیگر خود به عنوان حداقل حقوق دریافت می‌کنند.

جک دورسی با هدف اینکه این کار وی دیگران را هم به انجام چنین کارهای خیریه تشویق خواهد کرد بیان کرد:

زندگی خیلی کوتاه است پس بیایید امروز هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم و به مردم دنیا کمک کنیم.

اگر چه پیش از این صاحبان برخی ابرشرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی نیز بخشی از دارایی خود را برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده‌اند اما احتمالا اقدام جک دورسی بزرگ‌ترین کمک مالی است که فردی برای مبارزه با اپیدمی کووید-19 و پیامدهای ویرانگر آن در سراسر دنیا اختصاص داده است.

چندی پیش جف بروس مالک شرکت آمازون مبلغ 100 میلیون دلار به بانک غذای آمریکا اهدا کرد و مدیر شناخته شده فیسبوک، مارک زاکبرگ و همسرش نیز 25 میلیون دلار از ثروت خود را برای ساخت واکسن کرونا اختصاص دادند.

در همین راستا بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت و میلیاردر آمریکایی نیز اعلام کرد که سرمایه مورد نیاز برای شرکت‌هایی که نامزد ساخت واکسن کرونا هستند را تامین می‌کند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.