پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال بیت کوین

مشکل اقتصادی چین و افزایش قیمت بیت کوین

هیچ انکاری مبنی بر کند شدن اقتصاد جهان وجود ندارد. به منظور جلوگیری از سقوط کامل، بانک‌های مرکزی دنیا پول بیشتری به بازارهای خود تزریق می‌کنند و کشور چین نیز در نظر دارد پولی معادل ارزش کل بازار بیت کوین به سیستم مالی خود اضافه کند.

صندوق های بانکی

بانک خلق چین در نظر دارد جهت جلوگیری از بی‌ثباتی مالی شکل گرفته ناشی از شیوع ویروس کرونا، حدود 1.2 تریلیون یوان را وارد بازارهای مختلف کند. این مقدار معادل ارزش کل بازار بیت کوین (  174میلیارد دلار )  است.

یوان چین

طبق گفته SCMP ( South China Morning Post ) سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در مراکز مالی پکن و شانگهای در پی تغییرات شکل گرفته در فعالیت اقتصادی منطقه روزهای سختی پیش رو خواهند داشت. بازارهای کشور چین بیش از یک هفته برای تعطیلات سال جدید قمری که همزمان با شیوع  ویروس کرونا بود بسته شدند. این ویروس مرگبار تا این لحظه سبب مرگ حدود 300 نفر در چین بوده است.

هدف چنین کمک‌های بانکی و توافق نامه‌های بازخرید، افزایش نقدینگی بانک های تجاری به وسیله تزریق جریان مالی تازه به سیستم است. فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا نیز سپتامبر سال گذشته اقدام مشابهی انجام داد و رئیس جمهور این کشور میلیاردها دلار برای کاهش مالیات و پاداش به بانک‌های آمریکایی و کارفرمایان میلیاردر آنها در نظر گرفت.

بانک چین PBoC ) ) دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به وضعیت حساس این کشور، 1.2 تریلیون یوان در تاریخ 3 فوریه برای تامین نقدینگی به سیستم مالی این کشور تزریق خواهد شد. لازم به ذکر است که با این اقدام نقدینگی کل سیستم بانکی کشور چین حدود 900 میلیارد یوان بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

این موضوع یکی از 30 اقدام انجام شده در هفته گذشته توسط مقامات چینی برای تقویت اقتصاد در برابر شیوع ویروس کرونا است. در همین راستا اقتصاددانان پیش بینی کرده‌اند که رشد اقتصادی چین در سه ماه اول سال ممکن است با کاهش 5 درصدی روبه‌رو شود.

بیت کوین وارد می‌شود!

در چنین مواقع حساسی می‌توانیم به اهمیت رمزارزهای غیرمتمرکز با نرخ تورم ثابت و عرضه محدود پی ببریم. بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا به هنگام بروز چنین مشکلات اقتصادی به عنوان یک پرچین قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شود. از طرفی شرایط فعلی کشور چین و وضعیت اقتصادی این کشور ممکن است سبب افزایش نقاضا برای  ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین در منطقه شود.

کشور چین در حال حاضر نقش مهمی در حرکات قیمت بیت کوین ایفا کرده و اقدام اخیر بانک مرکزی این کشور بار دیگر اهمیت وجود پناهگاه امن دارایی ‌های دیجیتال را که از دست‌کاری‌های پولی مصون هستند تقویت می‌کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.